اخبار داغ

یادداشت/

تبلیغات شوراها به زبان راستی

تبلیغات شوراها به زبان راستی
زبان راستی از هر میراثی برای انسان پر ارزش تر خواهد بود و خیری که از این میراث به جا مانده بهتر است از آن چه به وسیله ی مال به ارث مانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بازتاب گهر؛ بهترین سرمایه ای که انسان می تواند در هر حالی از آن بهره مند شود و هیچ گاه مورد دستبرد واقع نمی شود، زبانی است که به صدق و راستی آراسته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بازتاب گهر,

چنین زبانی، صاحب خود را دوست داشتنی  و ارجمند سخن او را موجب آرامش و سکون دلها می گرداند و از هر میراثی برای او پر ارزش تر خواهد بود و خیری که از این میراث به جا مانده از او به او می رسد، بهتر است از آن چه به وسیله ی مال به ارث مانده، به او می رسد.

,

هر آینه ممکن است سخن راست و راستی در گفتار، به رنج ها و سختی هایی آمیخته باشد که نیاز مند صبر و بردباری برای تحمل این سخن هاست و گاه از همین رو، گروهی از بیان چنین گفتارهایی دوری می کنند تا گرفتار سختی های آن نشوند؛ ولی اهل بیت عصمت وطهارت (ع) این شیوه را ناپسند دانسته و راستی را با سختی هایش، بهتر از گفتار زشت، با آرامش (ظاهری) آن دانسته اند.

,

امیر المومنین (ع) در خطبه ی معروف متقین یکی از فضیلتهای پرهیزکاران را سخن راست معرفی می کند و می فرمایند: پس پرهیزکاران در دنیا دارای فضیلتهای بسیار هستند، روش آنان –در اندیشه، گفتار و کردار–راستی و درستی است.

,

ایام تبلیغات شوراها نزدیک می باشد و کاندیدها برای خدمت به همشهریان و پیشرفت و آبادانی شهرستان ثبت نام نموده اند. در این زمینه چند نکته ضروری می باشد که لازم به یاد اوری است.

,

1-   کاندید ها باید حق محوری و قانون محوری  را سر لوحه ی کار تبلیغی خود قرار دهند نه قوم گرایی و گروه گرایی را

,

2-   انتظار از همشهریان هست که مراقب باشند کار به دست کسانی بیافتد که هم با کفایت باشند و هم امانت دار؛ برای انتخاب این مورد، چشم ها را باز کنیم و دنیا زده ها را انتخاب نکنیم

,

3-   مردم و کاندید ها اخلاق انتخابی را رعایت کنند

,

4-   مجریان باید در انتخابات تخریب ها را مدیریت کنند

,

امید است که در تبلیغات و برنامه هایشان زبان راستی را بیان و عمل نمایند زیرا که در روایات آمده است «العمل بطاعه الله اربح و لسان الصدق اذین انجح» انجام فرمان خدا سودمند تر و زبان راستی زیباتر و موفق تر است.

,

یادداشت: پرویز پرنیان

,

انتهای پیام/صا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه