اخبار داغ

مدیر کل کمیته امداد لرستان:

۴۲ هزار زن سرپرست خانوار صاحب شغل می شوند

۴۲ هزار زن سرپرست خانوار صاحب شغل می شوند
مدیر کل کمیته امداد لرستان گفت: سعی داریم برای ۴۲ هزار زن سرپرست خانوارر، شغلی با عنوان شغل خانه داری در منزل ایجاد کنیم تا بتوانند موضوع فرزند پروری و تربیت صحیح فرزندان در خانه را هم دنبال کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آساره خبر؛ جاسم محمدی فارسانی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: یک از وظایف ذاتی کمیته حضرت امام (ره) در زمینه  اشتغالزایی است لذا  اگر در بحث اشتغالزایی خانواده های تحت پوشش موفق باشیم که اقدامی کنیم یک گام بلندی را برای خودکفایی خانواده ها و خروج آنها از مجموعه امداد به لحاظ مستمری بگیری برداشته ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آساره خبر,

وی گفت:  با وجه به به مشکلاتی که در این نهاد وجود داشت اما با اعتبار 44میلیارد تومان در سال ۹۵ موفق شدیم که بیش از ۴۵۰۰ شغل در سطح استان ایجاد کنیم.

,

محمدی فارسانی تصریح کرد: به حمد الله استان لرستان رتبه اول کشوررا در باب ایجاد اشتغال و همچنین استفاده از تسهیلات تبصره 26 قانون را داشته است.

,

 این مسئول یاد آور شد: در اسفندماه سال قبل طبق پیش بینی های که داشتیم تولیدات برای مدد جویان و ایجاد بازرچه های دائمی برای این عزیزان واستفاده از ظرفیت جهاد کشاورزی برای واگذاری زمین های زراعی به مدد جویان اقدام شود و عملا به صورت جدی موضوع تولید و اشتغال را در دستور کار قرار داده ایم.

,

وی گفت: طبق هماهنگی که با مجموعه استانداری ، فرمانداریها و شهرداریهای  در سراسر استان داشتیم  موفق شدیم که چند قطعه زمین در حد 100 تا ۱۱۰ هکتار را تقدیم مدد جویان کنیم تا تقسیم بندی شوند و در اختیار مدد جویان برای کاشت گیاهان داروئی  و زعفران در استان اقدام شود.

,

فارسانی به ساخت چند بازاچه دائمی  ویژه مدد جویان اشاره کرد وافزود: برای مدد جویان تحت پوشش ساخت چند بازاچه دائمی جهت اشتغال پایدار برای مدد جویان و رسیدن آنها به خودکفایی اقدامات لازم را در این زمینه امسال انجام خواهیم داد.

,

مدیر کل کمیته امام خاطر نشان کرد: ایجاد شغل در سال ۹۶ بستگی به تسهیلات واعتبارات دارد که پیش بینی ما این است اگر مجتمع اقتصادی کمیته امداد که صحبت های داشتند ما به دنبال کاشت داروئی و زعفران و همچنین دامداری ۵ هزار راسی  در استان هستیم و همچنین ایجاد بازارچه های دائمی که می تواند قریب بر ۱۰ هزار شغل اگر انشالله خدا کمک کند می توانیم در کمیته امداد داشته باشیم .

,

وی اظهار داشت: ما برخلاف برخی از دستگاهها ی که به دنبال کارخانه ، شرکت و تجمع کردن مددجویان نیستیم و ما در بخش عمده ای از کارمان دنبال اشتغال های خورد و خانگی هستیم .

,

فارسانی گفت: ما در بخش اول سعی بر این داریم  که برای ۴۲ هزار زن سرپرست خانوار شغلی تحت عنوان شغل  خانه داری در منزل ایجاد کنیم تا بتواند موضوع فرزند پروری و تربیت صحیح فرزندان در خانه را هم دنبال کنند لذا ما به دنبال اشتغال ها ی خورد و خانگی هستیم.  

,

انتهای پیام/صا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه