اخبار داغ

نایب ریس مجمع خیرین مدرسه‌ساز خاش:

به همت خیرین یزدی مقیم خاش ۶ مدرسه تازه تاسیس، جایگزین مدارس کپری شد/تحقق تعهد ۳میلیارد ریالی خیرین خاشی برای توسعه فضاهای آموزشی

به همت خیرین یزدی مقیم خاش ۶ مدرسه تازه تاسیس، جایگزین مدارس کپری شد/تحقق تعهد ۳میلیارد ریالی خیرین خاشی برای توسعه فضاهای آموزشی
نایب ریس مجمع خیرین مدرسه‌ساز و بخشدار مرکزی خاش گفت: به همت جمعی از خیرین یزدی مقیم این شهرستان 6 مدرسه در روستاهای محروم بخش مرکزی با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون ریال احداث شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از تفتان ما، مجتبی شجاعی با بیان اینکه مدرسه مکانی برای تربیت و تعلیم فرزندان و آینده سازان این کشور است، اظهار کرد: در مدرسه جوانان راه درست دینی و اسلامی را آموزش می بینند و باید این مکان بسیار مقدس باید بسیار حائز اهمیت و توجه باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا , شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تفتان ما, تفتان ما, تفتان ما, تفتان ما,

وی با بیان اینکه مدرسه و در مجموع مدیریت آموزش و پرورش مهمترین زیرساخت توسعه فرهنگی است، تصریح کرد: متاسفانه در جامعه طبق باورهای نادرست، به زیرساخت های مانند آب، برق، مخابرات و غیره توسعه اطلاق می شود.

,

شجاعی بیان کرد: باید به بخش آموزش و پرورش توجه بسیاری شود و در این بخش سرمایه گذاری های بیشتری صورت گیرد چرا که با سرمایه گذاری در این بخش می توانیم هزینه های هنگفت در بخش های امنیتی، انتظامی و جنگ های طایفه ای را کاهش دهیم.

,

وی با بیان اینکه غفلت از بخش آموزش و پرورش سبب چالش در آینده می شود، گفت: خوشبختانه شاهد هستیم که جمعی از یزدی های مقیم شهرستان خاش با همتی مضاعف که مصداق کامل خدمت رسانی و عشق به هم نوعان است در حرکتی بسیار زیبا چندین مدرسه را در این شهرستان در حال احداث دارند.

,

* احداث 6 مدرسه در بخش مرکزی خاش توسط خیرین یزدی مقیم این شهرستان

, * احداث 6 مدرسه در بخش مرکزی خاش توسط خیرین یزدی مقیم این شهرستان, * احداث 6 مدرسه در بخش مرکزی خاش توسط خیرین یزدی مقیم این شهرستان,

بخشدار مرکزی خاش خاطرنشان کرد: تاکنون 6 مدرسه دو کلاسه و یک کلاسه در این شهرستان احداث شده است.

,

وی بیان کرد: این مدارس در روستاهای همت آباد دشت رباط، محمدنبی آباد، موزن، دربگ کوه سفید، رکن آباد و موتور فجر مولوی اسحاق در منطقه دوربن با همکاری سپاه در حال احداث است.

,

 

,

, ,

 

,

شجاعی با بیان اینکه خوشبختانه در چندین سال گذشته خیران خاشی توان بسیار خوبی برای ایجاد فضاهای آموزشی گذاشته اند، ادامه داد: اعتبار هزینه شده برای این مدارس که توسط خیرین یزدی مقیم شهرستان خاش اهداء شده مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است.

,

* اهداء یک میلیارد و 500 میلیون ریال تجهیزات مدارس توسط خیرین

, * اهداء یک میلیارد و 500 میلیون ریال تجهیزات مدارس توسط خیرین, * اهداء یک میلیارد و 500 میلیون ریال تجهیزات مدارس توسط خیرین,

وی با بیان اینکه مبلغ 2 میلیارد ریال نیز توسط خیرین جهت تجهیز مدارس هزینه شده است، گفت: در سال گذشته لوازم تحریر و نوشت افزار با همکاری اداره ورزش و جوانان، کمیته امداد امام خمینی(ره)، هلال احمر و فرمانداری شهرستان خاش بین دانش آموزان نیازمند توزیع شده است و همچنین به همت خانواده مرحوم گنگوزهی البسه و لوازم التحریر برخی از دانش آموزان مدرسه خیرساز تامین شده است.

,

وی با بیان اینکه در چندسال گذشته تاکنون 15 مدرسه یک تا شش کلاسه توسط خیران در کل حوزه شهرستان خاش احداث شده است، ادامه داد: ساخت مدرسه برای دانش آموزان محروم این منطقه که آینده سازان این مرز و بوم هستند جزء صدقات جاریه است که ثواب بسیار زیادی دارد.

,

شجاعی گفت: بدون تعلیم و تربیت صحیح هیچ کوشش و تلاشی در جامعه به نتیجه نخواهد رسید و در عصر حاضر به تمام اندیشمندان به اثبات رسیده که تعلیم و تربیت اساس موفقیت هر کشوری است.

,

 

,

, ,

 

,

نایب ریس مجمع خیرین مدرسه‌ساز خاش با بیان اینکه خانواده ها باید مسئله پیشرفت تحصیلی فرزندان خود را جدی بگیرند و به آن اهتمام ورزند، تصریح کرد: پیشرفت دانش آموزان در دست خود آنان است و جهت رسیدن به موفقیت راه های بسیاری وجود ندارد بلکه مسیر موفقیت مسیری مشخص و معلوم شده است.

,

وی با بیان اینکه در این مدارس دانش آموزان بسیار زیادی مشغول فراگیری علم و دانش هستند، خاطرنشان کرد: قبل از راه اندازی این مدارس توسط خیرین یزدی مقیم شهرستان خاش، دانش آموزان مجبور بودند فضاهای بسیاری را جهت رسیدن به مدارس طی کنند و یا در فضاهای کپری درس بخوانند.

,

شجاعی گفت: در 2 سال متوالی بخشداری مرکزی خاش رتبه نخست جذب مشارکت های مردمی و امر مدرسه سازی در استان را کسب کرده است.

,

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های نظام تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان واجب التعلیم است، تصریح کرد: خوشبختانه این امر به صورت 100 درصدی در شهرستان خاش در حال تحقق است.

,

 

,

, ,

 

,

بخشدار مرکزی خاش اذعان کرد: خیران در امر مدرسه سازی باید نقش پررنگ و بسزایی داشته باشند و برای تامین زیرساخت مدارس و حذف مدارس کپری نیازمند مشارکت خیرین هستیم هر چند تاکنون نیز این افراد مشارکت خوبی در امر مدرسه سازی داشته اند.

,

شجاعی با بیان اینکه والدین دانش آموزان باید در امر مهم مدرسه سازی همت کنند، اظهار کرد: در جهت توسعه کمی و کیفی آموزشی در کنار مسئولان باشند و از راهنمایی های خودشان دریغ نکنند زیرا مسئولان مدارس تنها در کنار همکاری والدین می توانند به امر آموزش و تربیت دانش آموزان بپردازند.

,

به گزارش خبرنگار تفتان ما؛ در شهرستان خاش بیش از 36 مدرسه فرسوده وجود دارد که این مدارس از زمان جهاد سازندگی است و با کوچکترین بارندگی مشکلات بسیاری را برای دانش آموزان ایجاد می کند و در حال حاضر 50 خیر مدرسه ساز در خاش فعالیت دارند که باید در کار مدرسه سازی، بازسازی، نوسازی و تجهیز مدراس همکاری داشته باشند.

, تفتان ما, تفتان ما,

هشت مدرسه کپری در بخش ایرندگان در انتظار کمک‌های خیران هستند که از مجموع 10 مدرسه کپری ایرندگان، 5 مدرسه دارای کد و 5 مدرسه دیگر در انتظار کد گرفتن هستند و افزون بر یک هزار و 700 دانش آموز در این بخش چشم انتظار خیرین هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه