اخبار داغ

مراسم اربعین دو شهید گمنام دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند برگزار شد+تصاویر

مراسم اربعین دو شهید گمنام دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند برگزار شد+تصاویر
مراسم اربعین دو شهید گمنام دفاع مقدس مدفون در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی و استان، در سالن آمفی تئاتر این واحد دانشگاهی برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی ادیب یزدی در این مراسم اظهار کرد: شایسته است که در این مراسم یادی از شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و آتش نشانان شهید کنیم که در حقیقت نام ایران را قرین مفاهیمی مانند ایثار و شهادت طلبی همراه کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: انسان همواره درگیر مسائلی است که غافل از تأثیرات آن بر روی زندگی می‌باشد؛ در حالی که با اندکی تعمق و شناخت حقایق، می‌تواند دنیا و آخرت خود را بسازد.

,

استاد حوزه و دانشگاه با تکیه‌بر لزوم شناخت عظمت مقام شهدای گمنام خاطرنشان کرد: در واقع همه انسان‌ها گمنام‌اند و تنها نامی، ذات اقدس حق تعالی می‌باشد؛ لذا خوشا به حال کسانی که مراتب گمنامی خود را دریافته و این به معنای اخلاص است.

,

ادیب یزدی با اشاره به اهمیت مقام شهدای گمنام از نظر امام خمینی (ره) تاکید کرد: گمنام‌ترین سرباز در دنیای اسلام، علی بن ابی طالب است؛ نامی تنها پروردگار جهانیان است و مابقی همگی گمنام‌اند؛ لذا انسان باید به جایگاه واقعی خداوند اقرار کند؛ چرا که هر چه هست از اوست.

,

وی تصریح کرد: گمنام بودن مقام عجیبی در وادی توحید و معرفت النفس است و راه حل بسیاری از مشکلات جامعه امروز، در سایه بازگشت به سیره امیرالمونان میسر است که وجود ایشان سراسر تمکین و رضا بود.

,

استاد حوزه و دانشگاه افزود: آنچه که باید همواره مد نظر قرار گیرد این مطلب است که نباید ارزش و اهداف شهدا، با پیکرشان دفن شود؛ بلکه فرهنگ گمنام بودن باید در جامعه گسترده شود؛ زیرا تنها وجود یک شهید برای اصلاح کره زمین کافی است؛ البته اگر مانع از پرتو افشانی وجود آنها نشویم.

,

ادیب یزدی خاطرنشان کرد: در زمینه سیاست نیز باید این موضوع را مد نظر قرار دهیم که استقلال و شرف انسانی مردم تشنه تقوا و انسانیت است؛ لذا در همه جوانب باید انسانیت و شرف را در نظر گرفت.

,

همچنین محمود صفری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دماوند، ضمن تشکر از حضور مسئولان و مردم فهیم شهرستان در خصوص خاکسپاری شهدای گمنام گفت: امیدواریم که از برکت وجود این دو شهید، بتوانیم محلی به عنوان مسجد در دانشگاه بنا نموده و شاهد انجام امور فرهنگی در این مکان مقدس باشیم.

,

, , , , , , , , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه