اخبار داغ

ویژگی کاندیدای اصلح درگفتگو با نمایندگان مجلس خبرگان؛

مردم شعار کاندیداها را با توانایی آنها مقایسه کنند/ کشور به مدیرانی هماهنگ با دغدغه ها و مطالبات رهبر نیاز دارد/ دوستی ضد استکبار از ویژگی های اصلح بودن است

مردم شعار کاندیداها را با توانایی آنها مقایسه کنند/ کشور به مدیرانی هماهنگ با دغدغه ها و مطالبات رهبر نیاز دارد/ دوستی ضد استکبار از ویژگی های اصلح بودن است
اصل شرکت در انتخابات امری واجب است، اما واجب دوم انتخاب شایسته ترین برای کرسی ریاست جمهوری کشور است؛ باید با تحقیقات و بررسی کامل، درصدد شناخت بهترین فرد باشیم تا کسی را انتخاب کنیم که صلاحیت بیشتری داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ناب نیوز؛ با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری سال 96، روز به روز فعالیت احزاب و گروه های مختلف سیاسی برای مطرح کردن نام خود میان آحاد مردم بیشتر می شود و با آغاز نام نویسی کاندیداها، این جنب و جوش افزایش می یابد و بازار داغ مباحث سیاسی رونق می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ناب نیوز, ناب نیوز,

اهمیت انتخابات در جمهوری اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست و درحقیقت این پدیده سیاسی، تبلور اراده و خواست مردم در اداره کشور بر اساس قانون اساسی است اما آنچه که اهمیت دارد و باید مورد توجه انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان قرار گیرد، ویژگی های یک فرد اصلح برای کرسی ریاست جمهوری است.

,

در طول سال های پس از انقلاب، در تمام انتخابات برگزار شده کاندیداهای مختلفی از گروه ها و احزاب سیاسی متفاوت خود را به رای مردم می گذارند و مردم نیز با توجه با شاخص های فرد اصلح برای مسند ریاست جمهوری کشور،  یک فرد را بر می گزینند.

,

مقام معظم رهبری در سخنرانی ها و بیانات خود در مناسبت های مختلف، مهم ترین ویژگی ها و شاخص های یک فرد شایسته و اصلح را برای ریاست جمهوری کشور بیان کرده اند که باید مدنظر آحاد مردم قرار گیرد. ایشان در تاکید به این مسئله می فرمایند: " نکته بعدى در باب انتخابات این است که مردم باید به فکر شناخت اصلح باشند؛ چون امر کوچکى نیست. مسأله انتخابات، مسئله سپردن سرنوشت بخش عمده امکانات کشور به یک نفر و یک مجموعه است. سرنوشت مسائل اقتصادى، مسائل فرهنگى، روابط خارجى و مسائل گوناگون دیگر تا حدود زیادى به این قضیه وابسته است. درست است که قواى دیگر هم هر کدام وظایفى دارند، اما مهمترین مسائل و فعالیتهایى که در بخشهاى مختلف کشور به جریان مى‌افتد، به قوّه مجریّه مربوط است که سرنوشت آن در این انتخابات معلوم مى‌شود. (بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از مردم گیلان - 11/2/80)

,

معظم له در خصوص ویژگی های فرد اصلح می فرمایند: بهترین کیست؟ من نسبت به شخص، هیچ‏گونه نظرى ابراز نمی‏کنم؛ اما شاخصهائى وجود دارد. بهترین، آن کسى است که درد کشور را بفهمد، درد مردم را بداند، با مردم یگانه و صمیمى باشد، از فساد دور باشد، دنبال اشرافیگرى خودش نباشد. آفت بزرگ ما اشرافیگرى و تجمل ‏پرستى است؛ فلان مسئول اگر اهل تجمل و اشرافیگرى باشد، مردم را به سمت اشرافیگرى و به سمت اسراف سوق خواهد داد. »  (بیانات مقام معظم رهبری در جمع مردم استان کردستان‌ در میدان آزادى سنندج‌ - 22/2/88)

,

در ادامه این گزارش به گفتگوهای خبری انجام شده با برخی از روحانیون شاخص و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در خصوص انتخاب فرد شایسته اشاره می شود که در ادامه می خوانید:

,

Image result for ‫حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی‬‎

, Image result for ‫حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی‬‎,

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی: حاکمیت اسلام باید اولین دغدغه رئیس دولت اسلامی باشد

, حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی: حاکمیت اسلام باید اولین دغدغه رئیس دولت اسلامی باشد,

حجت الاسلام والمسلمین امان الله علیمرادی در گفتگو با ناب نیوز با اشاره به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری وشوراها، با تاکید بر اهمیت انتخابات و شاخصه های افرادی که منتخب مردم قرار خواهند گرفت، انتخابات و اعتبار رای را از پدیده های مبارکی دانست که به برکت انقلاب اسلامی برای ملت ایران به دست آمد  و گفت: مقصود از انتخابات این است که شایسته ترین فرد از نظر مردم برگزیده شود و متعهد آن امر قرار گیرند؛ برای اینکه این مقصود حاصل شود و بهترین فرد در جایگاه قرار گیرد، باید نکات مورد تایید اسلام مد نظر انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان قرار گیرد.

, ناب نیوز, ناب نیوز,

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: لازم است فردی که پا به میدان می گذارد، توانایی خود را محک بزند؛ کسی که می خواهد در میدان انتخابات  ریاست جمهوری حضور یابد، بنا است که رئیس دولت اسلامی باشد؛ رئیس دولت اسلامی کسی است که باید توجه خود را حاکم نمودن اسلام متمرکز نماید.

,

وی افزود: وقتی غرض اصلی و دغدغه اول وی حاکمیت اسلام باشد، همکارانی برمی گزیند که توانایی بیشتری در اجرای احکام اسلامی و قدرت خدمت رسانی بیشتری داشته باشند اما اگر نگاه این است که به جایگاه و قدرتی برسد تا از این طریق تیم و حزب خود را بالا ببرد، حاکمیت اسلام و رفع مشکلات مردم برای او اهمیتی ندارد.

,

رئیس جمهور باید بدبینانه به دشمنان اسلام و کشور نگاه کند

, رئیس جمهور باید بدبینانه به دشمنان اسلام و کشور نگاه کند,

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی اظهار داشت: خصوصیت دیگر رئیس جمهور کشور اسلامی این است که در این روزگار باور کند نظام ما دشمنانی دارد که باید  به آنها با دیدگاه دشمنی نگاه کند، تردیدی نیست کشور ما دشمنانی دارد نمی خواهند رونق بگیرد چرا که مطامع و زیاده خواهی آنها آسیب می بیند لذا کسی باید باشد که چنین نگاهی در این اوضاع سیاسی داشته باشد و آمریکا و اسرائیل را دشمن بداند.

,

این نماینده مجلس خبرگان تاکید کرد: باید فردی به میدان بیاید و تیمی به کار گیرد که تغییراتی  در جهت تحقق اهداف انقلاب ایجاد کند و ظرفیت فکری و کاری در این زمینه داشته باشد نه اینکه ۴ سال یا بیشتر مجدد گذشته را تکرار کند؛ در این صورت نمی توان به مقاصد انقلاب نزدیک شد.

,

Image result for ‫حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی‬‎

, Image result for ‫حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی‬‎,

آیت الله فرحانی: مهم ترین ویژگی یک فرد اصلح، همسویی با ولایت فقیه است/ کشور مدیرانی لازم دارد که هماهنگ با دغدغه ها و مطالبات رهبر باشند

, آیت الله فرحانی: مهم ترین ویژگی یک فرد اصلح، همسویی با ولایت فقیه است/ کشور مدیرانی لازم دارد که هماهنگ با دغدغه ها و مطالبات رهبر باشند,

آیت الله عبدالکریم فرحانی در گفتگو با ناب نیوز با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در مشهد مقدس در خصوص انتخابات ۹۶، با بیان اینکه مشکل جدی امروز کشور نبود مدیریت توانا، انقلابی، پرکار و با برنامه است، ابراز کرد: مسئله مهم امسال دو انتخابات پیش رو است که هردو در تقویت مدیریت کارا و توانمند موثرند؛ در انتخابات ریاست جمهوری که عالی ترین مقام اجرایی کشور انتخاب می شود، ملت ما باید بداند اگر مدیران قوی وهماهنگ با رهبر انقلاب داشته باشیم دچار چنین مشکلاتی نمی شویم.

, ناب نیوز,

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تشریح کرد: باید بدانیم کشور مدیرانی لازم دارد که هماهنگ با دغدغه ها و مطالبات رهبر باشند؛ رهبر معظم انقلاب همواره از همه دولت ها حمایت کرده و می کنند اما تذکرات جدی به همه داده چون در آنها چنین ضعفی وجود دارد لذا ملت فهیم ایران باید این ضعف را برطرف کنند.

,

آیت الله فرحانی عنوان کرد: همچنین مدیرانی لازم است که تحرک و وقت گذاری کافی را داشته باشند؛ متاسفانه در برخی از بخش ها، سن مدیریت بالا رفته است و این سن بالا به معنی کم تحرکی، وقت کم گذاشتن و کارهای موازی است که سبب مشکلات بعدی کشور می شود.

,

وی بیان کرد: اگر مردم ایران دقت کنند و هنگام انتخابات، این شاخص ها را که مهم ترین آن هماهنگی با ولایت فقیه و هم سویی با رهبر عظیم الشان انقلاب است، در نظر داشته باشند، می توانیم اهداف انقلاب را محقق نماییم.

,

Image result for ‫آیت الله خاتمی‬‎

, Image result for ‫آیت الله خاتمی‬‎,

آیت الله خاتمی: رئیس جمهور کشور باید برای حل مشکلات معیشتی مردم برنامه قابل اجرا داشته باشد/ دوستی ضد استکبار از ویژگی های اصلح بودن است

, آیت الله خاتمی: رئیس جمهور کشور باید برای حل مشکلات معیشتی مردم برنامه قابل اجرا داشته باشد/ دوستی ضد استکبار از ویژگی های اصلح بودن است,

آیت الله سید احمد خاتمی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی کرمان۱۴۰۰ اذعان داشت: رئیس جمهور در قانون اساسی وظایفی دارد که قانون اساسی مشخص کرده است ، اما آن چه در شرایط کنونی در دایره اصلح می گنجد ؛ عبارت است از کسی که ولایت مداری خود را در عمل نشان داده باشد .

, پایگاه اطلاع رسانی کرمان۱۴۰۰ ,

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ما تجربه داریم که هرگاه رئیس جمهور کشورمان همراه با مقام معظم رهبری بوده است توفیقاتی حاصل شده است ولی در سوی مقابل در صورت همراه نبودن توفیقاتی نیز در کار نبوده است .

,

وی تاکید کرد: رئیس جمهور باید کسی باشد که برای حل مشکلات معیشتی مردم برنامه قابل اجرا داشته باشد زیرا پر واضح است که مشکل کنونی مردم کشورما همین مشکلات است ؛ یکی دیگر از ویژگی های اصلح بودن دوستی ضد استکبار است زیرا روحیه ضد استکباری سبب می شود که با هوشیاری بیشتر توطئه ها رصد و با آن ها مقابله کرد .

,

Image result for ‫آیت الله موحدی کرمانی‬‎

, Image result for ‫آیت الله موحدی کرمانی‬‎,

آیت الله موحدی کرمانی: مردم شعار کاندیداها را با توانایی آنها مقایسه کنند

, آیت الله موحدی کرمانی: مردم شعار کاندیداها را با توانایی آنها مقایسه کنند,

آیت الله محمد علی موحدی کرمانی در گفت و گو با خبرنگار ” بوتیا نیوز ” در خصوص ویژگی های کاندیدای اصلح برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم نباید به گفته های خود کاندیداها اکتفا کنند بلکه باید آن ها را بشناسند و صحبت ها و شعارهای آن ها را با توانایی آن ها مقایسه کنند.

, بوتیا نیوز,

عضو مجلس خبرگان رهبری پایبندی به اسلام را یکی دیگر از شاخصه های کاندیدهای انتخابات برشمرد و افزود: کاندیدی که مردم انتخاب می کنند باید مومن  و به معنای واقعی پایبند به اسلام باشد و دغدغه دین و پیاده شدن احکام اسلامی را داشته باشد.

,

وی تصریح کرد: در خط ولایت بودن یکی از ویژگی های اصلی یک نامزد انتخابات است که باید مورد توجه قرار گیرد، پیرو ولی فقیه بودن یعنی سیاست های کلی رهبری را پیاده کند.

,

ضرورت مطلع بودن منتخب مردم از سیاست کشورهای خارجی/ فردی که اهل تجملات باشد درد مردم را حس نمی کند

, ضرورت مطلع بودن منتخب مردم از سیاست کشورهای خارجی/ فردی که اهل تجملات باشد درد مردم را حس نمی کند,

آیت الله موحدی کرمانی اظهار کرد: کسی که مردم قرار است انتخاب کنند باید اطلاعات جهان شمولی داشته باشد به این معنی که سیاست کشورهای خارجی و دوست و دشمن را بشناسد تا بتواند در مواقع لازم در خصوص هر کشور تصمیم درست و عاقلانه ای بگیرد.

,

این نماینده مجلس خبرگان بیان کرد: غمخوار مردم بودن و برای آن ها کار کردن یکی از ویژگی هایی است که باید مورد تاکید قرار گیرد چرا که اگر این را در نظر گرفتیم شخصی را انتخاب خواهیم کرد که از تجملات به دور است چرا که اگر اهل تجمل باشد دیگر درد مردم را احساس نمی کند.

,

آیت الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: در تمام زمینه ها مردم باید افراد کاندید شده را بشناسند و به گفته های خود آن ها اتکا نکنند، یا خودشان بشناسند و یا به گفته افرادی که مورد اطمینان هستند و آن افراد را می شناسند اعتماد کنند.

,

در پایان باید توجه داشت اصل شرکت در انتخابات امری واجب است، اما واجب دوم انتخاب شایسته ترین برای کرسی ریاست جمهوری کشور است؛ انتخاب دومین شخص کشوری موضوع ساده ای نیست که به راحتی تنها با دادن یک رأی از کنار آن عبور کنیم،  لذا باید با تحقیقات و بررسی کامل، درصدد شناخت بهترین فرد باشیم تا کسی را انتخاب کنیم که صلاحیت بیشتری داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه