اخبار داغ

چرایی صف طویل اقشار مردم در وزارت کشور؛

ثبت نام از کاندیداهای ریاست جمهوری؛ احساس یا وظیفه/ دیگه کسی نبود!

ثبت نام از کاندیداهای ریاست جمهوری؛ احساس یا وظیفه/ دیگه کسی نبود!
ماراتن ثبت نام نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به شکل بی سابقه و با ثبت نام بیش از هزار نفر به پایان رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اصفهان شرق ماراتن ثبت نام نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به شکل بی سابقه با ثبت‌نام بیش از هزار و 636 نفر طی مدت پنج روز پایان یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از ,

این استقبال بی سابقه و گسترده و ثبت نام این همه جمعیت برای رقابت در انتخاباتی که فقط یک منتخب با مسئولیتی خطیر دارد دلایل متعددی دارد که به اختصار چند مورد ذکر می شود:

,

*ضعف قانون
هر چند در قانون اساسی شرایط کلی برای شخص رئیس جمهور ذکر گردیده ولی لازم است مجلس شورای اسلامی قانونی را تدوین کند و ملاک‌ها و معیارهای ریزتری از جمله شرایط سنی و علمی تعیین کند تا هر کسی از راه رسید و عشقش کشید راهی وزارت کشور برای ثبت نام نشود.

, *ضعف قانون,
,

*احساس وظیفه
برخی افراد با بررسی سابقه تجربی و توان خود و شرایط کشور و توصیه بزرگان و اطرافیان احساس مسئولیت کرده و برای ثبت نام اقدام می کنند که در صورت داشتن سوابق مفید و توان لازم این اقدام کار لازم و پسندیده ای است. اما اگر باری به هر روی باشد نه.

, *احساس وظیفه,
,


*شهرت طلبی
برخی هرچند می دانند دارای شرایط و ظرفیت لازم برای اداره قوه مجریه و حتی مسئولیت های پایین تر نیستند اما برای عرض اندام و خود نشان دادن و مطرح شدن در جامعه و کسب شهرت و حتی در دست داشتن رسید ثبت نام برای کسب این مسند اقدام به ثبت‌نام می‌کنند.

,
, *شهرت طلبی,
,

, , ,

*رسانه‌ها
اقدامات رسانه ها از صدا و سیما گرفته تا خبرگزاری ها و سایت ها و سایر شبکه ها در فضای مجازی نیز با پوشش گسترده حضور افراد و سوژه سازی باعث می‌شوند کسانی که به دنبال طرح خود و مشهور شدن هستند پا به ستاد انتخابات کشور بگذارند و با طرز پوشش و گفتار و رفتار خود خوراکی برای رسانه ها و شهرتی برای خود خلق کنند.
در این خصوص اگر رسانه‌ها سنجیده عمل کرده و فقط افراد شاخص را مطرح کنند این اتفاق نمی افتد ولی اگر این قانون رسانه ای قبل از شروع انتخابات عملی شده بود.

, *رسانه‌ها,
,
,


*بیکاری و تلاش برای پیدا کردن شغل

,
, *بیکاری و تلاش برای پیدا کردن شغل,

یکی از عواملی که باعث شد برخی افراد راهی ساختمان فاطمی شوند بیکاری است. افرادی که با داشتن تحصیلات عالیه و ایده های ارزنده چندسالی به دنبال شغل بوده اند و موفق به یافتن شغل مناسب نشده و از همه جا ناامید شده اند تدبیر دیده اند که برای احراز سمت ریاست جمهوری اقدام کنند ولی باید دانست سیاه کردن هر برگه ثبت نام نیز هزینه هنگفتی بر بیت المال وارد می کند و باید این نکته مد نظر همگان قرار می گرفت.

,

*عملکرد دولت
نحوه تعامل دولت با ملت و اقدامات آن در این دوره باعث شده برخی فکر کنند مدیریت قوه اجرایی کار هر کسی است و به راحتی از عهده ان بر می ایند و به همین جهت با شوق و ذوق خود را لایق رئیس جمهور شدن می دانند.

, *عملکرد دولت,
,

*حقوق های نجومی
برخی افراد هم که وضعیت مالی خوبی ندارند و ارزوهای زیادی برای پول دار شدن راحت هستند نیز با مطرح شدن موضوع حقوق های نجومی و اختلاس های چند هزار میلیاردی و دفاع شخص رئیس‌جمهور و برخی اعضای کابینه از تعدادی از انها و عدم برخورد مناسب با انها به فکر ثروت اندوزی برای خود و فامیل و نسل های اینده خود از طریق در دست گرفتن سکان ریاست جمهوری افتادند که عده اینها در این جمع کثیر، قلیل است و اکثر قریب به اتفاق مردم عزیز میهن در پی لقمه حلال و رزق پاک هستند و با برخورد قاطع با گیرندگان حقوق های نجومی و مجازات عاجل و قاطع اختلاس گران دیگر چنین تدبیر و امیدی در وجود کسی بروز و ظهور نمی کند.

, *حقوق های نجومی,
,

, , ,

*هزینه هنگفت ثبت نام بر بیت المال
به علت طولانی شدن مطلب از بیان و بررسی سایر عوامل صرف نظر کرده و این نکته مهم یاد اوری می شود که چنین اقدامی بی سابقه و اقبال گسترده که صدای همه صاحبنظران، علما و مراجع و سیاسیون و همه مردم عادی را درآورده است هزینه های زیادی هم برای کشور در پی دارد. در حالی که همگان می دانند فقط عده کمی از این افراد صلاحیت و شرایط نامزدی این مسوولیت مهم را دارند که کمتر از یک درصد ثبت نام کرده ها را تشکیل می دهند اما از همین امروز و بویژه از همان لحظه های ابتدایی اعلام نظر شورای نگهبان قانون اساسی و اعلان لیست افراد واجد شرایط، معاندان نظام در داخل و خارج با بهره گیری از تمامی رسانه‌ها و بلندگوها و بوغ های تبلیغاتی خود این نهاد ارزنده و دژ مستحکم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مورد هجمه ناجوانمردانه و آماج حملات های ددمنشانه خود قرار می‌دهند که چرا بیش از ۹۹ درصد داوطلبان را رد صلاحیت کرد و دم از ازاد نبودن انتخابات و تحریم ان می زنند و این هزینه های زیادی برای نظام در سطح بین المللی دارد.

, *هزینه هنگفت ثبت نام بر بیت المال,
,

*شورای نگهبان دیده بان بصیر نظام

در حالی که شورای نگهبان دیده بان بصیر نظام و مانع نفوذ بدخواهان و انتخابات تعیین کننده سرنوشت کشور و سلامت آن، علامت عزت و اقتدار ایران اسلامی است و دشمن این را نمی خواهد و بر نمی تابد و ما نباید چنین زمینه ای را برای دشمن فراهم کنیم.

, *شورای نگهبان دیده بان بصیر نظام,
,
,

ضمن این که اتلاف وقت و صرف بیت المال و فرصتی که ستاد انتخابات برای ثبت نام و شورای نگهبان و مراجع ذیربط باید صرف بررسی صلاحیت‌ها و رسیدگی به اعتراض ها کنند را نیز باید در نظر گرفت و فرصت هایی که مردم در فضاهای مختلف صرف این امور می کنند را نباید نادیده گرفت. هر چند این مشکل در دوره‌های قبل نیز وجود داشت اما نه در این حد.

,

متاسفانه همیشه در چنین موقعیتی همه دم از ضرورت ساماندهی وضعیت با تصویب قانونی جامع و کامل را دارند اما پس از انتخابات فراموش می شود.  امیدواریم به فضل الهی و برکت قران و عترت این انتخابات با رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب و حضور پرشور و با بصیرت مردم انقلابی منجر به انتخاب فردی اصلح برای گرفتن زمام امور اجرایی و حل مشکلات کشور و رونق کار ایجاد شود و برای مردم و زمینه سازی برای ظهور موفور السرور منجی عالم بشریت شود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه