اخبار داغ

حاشیه حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بیرجند؛

تشنگی واعظی برای حضور مجدد در بیرجند/از توهین محافظ استاندار تا سخنرانی تبلیغاتی برای روحانی!

تشنگی واعظی برای حضور مجدد در بیرجند/از توهین محافظ استاندار تا سخنرانی تبلیغاتی برای روحانی!
سفر تبلیغاتی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در کنار افتتاح چندین پروژه در خراسان جنوبی دارای حاشیه هایی از جمله توهین محافظ استاندار و بی احترامی به خبرنگاران بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، روز گذشته استان خراسان جنوبی میزبان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بود که این سفر دارای حاشیه های فراوانی بود که خواندن آن خالی از لطف نیست و برای آینده نیز شاید مفید باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،,

 

,

حضور واعظی برای چندمین بار در خراسان جنوبی، به گفته خودش نشان از توجه وی به این استان دارد اما این سفر جدای از سفرهای قبلی بود.

,

 

,

افتتاح ساختمان فنی اداره کل ارتباطات و فن آوری اطلاعات خراسان جنوبی، افتتاح مرکز پایش طیف فرکانس شرق کشور، شرکت در شورای اداری استان و افتتاح  طرح های حوزه ICT از برنامه های محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بیرجند بود.

,

 

,

در حالی که به لحظات حضور وزیر در گلزار شهدا نزدیک می شدیم اما شرایط برای این حضور مهیا نبود و انگار تازه به فکر افتاده بودند که وزیر نیز قرار است به بیرجند بیاید.

,

, ,

 

,

تنها بنری که برای خوشامدگویی در گلزار شهدا نصب شده بود بنر معاون وزیر بود که در ادامه و با حضور برخی ها این بنر جابجا و همچنین بنر خوشامدگویی وزیر نیز نصب شد.

,

, ,

, ,

, ,

 

,

اولین شخصی که جهت استقبال از وزیر در گلزار شهدا حاضر شد، مدیرکل بنیاد شهید استان بود که مورد استقبال خبرنگاران قرار گرفت.

,

, ,

, ,

در حالی که به خبرنگاران گفته شده بود تا در ساعت 7:30 در گلزار شهدا حضور پیدا کنند اما در فرودگاه بیرجند و در ساعت 7:53 دقیقه استاندار و معاونین وی هنوز انتظار وزیر را می کشیدند.

,

 

,

, ,

, ,

 

,

هواپیمای حامل وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونین وی در ساعت 8 بر زمین نشست و استاندار و هیأت همراه جهت استقبال از واعظی صف کشیدند.

,

, ,

 

,

خواندن یک مقاله جهت خوشامدگویی توسط دو دانش آموز از دیگر برنامه های مسئولان در استقبال از وزیر بود که وزیر نیز جهت تقدیر از آن ها هدیه ای ناقابل و در پاکت گذاشته به آنان اعطا کرد.

,

, ,

, ,

 

,

در حالی که ساعت 8:35 را نشان می داد، خودرو حامل وزیر در جلوی گلزار شهدا متوقف شد و وی در حالی که با گوشی همراه خود در حال مکالمه بود از خودرو پیاده شد.

,

 

,

, ,

, ,

 

,

پس از قطع تلفن، وزیر به همراه نماینده مردم فردوس, بشرویه، سرایان و طبس، استاندار و معاونینش به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

,

 

,

, ,

, ,

, ,

 

,

اتفاق قابل توجه و در نوع خود کم نظیری که بعد از ادای احترام وزیر به وقوع پیوست برخورد ناشایست و دور از شأن محافظ استاندار بود که همه ی خبرنگاران را در شوک این برخورد فرو برد.

,

 

,

در حالی که روابط عمومی استانداری از در اختیار قرار گرفتن یک دستگاه به خبرنگاران جهت همراهی با وزیر خبر داده بود و اتفاقا قبل از حضور خبرنگاران در گلزار شهدا آماده شده بود اما اتفاقات دیگری افتاد که در نوع خود جالب بود!

,

 

,

متن روابط عمومی استانداری به خبرنگاران قبل از آغاز سفر و همراهی با وزیر به شرح ذیل می باشد:

,

با سلام خدمت خبرنگاران محترم
به استحضار می رساند، برنامه های سفر جناب دکتر واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ساعت 7:30 صبح با گلباران مزار شهدای گمنام واقع در بلوار پاسداران آغاز خواهد شد.

,
,

ضمنا وسیله ایاب و ذهاب ویژه اصحاب رسانه، جهت همراهی با تیم وزیر محترم از ساعت مذکور در محل گلزار شهدای گمنام مهیا خواهد بود.

, ضمنا وسیله ایاب و ذهاب ویژه اصحاب رسانه، جهت همراهی با تیم وزیر محترم از ساعت مذکور در محل گلزار شهدای گمنام مهیا خواهد بود., ضمنا وسیله ایاب و ذهاب ویژه اصحاب رسانه، جهت همراهی با تیم وزیر محترم از ساعت مذکور در محل گلزار شهدای گمنام مهیا خواهد بود.,

 

,

پس از پایان مراسم گلزار شهدا تمامی خبرنگاران به سمت خودرو مذکور حرکت کردند و آماده سوار شدن شدند که محافظ استاندار با برخورد بسیار بدی مانع از سوار شدن آن ها شد.

,

 

,

در حالی که وزیر سوار بر یک خودروی دیگر به سمت ساختمان فنی اداره کل ارتباطات و فن آوری اطلاعات خراسان جنوبی و افتتاح آن حرکت کرده بود اما سماجت این محافظ استاندار تمامی نداشت و خودرویی که برای خبرنگاران مهیا شده بود را تنها خود سوار شد و بدون توجه به خبرنگاران و با وجود اینکه خالی بود دستور به رفتن کرد و خبرنگاران مظلوم بدون خودرو در همان محل باقی ماندند.

,

, ,

در این بین برخی از خبرنگاران از این برخورد به شدت ناراحت شدند و گلایه می کردند که چرا بدون توجه و در حالی که هیچ کس سوار خودرو نبود محافظ استاندار دستور به حرکت و جا گذاشتن خبرنگاران داد.

,

 

,

اما این برخورد بسیار بد و زننده توسط محافظ استاندار خراسان جنوبی خبرنگاران پر تلاش شهرستان بیرجند را از انجام مأموریت خود باز نداشت و با ماشین شخصی خود را به وزیر و افتتاحیه های وی رساندند.

,

 

,

دو افتتاح در یک ساختمان!

, دو افتتاح در یک ساختمان!, دو افتتاح در یک ساختمان!,

افتتاح ساختمان فنی اداری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین افتتاح مرکز پایش فرکانس شرق کشور دیگر برنامه وزیر بود که مورد بهره برداری قرار گرفت.

,

 

,

 صحبت ها و دادن شماره بین استاندار و امیر حسنخانی و همچنین قرآن خواندن وزیر از نکات قابل توجه در قبل از افتتاح این ساختمان بود.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

پس از افتتاح مرکز پایش فرکانس شرق کشور،که  توضیحاتی در خصوص آن داده شد و توصیه های وزیر،بازدید از یک سالن مجلل، نمازخانه و محوطه ساحتمان و گفتگو با خبرنگاران از دیگر برنامه های واعظی در این محل بود.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

البته برای وزیر و همراه هان وی نیز در ساختمان فنی اداره کل ارتباطات و فن آوری اطلاعات خراسان جنوبی صبحانه مهیا شده بود که وی از خوردن آن امتناع کرد.

,

 

,

عدم اختصاص دادن خودرو همچنان گریبانگیر خبرنگاران بود و برخی ها با ماشین شخص به دنبال وزیر رفتند و برخی ها نیز به دلیل عدم هماهنگی از همراهی وزیر محروم ماندند و به ساختمان استانداری رفتند.

,

 

,

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در این دولت اعتقاد بر این است که دولت نباید در امور دخالت داشته باشد، تصریح کرد: باید کارهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در اختیار مردم و بخش خصوصی باشد و دولت نقش حمایتی داشته باشد.

,

 

,

وی گفت: دولت نباید با مردم رقابت کند و برجای مردم بنشیند، در طول تاریخ هرجایی که مردم پیش قدم شده اند، کارها بخوبی انجام شد اما وقتی کارها دولتی شد، در بروکراسی اداری با مشکل مواجه شد.

,

 

,

 افتتاح مرکز کنترل سایت های 3G و 4G استان  و حضور در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان با رویکرد ایمن سازی مدارس از دیگر برنامه های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بود.
 

,
,

, ,

 

,

در حاشیه حضور در جشنواره خیرین مدرسه ساز وزیر که از صبحانه گذشته بود این بار هرچه به وی تعارف می کردند دست رد به آن ها نمی زد و انگار در این ساعت گرسنگی بر وی چیره شده بود.

,

, ,

, ,

, ,

 

,

, ,

, ,

, ,

 

,

واعظی در جشنواره خیرین مدرسه ساز استان اظهار کرد: دولت های بزرگ و فربه به ارث رسیده است، در دولت یازدهم تلاش شده که دولت را چابک و کوچک کنیم و کارها را در اختیار مردم قرار دهیم،‌ البته کاری که فرهنگ و سنت شده (بزرگی دولت)، با یکی دو سال تغییر نمی یابد اما مهم این است که هدف خود را مشخص و به سمت آن گام برداریم.

,

 

,

وی ادامه داد: دولت های بزرگ و فربه به ارث رسیده است، در دولت یازدهم تلاش شده که دولت را چابک و کوچک کنیم و کارها را در اختیار مردم قرار دهیم،‌ البته کاری که فرهنگ و سنت شده (بزرگی دولت)، با یکی دو سال تغییر نمی یابد اما مهم این است که هدف خود را مشخص و به سمت آن گام برداریم.

,

, ,

 

,

حضور در شورای اداری استان مهمترین برنامه ای بود که وزیر در آن حضور یافت تا گزارشی از اقداماتی که در جهت توسعه اینترنت خراسان جنوبی انجام داده است را ارائه دهد.

,

 

,

پس از اظهارات معاونین وزیر، استاندار، و همچنین مراسم افتتاحیه اینترنت پرسرعت 386 روستا از 417 روستا در خراسان جنوبی، واعظی به ایراد سخنرانی پرداخت.

,

 

,

در شورای اداری استان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات 32 دقیقه به ایراد سخنان خود پرداخت که 22 دقیقه آن فقط مختص تبلیغات انتخاباتی دکتر روحانی بود.

, در شورای اداری استان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات 32 دقیقه به ایراد سخنان خود پرداخت که 22 دقیقه آن فقط مختص تبلیغات انتخاباتی دکتر روحانی بود., در شورای اداری استان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات 32 دقیقه به ایراد سخنان خود پرداخت که 22 دقیقه آن فقط مختص تبلیغات انتخاباتی دکتر روحانی بود.,

 

,

پس از ارائه گزارش کوتاهی از فعالیت های وزیر در این دوره، نوبت به تبلیغات انتخاباتی دکتر روحانی رسید و وی اینگونه سخنان خود را آغاز کرد: اقتصاد مقاومتی یکی از اصول جدی ما در این دولت است و با توجه به اینکه دکتر روحانی قبل اینکه رئیس جمهور شوند در مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارتباط با اقتصاد مقاومتی خیلی وقت گذاشتند و کار کردند لذا وقتی سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد، وی دستور داد که همه ی وزارت خانه ها بخصوص سازمان برنامه بوده برای برنامه های آینده سیاست های اقتصاد مقاومتی را به عنوان یک اصل در نظر بگیرند و کار کنند و به همین دلیل ما توانستیم در این بستر سال گذشته فعالیت هایی را انجام دهیم.

,

 

,

وی به عملکرد سیاست خارجی نیز اشاره کرد و افزود: ما شاهد این هستیم که در این سه سال و نیم گذشته یک ثبات و آرامشی برقرار شده که در این فضا دولت توانست کارهای بزرگی انجام دهد و امروز روابط خارجی ما سامان گرفته است.

,

, ,

 

,

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: امروز تحریم هایی که مربوط به هسته ای بوده، یکی پس از دیگری برداشته شده است؛ در ابتدای دولت موضوع سهمیه ای مشخص شده بود که صادرات نفت ما یک میلیون بشکه در روز بود و هر 6 ماه 20 درصد کم می شد و اما امروز صادرات نفت ما 2میلیون و 650 بشکه است و الان به هر کشوی که دلمان بخواهد صادر می کنیم و از سوی دیگر کل مبلغی که از فروش نفت داریم در اختیار خودمان است.

,

 

,

واعظی با بیان ادامه بحث های تبلیغاتی خود و با بیان اینکه آیا این توفیقات، توفیقات دولت است؟ و من معتقدم آنچه در ارتباط با توفیقات بزرگ این کشور است به ویژه در روابط خارجی هیچ کسی حق ندارد که بگوید مال من است یا کس دیگر، گفت: ما از اول دولت همواره تشکر کرده ایم که اگر رهنمودهای مقام معظم رهبری نبود تیم مذاکره کننده ما نمی توانست با این صلابت و قدرت بشنید و با قدرت های بزرگ جهانی مذاکره کند.

,

, ,

وی با اشاره به اینکه در دولت می دانیم که امروز نتوانستیم همه ی هدف گذاری هایی که برای مسائل کشور شده حل کنیم اما از اول یک امید داشتیم و امیدمان این است که این دولت برآمده از رأی مردم، متعلق به مردم وبرای مردم است پس هیچ مشکلی پیش رو نداریم، عنوان کرد: همین‌که توانستیم این تورم را از 40 درصد به زیر 8 درصد برسانیم بسیار خوب است و تلاش کردیم تورم را پایین بیاوریم و خیلی تلاش شده است که رونق به وجود آید.

,

 

,

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: سال بعد از تحریم سال 95 بود و وقتی مولفه ها را تحلیل می کنیم، می بینیم که توانسته ایم بیش از 700 هزار شغل ایجاد کنیم که شغل خالص آن 630 هزار بوده است و این گام بسیار خوبی است تا امسال از 630 هزار تا به 900 هزار شغل برسیم.

, وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: سال بعد از تحریم سال 95 بود و وقتی مولفه ها را تحلیل می کنیم، می بینیم که توانسته ایم بیش از 700 هزار شغل ایجاد کنیم که شغل خالص آن 630 هزار بوده است و این گام بسیار خوبی است تا امسال از 630 هزار تا به 900 هزار شغل برسیم.,

 

,

واعظی بر اقدام اخیر دولت در آستانه انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته هماهنگی خوبی بین دولت و مجلس فراهم شد تا به طبقه محروم و کسانی از نظر معیشتی تحت فشار و یا تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند به صورت قابل توجهی پرداختی های آنان را افزایش دهیم که در ابتدای دولت وقتی مصوبه مجلس ابلاغ شد کمیته ای تشکیل و روز پنج شنبه هم اعلام گشت و این یک تحول بسیار خوبی است ولی ما معتقدیم که باید شغل ایجاد کنیم.

,

 

,

وی افزود: امیدواریم جوانه و شکوفه ی اقتصادمان که در سال 95 زده شده در سال 96 و 97 به بار بنشیند ادامه پیدا کند.

,

 

,

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: ما دو انتخابات بسیار مهم پیش رو داریم؛ مهم نیست که چه کسانی در شورای شهر انتخاب شوند و چه کسی رئیس جمهور شود، بلکه مهم این است که در انتخابات حضوری پرشور، سالم و قانونمند داشته باشیم و همدیگر را تخریب نکنیم.

, وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: ,

 

,

واعظی تصریح کرد: کاندیداها باید برنامه های خود را به مردم بگویند و مردم نیز فهمشان بالاست و بارها و بارها در انتخابات نشان دادند که قیّم نمی خواهند که به آن ها گفته شود به چه کسی رای دهید و به چه کسی رای ندهید.

,

 

,

وی گفت: مهم این است که در انتخابات مشارکت بالا داشته باشیم و اخلاق رعایت شود که نتیجه آن قطعا در داخل کشور نتایج خوبی دارد که مهمترین آن وحدت ملی، انسجام ملی و اینکه مردم پشت سر دولتشان هستند برای کارهای بزرگتر.

,

 

,

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: از آن مهمتر نیز علامت بسیار مهمی است به دشمنان ما در دنیا، که این ملت، ملتی است که می تواند پشت سر رهبرش و یکجا و منسجم خودش مشکلاتش را در داخل حل کند.

, وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: ,

 

,

وی در پایان گفت: ما باید این سیاست را داشته باشیم که از فرصت هایی که داریم از جمله در انتخابات برای اقتدار خود بهره ببریم.

, وی در پایان گفت: ما باید این سیاست را داشته باشیم که از فرصت هایی که داریم از جمله در انتخابات برای اقتدار خود بهره ببریم.,

 

,

پس از پایان سخنرانی کاملا انتخاباتی و تبلیغاتی وزیر برای دکتر روحانی توزیع یکی از نشریه های تازه تأسیس استان نیز در دیگر نکات قابل توجه بود که به راحتی هرچه تمام تر وارد استانداری شده بود و در جلوی درب خروجی خودنمایی می کرد.

, پس از پایان سخنرانی کاملا انتخاباتی و تبلیغاتی وزیر برای دکتر روحانی توزیع یکی از نشریه های تازه تأسیس استان نیز در دیگر نکات قابل توجه بود که به راحتی هرچه تمام تر وارد استانداری شده بود و در جلوی درب خروجی خودنمایی می کرد.,

 

,

حضور در نشست خبری نیز پایان دهنده برنامه های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در بیرجند بود که طی آن به چندین سوال خبرنگاران پاسخ داد که از جمله آن طرح تکاپ بود و وی پیشاپیش از آمدن دوباره خود به بیرجند خبر داد.

, حضور در نشست خبری نیز پایان دهنده برنامه های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در بیرجند بود که طی آن به چندین سوال خبرنگاران پاسخ داد که از جمله آن طرح تکاپ بود و وی پیشاپیش از آمدن دوباره خود به بیرجند خبر داد.,

, ,

 

,

و در انتها نیز چندین عکس حاشیه ای

, و در انتها نیز چندین عکس حاشیه ای , و در انتها نیز چندین عکس حاشیه ای ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/6

, انتهای پیام/6,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه