اخبار داغ

سفرنامه ای از یادمان های شهدا؛

نبردی میان«آب و آتش» در سرزمین نخل های بی سر + تصاویر

نبردی میان«آب و آتش» در سرزمین نخل های بی سر + تصاویر
همراه با کاروانی 400 نفره قدم در سرزمین آب و آتش در ۵۲ کیلومتری جنوب آبادان و در حدود ۳۰۰ متری خاک کشور عراق می گذاریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرافلاک،به میهمانی لاله ها دعوت شده ایم همراه با کاروانی 400نفره قدم در سرزمین آب و آتش در ۵۲ کیلومتری جنوب آبادان و در حدود ۳۰۰ متری خاک کشور عراق می گذاریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرافلاک,

خاکریزها،سنگرها،سیم های خاردار و نخل های بی سر به استقبالمان آمده اند،عطر گل و گلاب فضا را معطر کرده است، شهدا سلاممان می دهند.

,

آب اروند همچون شامگاه بیستم بهمن سال 64 آرام و قرار ندارد و با جزر و مد خروشانش ندا سر می دهد به میعادگاه مناجات ها و نیایش های در دل شب رزمندگان خوش آمدید.

,

 یادمان اروندکنار

,  یادمان اروندکنار,

اروند گواهی می دهد به آب و آتش زدن شاهکاری است که تنها از عهده فرزندان پیرخمین بر می آید،بی قراری اروند بی قرارمان می کند و داغ غواص ها را دوباره زنده می کند  چراکه این جا مزار عاشقان نینوایی است/ این جا ضریح سربداران خدایی است/ این سرزمین دارالشفای عاشقان است/ خاک شفابخش دل هر بی قرار است/ هرمستمندی را در اینجا دستگیرند/ ازپافتاده را در این جا یار گیرند/ این سرزمین در دل غمی بنهفته دارد/ در ساحلش هشت غنچه بشکفته دارد/ اروند زمینش بوی عطر یاس دارد/ با آن رشادت یادی از عباس دارد/ آب طهورش از فرات اینجا رسیده است/ او با طواف نهر علقم خو گرفته است.

,

باد پرچم های قرمز رنگ«یا فاطمة الزهرا(س)» را نوازش می دهد چشمانم را برای لحظاتی بر روی هم می گذارم و در کوچه پس کوچه های ذهنم از میان خاکریزها می گذرم،سنگرهایی که سجده گاه نماز عشق و ایثار بوده اند را از نظر می گذرانم و در کنار اروند نامتلاطم می نشینم.

,

 کمی آن طرف تر هشت کبوتر خونین بال و هشت غواص بال و پر شکسته  در دل خاک آرمیده اند هر هشت شهید غواصی که چون مولایشان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) سر در بدن ندارند چراکه تاریخ گواهی می دهد که در هر مقطعی از زمان هرکسی که ندای هل من ناصر حسین را لبیک گوید ملازم کاروان امام حسین(ع) است و این کاروان در طول تاریخ در حرکت است که ما راه را بیراهه نرویم و مسیر را گم نکنیم.

,

شهدای گمنام اروندکنار

, شهدای گمنام اروندکنار,

شهدا برای تک تک ما کارت دعوت فرستاده اند پس از صمیم جان و دل به راه و رسم شان لبیک می گوییم و نیک می دانیم که شهدا مشعل فروزان و چراغ های روشنی هستند که ما در تاریکی و ظلمت کده دنیا  راه گم نکنیم.

,

شهدا عصای دست انسان اند هرکسی بخواهد هدایت شود و در تاریکی شب در گود نیفتد باید این عصارا در دست بگیرد.

,

سردار شیروی؛ یادگار دوران دفاع مقدس روایت گر حماسه غواص ها در اروند خروشان می گوید: این جامنطقه عمومی عملیات والفجر هشت است،عملیاتی که شاهکار دفاع مقدس نام گرفته است رزمندگان اسلام با عبور از اروند شبه جزیره فاو طی 6ماه برنامه ریزی و طراحی حساب شده با رشادت های دلاورمردان ایرانی به لرزه در آوردند و برای همیشه تاریخ عملیاتی استثنایی را به یادگار گذاشتند.

,

وی می افزاید: به اعتقاد کارشناسان نظامی دنیا عبور از اروند یک کار استثنایی بوده است که عبور از آن کار آسانی نبوده زیرا این رودخانه 175کیلومتری با 81کیلومتر مرز آبی مشترک با کشور عراق دارای دو جزر و مد به فاصله هر6ساعت به صورت چرخشی در طول  شبانه روز است و همین موضوع سبب خروشان بودن این رودخانه وحشی است.

,

سردار شیروی

, سردار شیروی,

روایت گر حماسه رزمندگان دلاور عملیات والفجر هشت می گوید: شب بیستم بهمن سال 64 عملیات والفجر8 طی برنامه ریزی همه جانبه 60هزار رزمنده و حدود سه هزار غواص انجام گرفت و آن روز طی محاسبات بررسی شده می بایست اروند وضعیتی آرام داشته باشد اما عصر همان روز یعنی چند ساعت قبل از آغازعملیات به صورت خیلی غیرمنتظره دریک حالت کاملاً نامتعارف هوا طوفانی، رودخانه مواج و متلاطم  شد و آسمان به شدت باریدن گرفت.

,

سردار شیروی از زبان غواص ها می گوید: وقتی وسط رودخانه رسیدیم  موج و تلاطم آن قدر زیاد بود که توان را از دست دادیم و برای این که غرق نشویم بعضی ها سلاح هایمان را رها کردیم؛فرمانده یکی از گردان ها می گوید آن شب موج و تلاطم آن چنان بود که بین من و نیروهایم فاصله افتاد جدا شدیم.

,

وی تصریح می کند: کاری که غواص ها آن شب کردند کار یک رزمنده عادی نبود فقط انسان های الهی که با معبود خود معامله کرده بودند  برای اطاعت امر مولا  و اطاعت امر ولی جان شان را در کف دستشان گرفتند و به دل اروند زدند.

,

یادمان اروندکنار0

, یادمان اروندکنار0,

این یادگار دوران دفاع مقدس که خود دریاشناسی قهار است می گوید: من بچه آبم، آب در تاریکی شب به خودی خود ترسناک است و حتی یک شنا کردن معمولی هم سخت است چه رسد به این که در تاریکی مطلق رودخانه مواج با لباس غواصی و مسلح به جنگ دشمن رفت.

,

سردار شیروی خاطرنشان می کند: بزرگان نظامی دنیا از نزدیک ساحل اروند را مشاهده کرده اند و برایشان سوال شده که این کار چگونه انجام شده و الان نقشه این عملیات در دانشگاه های نظامی دنیا تدریس می شود.

,

وی اظهار می دارد: غواص های ما در آن روز کار بزرگی را انجام دادند این جا به سرزمین آب و آتش معروف است،رزمندگان ما در گام اول به جنگ با موج و تلاطم رودخانه اروند رفتند و بعد در خشکی به نبرد با دشمن رفتند.

,

نوبت به بازدید از کربلای ایران فرا می رسد،قدم هایمان را استوار تر از همیشه بر می داریم راهی سرزمینی می شویم که وجب به وجبش قطره قطره خون پاک شهیدان ریخته شده است سرزمینی که خاکش چون تربت کربلای سید و سالار شهیدان آغشته به خون است برای همین است که زائران برای ادای احترام با پای برهنه به پابوسی اش می روند.

,

سفر به شلمچه

, سفر به شلمچه,

این جا کربلایی دیگر است و یادآور حماسه رزمندگان در عملیات کربلای4و5 امسال نیز به یاد حماسه آفرینی  دلاورمردان در تربت کربلایی راهیان  نور می شویم  و آمده ایم تا بگوییم امسال نیز دلمان هوای عاشقی کرده است و بغض دلمان را گرفته است و اشک دل تنگی برچشمانمان حلقه زده است به یاد دلیرمردانی که در نجواهای شبانه شان وصال محبوبشان را طلب کردند در میدان پیکار با دشمن بعثی به آن رسیدند.

,

سرهنگ پاسدارماشااله بازگیر؛ رزمنده لرستانی دروان دفاع مقدس، راز موفقیت رزمندگان لشگر 57 حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در عملیات کربلای 4 را ایمان و اخلاص می داند و می گوید: لشگر 57 حضرت ابوالفضل (ع) لرستان تنها یگانی است که توانست هدف تعیین‌شده یعنی پنج ضلعی عراق را که روبه‌روی یادمان شهدای شلمچه قرار داشت تصرف کند تا جایی که وقتی این خبر به گوش فرماندهان رسید دچار شگفتی شدند.

,

این روایت گر حماسه لرستانی ها در دوران دفاع مقدس  با بیان این که یکی از سخت‌ترین محورهای عملیاتی منطقه کربلای 4 با زبده‌ترین نیروهای عراقی و موانع بسیار سنگین به  لشگر 57 لرستان سپرده شد،اظهار می دارد: لشگر 57 لرستان یک لشگر پیاده کوهستانی با تجهیزات و آموزش‌های کوهستانی بود، اما استعداد و جنس سخت و محکم  نیروهای جنگی لرستان که عقب‌نشینی در کارشان نبود، آنان را از غرب به دل پنج‌ضلعی عراق کشاند.

,

وی با اشاره به شهادت بیش از  80 رزمنده لرستانی در این عملیات، اظهار داشت: بسیاری از فرماندهان سپاه به این نکته اعتقاد راسخ داشتند که کربلای 4 و ازخودگذشتگی لرستانی‌ها زمینه‌ساز خلق کربلای 5 شد.

,  ,

راهیان سرزمین نور در آخرین یادمان به زیارت شهدای کربلای هویزه می روند، جایی که  یادگار رشادت، شجاعت و ایستادگی جمعی از بهترین جوانان و نوجوان بسیجی به فرماندهی سیدمحمدحسین 22ساله که به نبرد مستقیم با دشمن تا به دندان مسلح رفتند و شهادت مظلومانه شان مظلومیت مظلوم ترین شهید تاریخ را بار دیگر زنده کردند.

,

یادمان شهدای هویزه

, یادمان شهدای هویزه,

سیدمحمد حسین هنوز هم فرمانده است و برای دوست دارانش در بهار 96 میهمانی تدارک دیده است،همه دور قبرش حلقه زده اند و با گوش جان به فرمانده جوان شان دل سپرده اند تا راه و رسم عاشقی را برایشان همچون جوانان دهه 60 تدریس کند.

,

جوانان 96 آمده اند به فرمانده جوان بگویند اگر امروز جوانان نسل سومی و چهارمی  در دفاع از حریم حرم آل الله  پا در میدان پیکار با داعشیان یزیدی صفت گذاشته اند به تبعیت از همان راه و رسم امثال سیدمحمدحسین هاست.

,

گزارش و عکس از: حدیث قاسمی

,

انتهای پیام/صا

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه