اخبار داغ

امام جمعه ی شهرستان اشتهارد:

اعتکاف فرصتی برای بازبینی ارتباط های اساسی زندگی خود است

اعتکاف فرصتی برای بازبینی ارتباط های اساسی زندگی خود است
حجت الاسلام خالقپرست: اعتکاف از رویش های انقلاب اسلامی است امروز مراسم معنوی اعتکاف در کشور با حضور صدها هزار جوان وزن و مرد به عنوان یک فرهنگ درآمده است و یک مطالبه عمومی در جامعه تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حجت الاسلام خالقپرست امام جمعه ی شهرستان اشتهارد در مصاحبه با خبرنگار تات خبر گفت: اعتکاف از رویش های انقلاب اسلامی است امروز مراسم معنوی اعتکاف در کشور با حضور صدها هزار جوان وزن و مرد به عنوان یک فرهنگ درآمده است و یک مطالبه عمومی در جامعه تبدیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  تات خبر ,

وی با اشاره به اینکه ماه رجب ارزشمند است افزود: این ماه، ماه سلوک و زدودن زنگارهای شیطانی از آیینه دل است، ماه ولایت و برافروختن چراغ معرفت در شبستان وجود است.

,

امام جمعه ی شهرستان اشتهارد اظهار داشت: اعتکاف پرورش جسم و جان است، انسان آمیزه ای است از این دو و نیازمند پرورش در ابعاد وجودی خود، روح انسان نیازمند نیایش است، از آغاز خلقت تا صحنه رستاخیز، راز و نیاز زیباترین هنر آدمی است.

,

وی در ادامه گفت: اعتکاف این فرصت را به انسان می دهد که ارتباط های اساسی زندگی خود را بازبینی و بازرسی نماید و به تقویت و تحکیم آن بپردازد خودیابی انسان تنها در خدایابی و خلوتهایی همچون اعتکاف و شب های قدر و امثال آن میسّر می شود و چه بسیار آدم هایی که در این خلوتگاه، معدن وجود خود را کشف کردند و به حقیقت خود، ارزش ابدی و غیرقابل تصوّری دادند.

,

حجت الاسلام خالقپرست در پایان بیان داشت: به لطف الهی در ماه مبارک رجب درآستانه ولادت باسعادت امیر مومنان امام علی (ع) در ایام البیض و در ایام شهادت ام الصبر حضرت زینب بنت التراب (ع) در شهرستان اشتهارد در مساجد شهر و روستا برگزار می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه