اخبار داغ

یادداشت کوتاه؛

فراموش شدگان قرن

فراموش شدگان قرن
برخی افراد که سهمی از انقلاب نداشته و وام های میلیاردی کم بهره برای خود زد و بند کردند امروز از زدن تهمت و افترا برای مردان حق که فراموش شدگان تاریخ هستنند هیچ ابایی ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از  صبح مغان،  پاییز سال 1359 و خاطرات آن روزها هیچوقت از حافظه ذهنم فراموش نخواهد شد فصل برگ ریزان بود و اخبار نگران کننده از تهاجم دشمن به شهرها و پاسگاه های مرزی کشورمان برایم دلگیر کننده بود . رادیو وسیله  قابل دسترسی برای عموم جهت اطلاع از اتفاقات و اخبار نگران کننده جنگ شده  بود .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح مغان,

 اطلاعیه ها و موزیک جنگ مکررا  از رادیو پخش می شد .در کنار رادیو دو روزنامه کیهان و اطلاعات روزانه در هر شهر و برزنی به وفور توزیع می شد .در  آن زمان من نوجوان بودم اما پر انرژی ، حس کنجکاوی وادارم می کرد ،تا به هرطریق ممکن روزنامه کیهان یا اطلاعات خریداری نمایم .

,

 تا از اخبار پر التهاب جنگ باخبر شوم .در صفحه اول این دو روز نامه عکس تانک ها و زره پوش هایی  که در حال پیشروی بودند ، زده می شد .

,

 اکثرا تیتر درشت  این دو روزنامه از درگیری نیروهای مردمی و مقاومت آنان بادشمن اختصاص یافته بود . ارتش کلاسیک میهن که در دوران پیروزی انقلاب در سال 1357زهم پاشیده شده بود ،توان مقابله با پیشروی نیرو های دشمن را نداشت .

,

مدافعان مردمی نیز در شهرها وروستاهای مرزی مدت کوتاهی مقاومت کردند . تا اینکه شهرهای مرزی یکی پس از دیگری به تصرف دشمن در آمد .

,

 اشتباه محاسباتی مشاوران غربی عراقی ها از وضعیت نابسامان سیاسی کشورمان روحیه آنان را برای پیشروی و رسیدن به پایتخت دوچندان کرده بود .

,

 دشمن خون آشام، خرمشهر را تصرف  و آبادان را به محاصره خود در آورد . اشتباه بزرگ صدام و مشاوران غربی او این بود که هیچگونه مطالعه در مورد عرق ملی وتعصب دینی ایرانیان نکرده بودند . کم کم همه به این نتیجه رسیدند که موضوع جنگ جدی است و دشمن بی رحمانه به پیشروی خود ادامه خواهد داد .

,

 بسیج عمومی به فرمان امام خمینی (ره) صادر گردید . خیل عظیمی از انسانهای باغیرت داوطلبانه عازم جنگ شدند ، تا دشمن خون آشام را خوار و ذلیل نمودند .

,

عزت و سربلندی ملت غیرتمند ایران اسلامی حاصل خون فشانی های جوانان روزهای دفاع مقدس و روزهای آتش و خون است ذکر نکته مهم از آن دوران که شاید نویسندگان، فیلمنامه نویسان و کارگردانان عزیز نخواسته اند برای خود دردسر ایجاد نمایند و شاید هم نخواسته اند منافع خود را به خطر بیاندازند این است که عده زیادی در زمان جنگ بودند که از آن غافله ها دور ماندند و به بهانه تحصیل به کانادا و اروپا رفتند و اکنون بر سر سفره انقلاب برای خود جا خوش کرده و خود را سهامدار انقلاب معرفی می کنند.

,

متاسفانه از زدن تهمت و افترا برای  مردان حق که فراموش شدگان تاریخ هستنند هیچ ابایی ندارند مجاهدانی که از شرف وناموس این ملت دفاع کردند اکنون به گروه های فشا ر، گروه های تندرو  و.....خطابه می شوند اما وام های میلیاردی کم بهره برای خود زد و بند مینمایند و حقوق های غیر متعارف و حرام را حق طبیعی برای خود میدانند .

,

 اکنون آن مردان تاریخ ساز با موهای سفید و قامتی خمیده فراموش شدگان قرن حاضر هستند و متهم به انواع تهمت های ناروا .

,

 بله این بود مدال تقدیر ما به آنان...

,

محمد عبادی - بیله سوار مغان

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه