اخبار داغ

گفتگو با غواص آسمان و مخترع md85

پیشنهاد همکاری از سوی شرکت‌های نظامی خارجی برای ساخت پوکه گیر سلاح/عدم استقبال در داخل کشور

پیشنهاد همکاری از سوی شرکت‌های نظامی خارجی برای ساخت پوکه گیر سلاح/عدم استقبال در داخل کشور
یکی از اختراعات دلایلی پوکه گیر سلاح با نام md85 است که توانسته در نمایشگاه بین‌المللی طراحی تجهیزات نظامی کوالامپور مالزی در سال ۲۰۰۷ میلادی مقام سوم جهانی را کسب نماید.
[

 

,  ,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از اساتید خبر منوچهر دلایلی مخترع و مبتکر مراغه‌ای یکی از پیشکسوتان عرصه جبهه و شهادت  است که پس از بازنشستگی، به جرگه جهادگران علم و فناوری پیوسته است. و دارای ابتکارات و اختراعات متعددی می‌باشد که یکی از آن‌ها به نام پوکه گیر سلاح توانسته در نمایشگاه بین‌المللی  طراحی تجهیزات نظامی کوالامپور مالزی در سال ۲۰۰۷ میلادی مقام سوم جهانی را کسب نماید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

, , ,

دلایلی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به سوابق فنی و عملیاتی  خود در مجموعه سپاه گفت ایده اختراع پوکه گیر سلاح از چندین سال قبل از اختراع آن در ذهن خود داشتم ولی به علت عدم وجود امکانات و اختیارات کافی نمی‌توانستم آن را عملی کنم که پس‌ازاینکه در سال ۱۳۸۴ مسئول آموزش نظامی سپاه مراغه شدم توانستم در مدت ۶ ماه آن را عملی و نمونه عملیاتی پوکه گیر را بانام علمی md85 بسازم.

,

وی درباره ثبت اختراع و تأییدیه علمی از مراجع ذی‌ربط نیز گفت md85 گواهی ثبت اختراع‌شده و تمامی تأییدیه‌های فنی کارشناسان وزارت دفاع را هم توانسته بگیرد و بنا به گفته کارشناسان وزارت دفاع قابلیت تولید انبوه را نیز دارد که البته در سپاه مراغه به‌صورت کاربردی در تعداد محدود ساخته‌شده و استفاده می‌شود. در سال ۲۰۰۷ نیز با دعوت فدراسیون جهانی با هزینه شخصی و اخذ وام از بانک به نمایشگاه بین‌المللی مالزی رفتم که توانستم مدال برنز این نمایشگاه را نیز کسب نمایم.

,

, , ,

دلایلی با اشاره به پیشنهادهای شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه جهت همکاری برای ساخت پوکه گیر سلاح گفت حتی آقای کلاشنیکوف نیز خواهان بستن قرارداد جهت اخذ امتیاز این دستگاه بوده‌اند ولی بنده موافقت نکردم چون اعتقاد داشتم این وسیله باید در صنایع نظامی کشور خودم استفاده شود که متأسفانه تابه‌حال از سوی مسئولان ذی‌ربط هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

,

, , ,

دلایلی در ادامه به اختراعات دیگر خود اشاره نمود و گفت تعدادی از طرح‌های بنده نیز در زمینهٔ نجوم می‌باشد که آسمان نمای md88 که در مرکز اخترفیزیک مراغه نصب‌شده و است که به علت عدم توان مالی امکان حضور این طرح در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها را ندارم. طرح دیگری که توانسته‌ام آن را به ثبت برسانم روشی است به نام md73 که به‌وسیله فشنگ‌های رسام می‌توانم ستارگان صورت‌های فلکی را رسم نماییم که در نیم‌کره شمالی ۵۰ صور فلکی را از ۸۸ صور فلکی موجود را می‌توان رسم نمود که به خاطر همین از طرف سایت انجمن نجوم آماتور ایران لقب غواص آسمان به من داده‌اند.

,

, ,

وی با اشاره به دیگر طرح‌های در دست اقدام خود افزود در انجام تحقیقات خود هیچ کمک مالی و یا تجهیزاتی از نهاد و یا سازمانی نگرفته‌ام و تنها با مرکز رشد سازمان بسیج علمی در شهرستان مراغه در این‌یک سال اخیر ارتباط و همکاری داشته‌ام.

,

دلایلی در پایان این گفتگو با اشاره به عدم توان مالی و تجهیزاتی اکثر مبتکران و مخترعان افزود مسئولان و نهادهای ذی‌ربط با حمایت از نخبگان زمینه را برای رشد توانایی علمی و صنعتی آماده کنند و مخترعان و پژوهشگران نیز با در زمینه‌هایی پژوهش و کار کنند که در کشور به آن‌ها نیاز داریم و طرح یا پژوهش آن‌ها مشکلی از مردم و جامعه را برطرف نماید.

,
, , , , ,
, , , , , , , , , ,
, , , , , , , , , ,
, , , ,

 

,

 

,  ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه