اخبار داغ

صبر در برابر زینب (س)سر فرود آورده است

صبر در برابر زینب (س)سر فرود آورده است
در یک نیم روز عاشورا سپاه حق علیه باطل ایستادند. حضرت زینب (س) با اعتماد کامل به خدا صبر پیشه کردند و حماسه ای تازه را پس از واقعه عاشورا آفریدند. ایشان از حضور 5 معصوم در زندگی بهره گرفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کورنگ، در ارتباط با شیوه تبلیغی حضرت زینب پس از واقعه عاشورا با حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی گفتگویی انجام دادیم .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , کورنگ, کورنگ, ، ,
حسینی درباره سیاست ها و شیوه های تبلیغی حضرت زینب (س)بیان کرد : هنگامی که حضرت زینب (س) بدن خونین وپاره پاره برادر را دید شیون کنان گفت "ای کاش اسمان بر زمین ویران می شد و ای کاش کوه ها از هم می پاشیدند و به بیابان ها می ریختند "زمانی که به پیشنهاد شمر لعین کاروان اسیران را از کنار بدن های قطعه قطعه شده ی شهیدان عبور می دادند ,زینب (س)پیکر شهدا و بدن پاره پاره شده برادرش را دید خم شد و وبدن پاره پاره برادر را در آغوش گرفت ودهانش را روی حلقوم برادر نهاد می بوسید ومی گفت "برادرم اگر مرا بین سکوت در کنار تو _کربلا _و بین رفتن به سوی مدینه مخیرمی نمودند سکونت در نزد تو را برمی گزیدم گر چه درندگان بیابان گوشت بدنم را بخورند  در بعضی از مقاتل امده است "سوگند به خدا هر دوست ودشمن از گریه و گفتارحضرت زینب (س) گریه کرد "
,
1.گریه و فغان و بر پایی مجالس  عزاداری و سوگواری 
,
2.خطابه و سخنرانی در محفل یزید بعد از خطابه حضرت زینب (س)در مسجد شام امام سجاد (ع)حضرت را عالمه غیر معلمه نامیدند 
,
3.سیاه پوشی .حضرت زینب (س) فرمودند "محفل ها را سیاه کنید تا مردم بدانند که ما در مصیبت و عزاداری برای کشته شدن فرزندان زهرا هستیم ".
,
4.رفتارهای عالمانه :نقل است وقتی اسراء را وارد کوفه کردند ,مردم از روی ترحم به اطفال واسیذان نان وخرما می دادند زینب (س)فریاد می زند ای اهل کوفه صدقه بر ما حرام است وان را از دست ودهان بچه ها می گرفت وبه سوی مردم می انداخت (بحار الانوار جلد 4صفحه 114)
,
5.دعا وعبادت :در روز یازدهم وقتی کنار جسد برادر آمد توقف کرد وبا خلوصی خاص متوجه خدا گردید وعرض "اللهم منا قلیل القربان "خداوندا این قربانی کوچک را از ما قبول کن .
,
6.بکار گیری اصول روانشناسی :ان بانوی بزرگوار را می بینیم که در کاخ ابن زیاد ,او را پسر مرجانه می خواند که برای عبیدالله توهین امیز ترین ورسوا کننده ترین القاب است که حاکی از نامشروع بودن وجود وی وبد نام بودن مادرش می باشد آنچنان ضربه بر پیکر ارزان عبیدالله می زند که تصمیم به قتل زینب (س)می گیرد .
,
حسینی در ارتباط با تاثیر حضرت زینب بر خانواده شهدا اذعان کرد  :زینب زینت پدر است در طی تمام سالهایی که از واقعه عاشورا می گذرد مکتب شهادت در بین انسانهای آزاده حریت واقعی در برابر ستمگران است. در جامعه امروز ما شاهد تاثیر معنوی حضرت زینب (س)بر مادران و همسران و خواهران و فرزندان شهدا هستیم . در برهه های مختلف جنگ تحمیلی, ترور, دانشمندان هسته ای ,مدافعان حرم ,آتش نشان های  شهید , افرادی که در ناجا شهید می شوند همه اینها برگرفته از مکتب عاشورایی است که حضرت زینب (س)پیام اور ان به جهانیان است خانواده شهدا صبر پیشه می کنند اما نه صبری که دست روی دست بگذارند ,ناله وزاری کنند بلکه راه شهید را با روشنگری برای اطرافیان بیان می کنند ,ارزشهای شهدا را  گرامی می دارند پرچمی بر زمین افتاده دوباره برافراشته می کنند .
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه