اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی سراب خبر داد:

خسارت ۱۲ میلیارد تومانی سیل به اراضی کشاورزی شهرستان سراب

خسارت ۱۲ میلیارد تومانی سیل به اراضی کشاورزی شهرستان سراب
ابراهیم فرقانی از خسارت ۱۲ میلیارد تومانی سیل به ۸۰ درصد از اراضی کشاورزی در ۱۶ روستای شهرستان سراب خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صدای سراب,ابراهیم فرقانی ضمن ابراز تاسف از حادثه سیل و جانباختن تعدادی از هم استانی ها در این حادثه اظهار داشت: بر اثر بارش باران و وقوع سیل ۱۶به  روستا و زمین ها و باغات آنها آسیب رساند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صدای سراب,

وی افزود: کارشناسان جهاد کشاورزی از اوایل صبح در منطقه جهت ارزیابی خسارات فعال هستند که طبق برآورد و گزارش اولیه ۸۰ درصد اراضی کشاورزی در این ۱۶ روستا خسارت دیده اند.

,

فرقانی ادامه داد: عمدتا محصولات آسیب دیده گندم, علوفه و سیب زمینی هستند که معادل ریالی خسارت ها حدودا ۱۲ میلیارد تومان برآورد شده است.

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراب گفت: متاسفانه در منطقه میرکوه یک استخر ماهی خسارت دیده و حدود ۲ تن ماهی سردآبی تلف شده اند و در برخی روستاها تعدادی از احشام نیز تلف شده اند که هنوز آمار دقیقی به دست نیامده است.

,

فرقانی اظهار داشت: کشاورزانی که بیمه دارند توسط صندوق بیمه خسارت به آنها داده می شود و در مورد سایر مزارع لیستی تهیه شده تا برای مدیریت بحران استانداری جهت جذب تسهیلات حمایتی ارسال شود.

,

وی در پایان با اشاره به وقوع سیلاب در امشب ابراز امیدواری کرد خسارات دیگری متحمل مردم نشود.

,

گفتنی است مجموع تولیدات بخش کشاورزی در شهرستان سراب حدود ۸۲۵ هزار تن است که از این مقدار سیصدو هفتادوپنج هزارو نهصدوچهل و چهار تن زراعی و سیصدو دو هزارو پنجاه و نه تن باغی و یکصدو چهل و هفت هزارو بیست و شش تن دامی است .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه