اخبار داغ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

نیمه تعطیل شدن کارخانه قند و معدن زغال سنگ در شاهرود/ معادن تعطیل می‌شوند تا از خارج واردات شود

نیمه تعطیل شدن کارخانه قند و معدن زغال سنگ در شاهرود/ معادن تعطیل می‌شوند تا از خارج واردات شود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ارتباط با وضعیت شرکت زغال سنگ شاهرود، گفت: در این کارخانه زمانی 15 هزار کارگر بطور مستقیم و 15 هزار نفر غیر مستقیم در حوزه های مختلف معیشت خود را می گذراندند که در حال حاضر این تعداد به 2_3 هزار نفر رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت خبری رازق؛ سیدحسن حسینی شاهرودی در گفت و گو با خبرنگار «رازق» درباره تعطیلی کارخانجات قدیمی اظهار کرد: در دولت فعلی کارخانه های بزرگ و با قدمت طولانی مانند ارج، آزمایش، داروگر و... بصورت تعطیل یا نیمه تعطیل درآمده اند.

وی به تعطیلی کارخانجات شهرستانی نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر کارنجات بزرگ و برند در کشور که بیشتر به چشم می آیند شهرستان ها نیز با تعطیلی تولیدی ها و کارخانجات از جمله تعطیلی و نیمه تعطیل شدن کارخانه قند و معادن زغال سنگ شاهرود مواجه هستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ارتباط با وضعیت شرکت زغال سنگ شاهرود، گفت: در این کارخانه زمانی پانزده هزار کارگر بطور مستقیم و پانزده هزار نفر غیر مستقیم در حوزه های حمل و نقل و... معیشت خود را می گذراندند که در حال حاضر این تعداد به 2_3 هزار نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه در کنار نیمه فعال شدن این کارخانه ها و حقوق معوقه کارگرانش، زغال سنگ از خارج  کشور وارد می شود و از طرفی دیگر شرکت ذوب آهن اصفهان خرید قالب را از خارج از کشور انجام می دهد، گفت: وارادات نا به جای قانونی و غیرقانونی به تولید داخلی و مشاغل و اقتصاد کشور ضربه وارد کرده است.

نماینده مردم سمنان در مجلس بیان کرد: بر اساس تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی طی دو سال اخیر بنا بر این بود که در اولین اقدام خود به بررسی مشکلات کارخانه های نیمه فعال و غیر فعال بپردازد.

حسینی تصریح کرد: هدف شناسایی و رفع موانع و مشکلات کارخانجات بود که با استفاده از قانون رفع موانع تولید آنها را بروز رسانی کند.

وی برورسانی کارخانجات را عاملی در افزایش اشتغال بیان کرد و گفت: اگر طبق برنامه و همان موقع مشکلات بررسی می شد همان کارخانه های غیرفعال و نمیه فعال ما به تولید بازمی گشتند و   مشکل اشتغال را در کشور تا حدود بسیار زیادی حل می کردیم و از این چالش بزرگ عبور می کردیم.

وی افزود: در بخش توسعه نیز حرف برای گفتن و اقدام و عمل زیاد است اما چندان کاری انجام نشد  و توفیق زیادی حاصل نشد.

حسینی در ادامه این مطلب افزود: شاید آقایان فکر کردند که صرف تزریق نقدینگی به مؤسسات می تواند مشکل را حل کند در حالی که کارشناسان ما در کمیسیون اقتصادی  می گویند که مشکل ما در تولید فقط مشکل نقدینگی نیست.

وی در ارتباط با سایر موانع تولید داخلی، گفت:  ما در فرایند تولید، مشکلات بسیار عجیب و غریبی داریم که قانون رفع موانع را برای این موضوع تصویب کردیم تا دولت  بتواند  با استفاده از این قوانین موانع را برطرف کند و  در نهایت بشکلی شود که قیمت تمام شده کالای ایرانی  از قیمت کالاهایی که به صورت رسمی یا غیر رسمی قاچاق وارد مملکت می شود ارزان تر شود.

نماینده مردم سمنان در مجلس از افزایش و شدت ورود کالای قاچاق به کشور خبر داد و گفت: این اشتیاق در تجار و باندهای قاچاق به شدت فراوان شده است که انواع و اقسام اقلام مصرفی ضروری و غیر ضروری که توانایی تولید آنها را داریم را با این عنوان که کالای تولیدی در داخل کشور هنوز نتوانسته قابل رقابت باکالای خارجی شود را وارد کشور کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سایت خبری رازق, رازق,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه