اخبار داغ

در اعتراض به مساله بیکاری صورت گرفت:

تجمع اعتراضی بیکاران منطقه انگوران/ مردم بیکار بومی منطقه با بستن راه ارتباطی معدن انگوران تجمع و اعتراض کردند+تصاویر

تجمع اعتراضی بیکاران منطقه انگوران/ مردم بیکار بومی منطقه با بستن راه ارتباطی معدن انگوران تجمع و اعتراض کردند+تصاویر
جمعی از کارگران بیکار شده معدن و همچنین بیکاران روستاهای ساغرچی ،شیخلر و به خصوص قلعه جوق سادات مسیر ارتباطی معدن انگوران را بسته و مانع تردد و بارگیری کامیون‌ها شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  شمیم ماهنشان، تجمع اهالی روستاهای ساغرچی ،شیخلر به خصوص روستای قلعه جوق سادات که در جوار بزرگترین معدن سرب و روی خاورمیانه مستقر هستند  در جاده فرعی دندی به معدن انگوران برای اعتراض  به تعدیل نیروی بومی توسط شرکت آهن آجین پیمانکار معدن صورت تجمع کرده و راه ارتباطی را بستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شمیم ماهنشان،,

معترضین عنوان می کردند:  مشکلات بوجود آمده به دلیل فعالیت معدن از قبیل بیماری های صعب العلاج، سرطان، انفجارهای شدید باعث تخریب منازل و از بین رفتن مراتع شده است این درحالی می باشد که افراد غیربومی در معدن مشغول به کار بودهو جوانان و مردم این منطقه بیکار هستند.

,

گفتنی است قلعه جوق سادات در دو کیلومتری معدن انگوران قرار دارد و این چندمین مورد از تجمع اعتراض گونه مردم این منطقه است.

,

با توجه به واقع بودن معدن سرب و روی انگوران در مجاورت روستای قلعه جوق سادات و منطقه انگوران محتمل مضرات و آسیب های مختلف جدی از ناحیه این معدن می شوند که می توان به از بین رفتن آبهای مناطق مراتع، چراگاهی و از بین رفتن خود مراتع و چراگاه  ها، آلوده شدن سایر آبهای جاری از سمت معدن که به سمت علفزار ها و بخشی از باغات جاری است.

,

آلودگی آبهای شرب احشام ، تحت شعاع قرار گرفتن شرایط اقلیمی روستا در اثر گرد و خاک ناشی از معدن، به خصوص هنگام عملیات انفجاری معدن با توجه به اینکه مسیر جریان باد در این منطقه یک طرفه و از معدن مشرف به آبادی است.

,

لرزه و امواج ناشی از انفجار موجب ترک و شکاف برداشتتن منازل مسکونی و  استبل های احشام  می شود، گردو غبار حاصله از عملیات و مسموم کننده مضاف بر اینکه تمامی علوفه و حبوبات و سیفی جات را نیز آلوده می کند .

,

با توجه به اینکه در زمینه دامداری نیز بالاجبار حلقه زندگی را برای دامداران تنگ کرده بخش عمده مراتع و چراگاهها نیز آلوه هستند.

,

خاطرنشان می شویم که این روستا ها با وجود قرار گرفتن بزرگترین معدن سرب و روی در خاکش از حداقل مسائل رفاهی از قبیل جاده آباد، تلفن، مدرسه، منازل مسکونی ایده آل و … محروم است.

,

گفتنی است اهالی منطقه قلعه جوق سادات طی روز های گذشته راه را بر معدنکاران به خاطر اخراج کارگران بومی و فرزندان خود بسته بودند که با مساعدت بخشدار منطقه انگوران  و جمعی از مسئولین راه بر روی معدنکاران باز شد.

,

شهرستان ماهنشان به دلیل معدن های مختلف در دل خود به شهر معادن معروف است  این در حالی است که کارخانه های که  مواد استخراج شده  و خاک این معادن را تبدیل می کنند و به بهره وری های لازم می رسانند چرا در خود شهرستان نیستند؟ چرا شهرک های صنعتی این شهرستان غیر فعال یا نیمه غعال محسوب می شود؟ چرا سرمایه گذاران در خود این شهرستان سرمایه گذاری نمی کنند؟ آیا با وجود این همه معدن نباید مشکلات سرمایه گذاران از جمله مشکل راه ارتباطی بر طرف شود.؟

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه