اخبار داغ

ابهام زدایی مدیرعامل مرکز دفن زباله های صنعتی سمنان:

اظهارات رئیس شورای شهرستان سمنان دقیق نیست/ کلیه الزامات بهداشتی رعایت شده است

اظهارات رئیس شورای شهرستان سمنان دقیق نیست/ کلیه الزامات بهداشتی رعایت شده است
مدیرعامل شرکت پارس آرمان سمنان به ابهامات ایجاد شده در خصوص مرکز لندفیل زباله های صنعتی سمنان پاسخ داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، درپی انتشار اخباری در شبکه های اجتماعی محلی مبنی بر دفن زباله های عفونی و سمی در جنوب شهر سمنان و اظهارات نیره قادری رئیس شورای اسلامی شهرستان سمنان در خصوص احتمال عقیم شدن شترها و نیز ساکنان منطقه در آینده، تصمیم گرفتیم به همراه جمعی از خبرنگاران برای بررسی موضوع به این محل برویم و موضوع را از نزدیک پیگیری کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

همراه با کمال الدین صالحیان مدیر شرکت پارس آرمان سمنان به سمت سایت دفن زباله ها در جنوب روستای دلازیان رفتیم.

,

, ,

به گفته مدیرعامل شرکت پارس آرمان این سایت در 16 کیلومتری جنوب دلازیان و 22 کیلومتری جنوب شهر سمنان واقع شده است و در حال حاضر صرفا برای دفن زباله های صنعتی با استفاده از سیستم لندفیل فعالیت می کند.

,

اظهارات رئیس شورای شهرستان سمنان دقیق نیست

, اظهارات رئیس شورای شهرستان سمنان دقیق نیست,

صالحیان با بیان اینکه در سالهای گذشته جاده ای در جنوب روستای دلازیان تنها راه دسترسی به سایت دفن زباله ها بوده است گفت: برای جلوگیری از ایجاد مشکل برای اهالی روستا مسیر دیگری را با هزینه شخصی از جاده نظامی سمنان به این نقطه ایجاد کرده ایم که در حال حاضر رفت و آمد خودروهای حمل زباله از این مسیر انجام می شود.

,

وی با رد اظهارات رئیس شورای شهرستان سمنان مبنی بر پیامدهای بعدی این فعالیت تاکید کرد: تمام مراحل فعالیت این مرکز تحت نظارت نهادهای ذیربط صورت می گیرد و مجوزهای لازم به صورت کامل دریافت شده است.

,

, ,

استفاده از لندفیل در اروپا رایج است

, استفاده از لندفیل در اروپا رایج است,

مدیرعامل شرکت پارس آرمان با اشاره به بازدید مستمر مسئولان از این سایت ادامه داد: روش لندفیل مکانیزم استانداردی است که برای دفن زباله های صنعتی و حتی بیمارستانی در نقاط مختلف جهان مورد استفاده قرار می گیرد و این موضوع را شخصا در سفر به چند کشور اروپایی از نزدیک مشاهده کرده ام.

,

صالحیان افزود: مسئولان اداره کل محیط زیست استان سمنان از ساماندهی دفن زباله های صنعتی در این استان با استفاده از لندفیل ابراز رضایت می کنند و معتقدند این موضوع از دفن پراکنده و بی ضابطه زباله های صنعتی جلوگیری خواهد کرد.

,

وی با اشاره به سرمایه گذاری نزدیک به 1 میلیارد و 800 میلیون تومانی بخش خصوصی در این مرکز گفت: متاسفانه برخی بدون دلیل و بی آنکه از جزئیات و ضوابط استفاده شده در سایت لندفیل سمنان مطلع باشند با اظهارات غیردقیق خود باعث نگرانی مردم می شوند.

,

, ,

چرا کسی که فعالیت قانونی می کند تحت فشار قرار می گیرد؟

, چرا کسی که فعالیت قانونی می کند تحت فشار قرار می گیرد؟,

مدیرعامل شرکت پارس آرمان سمنان با ابراز تاسف از این فضاسازی ها تصریح کرد: سوال ما این است که هم اکنون بخش عمده زباله های واحدهای تولیدی شهرک صنعتی سمنان در کجا دفن می شود و چرا کسی به دفن پراکنده و بی ضابطه زباله ها در اطراف سمنان توجه نمی کند اما وقتی فعالیتی مطابق ضوابط و تحت نظارت صورت می گیرد برای آن تا این حد فضاسازی انجام می شود؟

,

صالحیان به فنس کشی محوطه این سایت برای رعایت اصول ایمنی اشاره کرد و گفت: کلیه فعالیت های سایت دفن زباله به صورت دقیق تحت نظر کارشناسان قرار دارد و حتی خودروهای حمل زباله نیز به صورت ایزوله اقدام به حمل زباله ها می کنند.

,

وی با اشاره به سوابق خود در ساخت سوله ها و واحدهای شهرک صنعتی سمنان تاکید کرد: در سال 82 بر اساس تحقیقاتی متوجه شدم مشکل دفن زباله های صنعتی به چالش بزرگی تبدیل شده است لذا تصمیم گرفتیم اولین مرکز لندفیل زباله را در موقعیت 22 کیلومتری جنوب شهر سمنان ایجاد کنیم.

,

, ,

مدیرعامل شرکت پاس آرمان سمنان با یادآوری مکان یابی های صورت گرفته برای تعیین موقعیت این سایت اظهار کرد: بر اساس مکان یابی دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه تهران و سازمان زمین شناسی 3 نقطه شامل جنوب ده نمک، جنوب شاهرود و نقطه فعلی برای این موضوع پیشنهاد شد که در بررسی های بعدی با توجه به عدم پوشش گیاهی در جنوب سمنان این نقطه برای احداث سایت نهایی شد.

,

صالحیان به اختصاص زمینی به وسعت 60 هکتار برای احداث این سایت اشاره کرد و گفت: در بازدیدی که از انگلیس، اتریش و آلمان داشتم مشاهده کردم که این موضوع به دلیل نبود فضای کافی در مناطق شهری صورت می گیرد و هیچ اثر مخربی هم بر نمای شهری ندارد.

,

, ,

کلیه ضوابط قانونی را رعایت کرده ایم

, کلیه ضوابط قانونی را رعایت کرده ایم,

وی با بیان اینکه از 4 لایه پوششی در کف لندفیل برای جلوگیری از نفوذ زباله ها به خاک در سایت جنوب سمنان استفاده شده است افزود: ما برای اطمینان بیشتر از عدم نفوذ شیرابه احتمالی به زمین از لایه های با ضخامت های بالاتر استفاده کردیم که شامل ورق هایی با عنوان GCL و ژئوممبران می شود.

,

مدیرعامل شرکت پارس آرمان با اشاره به امکان استخراج گاز متان از لندفیل تصریح کرد: در این مورد با سرمایه گذاران اتریشی وارد مذاکرات اولیه شده ایم که در صورت تکمیل ظرفیت فاز اول سایت پیگیری های بعدی صورت خواهد گرفت.

,

این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه دو استخر برای دفن زباله های صنعتی خشک و تر ایجاد شده است گفت: زباله ها با وجود اشغال فضای بیشتر به صورت بسته بندی شده دفن می شود.

,

صالحیان به فعالیت حدود 30 کارخانه تصفیه روغن در استان اشاره کرد و افزود: چنانچه پسماندهای این واحدها بدون رعایت ضوابط در محیط رها شود پیامدهای به شدت خطرناکی خواهد داشت که ما در اینجا با استفاده از مکانیزم های دقیق اقدام به این کار می کنیم.

,

, ,

, ,

از استاندار محترم و سایر مدیران استان تشکر می کنم

, از استاندار محترم و سایر مدیران استان تشکر می کنم,

مدیرعامل شرکت پارس آرمان با بیان اینکه هریک از استخرهای دفن زباله حدود هزار متر مکعب ظرفیت دارد گفت: می توان گفت حدود هزار تن زباله صنعتی در هریک از این استخرها دفن خواهد شد.

,

وی ادامه داد: هر استخر پس از تکمیل ظرفیت به طور کامل پوشیده خواهد شد و بر روی آن فضای سبز ایجاد می شود.

,

این فعال بخش خصوصی با تشکر ویژه از استاندار سمنان، معاونین وی و مدیرکل و کارکنان حفاظت محیط زیست استان برای همراهی با این طرح خاطرنشان کرد: هیچ گونه تسهیلاتی برای احداث این سایت دریافت نکرده ایم و فقط از مردم، رسانه ها و مسئولین انتظار داریم بر اساس اطلاعات دقیق و نگاه کارشناسی اظهار نظر کنند.

,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه