اخبار داغ

یک استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با آناج مطرح کرد؛

امام(ع) برای عدالت جنگ می‌کرد و عده‌ای می‌گفتند اگر جنگ نباشد جهان پر از صلح می‌شود!/ در زمان حکومت علی هم مسئول فاسد داشتیم

امام(ع) برای عدالت جنگ می‌کرد و عده‌ای می‌گفتند اگر جنگ نباشد جهان پر از صلح می‌شود!/ در زمان حکومت علی هم مسئول فاسد داشتیم
حجت الاسلام امامی گفت: امیرالمومنین برای دفاع از مظلومان و مقابله با ستمگران جنگ می‌کرد اما عده‌ای با او مخالفت می‌کردند و اکنون هم بعضی‌ها می‌گویند جنگ نکنید تا جهان پر از صلح شود، پس چه کسی قرار است با مستکبران پیکار کند؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سعید امامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی آناج با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت امام علی(ع) در پاسخ به شبهه‌ی نگاهِ محدود ایشان به زنان، ابراز داشت: دیدگاه امیرالمومنین نسبت به عقلِ زنان، عملی بود و ایشان بر این باور نبودند که بانوان کمتر از مردان می‌فهمند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: از لحاظ عقل نظری، زنان با مردان تفاوتی ندارند و چه بسا دختران از لحاظ درک مسایل، بهتر از پسران می‌باشند، مصداق این را نیز می‌توان در رسیدن زودهنگام‌شان به سن تکلیف مشاهده کرد اما آنچه که مبرهن است زنان از لحاظ عقل عملی، بیشتر تابع احساسات هستند.

,

این استاد حوزه و دانشگاه در واکنش به تندرو و جنگ‌طلب خواندن امام علی(ع)، عنوان کرد: امام اول شیعیان در جست‌وجوی عدالت بود و خیلی‌ها نمی‌توانستند این چیزها را ببینند چراکه منافع‌شان به مخاطره می‌افتاد؛ جنگ امام برای روشن شدن حقیقت بود و متاسفانه عده‌ای فکر می‌کنند اگر این جنگ‌ها نباشد جهان پر از صلح می‌شود.

,

وی خاطرنشان ساخت: در پاره‌ای از اوقات جنگ لازم است و برای همین هم در قرآن کریم خداوند می‌فرماید اگر بعضی‌ها دفع نمی‌شدند عالم هستی پر از فساد می‌گشت؛ اسلام تابع خشونت نیست لکن وقتی دیگر سایر روش‌ها به نتیجه نمی‌رسد، آخرین مرحله جهاد و جنگ با دشمنان است.

,

, ,

این عالم دینی با بیان اینکه عده‌ای صرفا دنبال بهانه‌جویی هستند و نمی‌دانند کجا باید جنگ کرد، کجا نزاع ننمود، توضیح داد: اسلام هیچ‌وقت دنبال جنگ نبوده اما وقتی دشمن جنگ را شروع کرده است، دیگر ما چه کاری باید انجام دهیم؟بی‌شک حقیقت مهم‌تر از آزادی است و اگر غیر از این بود خداوند بهشت و جهنم را خلق نمی‌کرد و به انسان‌ها می‌گفت آزادید هر کاری را که دوست دارید انجام دهید.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: محبت پیامبر اکرم(ص) به امام علی(ع) صرفا به خاطر ایثار و از جان‌گذشتگی ایشان بود، پیامبر نیز روحیه‌ی عدالت‌طلبی را در امام می‌دید و از همه مهم‌تر امیرالمومنین اولین کسی بود که به محمد(ص) ایمان آورده بود.

,

حجت الاسلام امامی در پاسخ به این سوال که آیا در زمان حکومت امام علی(ع) فساد نبود و برخورد ایشان با مسئولین دارای انحراف چگونه بود، تصریح کرد: حضرت به دنبال این بودند که جلوی فساد را بگیرند اما به‌قدر وسعت و توان‌شان در رسیدن به هدف پیش می‌رفتند، چنانچه جنگ جمل ادامه می‌یافت معاویه کشته می‌شد اما مردم فریب خوردند و امام نیز به تنهایی نتوانست معاویه را مجازات کند.

,

وی در پایان اذعان داشت: امام با مسئولین فاسد برخورد می‌کردند اما بعضاً مسئولی را نیز داشتیم که صالح نبود اما آن حضرت به‌خاطر برخی مصالح و جلوگیری از مشکلاتی که شاید بعداً پیش می‌آمد، او را از حکومت کنار نمی‌گذاشت؛ این مردم هستند که باید یک رهبر را حمایت کنند و او بتواند با فساد مبارزه کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه