اخبار داغ

گلایه مردم از عدم ساماندهی یک خیابان؛

زنگ خطر «معلّم» برای دانش آموزان دورودی

زنگ خطر «معلّم» برای دانش آموزان دورودی
گلایه از نبود فضای پارک وسیله نقلیه و هم زمان بودن زمان تعطیلی مدارس با اوج شلوغی بلوار معلم از دشواری های این راننده سرویس های مدارس است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بازتاب گهر؛ "معلم"خیابانی اداری-تجاری-مسکونی که بیشتر مواقع با ترافیکی سنگین دست به گریبان است. خیابانی که پذیرای تعداد زیادی از ادارات و سازمان های شهر است و متاسفانه این مراکز دولتی فاقد پارکینگ اختصاصی بوده و خود به خود بر بار ترافیکی بلوار معلم می افزایند . در اوج ساعات کاری و پویایی این خیابان - ظهرهنگام و بعدظهرها ،یافتن جای پارک به یکی از بزرگترین مشکلات رانندگان تبدیل می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بازتاب گهر,

 کارکنان ادارات ، صاحبان فروشگاه ها و مراجعین همه و همه درگیر این شلوغی بی پایان اند . تاکسی ها به سختی مسیر خود رااز کنار وسایل نقلیه پارک شده باز می کنند و وسایل نقلیه ایی که از مسیرهای فرعی وارد خیابان می شوند بر دشواری این موقعیت می افزایند.

,

در این آشفته باز ، به ناگاه سروکله تعداد زیادی دانش آموز مقطع ابتدایی پیدا می شود ، که یا پی سرویس مدرسه می گردند و یا قصد عبور از این خیابان شلوغ را دارند. نبود مکانی مشخص و ایمن جهت استقرار سرویس های مدرسه از طرفی و رهاسازی بی برنامه دانش آموزان کم سن و سال در این شریان از طرفی دیگر ، هرلحظه می رود تا حادثه ایی هولناک را رقم بزند.

,

, ,

نکته قابل تامل همسایگی این مراکز آموزشی با ساختمان آموزش و پرورش شهرستان است.

,

مرکزی که بطور طبیعی باید نسبت به امور دانش آموزان حساسیت بیشتری به خرج داده و حتی دورترین بخش های تحت مسئولیت خود را از جهت ایمنی دانش آموزان رصد کند .اما شوربختانه درست بیخ گوش این اداره شاهد بی نظمی و بی تدبیری خطر آفرینی هستیم که جدی گرفته نمی شود.

,

گویی همه ما به پشت گوش انداختن هشدارهای عینی و بی تفاوتی نسبت به اموری که دلسوزی ، دقت نظر و اصلاح را می طلبند عادت کرده ایم.

,

رانندگان سرویس این مراکز هم یک سینه سخن دارند . گلایه از نبود فضای پارک وسیله نقلیه و هم زمان بودن زمان تعطیلی مدارس با اوج شلوغی بلوار معلم از دشواری های این راننده سرویس های مدارس است.

,

در کنار این موارد ، سختی ارتباط با دانش آموزان دوره ابتدایی را هم باید افزود که گاهی کنترل وضعیت را برای هرکسی دشوار می کند .

,

نکته اسفبار دیگر نبود همیاران پلیس و مسئول گذراندن دانش آموزان از عرض خیابان است . دست کم ، وجود فردی در مسیر عبور با تابلوی هشدار که حافظ و مراقب دانش آموزان باشد می تواند احتمال وقوع حادثه ایی ناگوار را کاهش دهد . اما متاسفانه صحنه ایی که دست کم پنج روز هفته شاهد آن هستیم ، هجوم و ازدحام دانش آموزان کم سن و سال در ساعات اوج شلوغی در این خیابان است و حوادث بالقوه ایی که گویی در سایه نشسته اند تا روزی در بی تفاوتی مردم و بی تدبیری مسئولین و متولیان امر ظاهر شوند و خدای ناکرده آن بشود که نباید!

,

یادداشت: مقداد رحیمی

,

انتهای پیام/صا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه