اخبار داغ

وجود 25 هزار معتاد خیابانی در تهران

وجود 25 هزار معتاد خیابانی در تهران
: رئیس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رشد قابل توجه آمار معتادان خیابانی و خسارت 300 میلیارد تومانی که این افراد به جامعه وارد کرده اند نشان از ضعف دستگاه های مسئول شهری و خدماتی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از میزان، رئیس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رشد قابل توجه آمار معتادان خیابانی و خسارت 300 میلیارد تومانی که این افراد به جامعه وارد کرده اند نشان از ضعف دستگاه های مسئول شهری و خدماتی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
سعید صفاتیان در خصوص وظایف شوراها و شهرداری های کشور در امور آسیب های اجتماعی گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در راستای پیشگیری، درمان و عمل در حوزه مدیریت شهری، وظایفی را برای شوراها و شهرداری های کشور تصویب کرده  است که بر اساس آن این دو ارگان وظیفه دارند مشکلات و معضلات شهر را رصد و راهکارهای لازم را ارایه دهند.

صفاتیان افزود: چند سالی است تصور می شود که شورای شهر تنها وظیفه شهرسازی را برعهده دارد این در حالی است که  این تفکیک وظایف بر خلاف قوانین کشورمان تلقی می شود  بر این اساس می توان گفت دوره چهارم شورای  شهر تهران در راستای حل مشکلات حوزه شهری موفق نبوده  و به جای ساخت پل های متعدد در شهر باید به اتفاق های زیر پل ها توجه کرد که حوزه مدیریت شهری را به  زیر سوال برده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تاکید بسیار مقام معظم رهبری بر توجه به مشکلات اجتماعی  کشور، لازم است شهرداری ها و شوراها بر حیطه وظایف خود به طور کامل واقف باشند.

رئیس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به راه اندازی مراکز بهاران عنوان کرد: شهرداری تهران، مراکز بهاران  را تاسیس کرد این در حالی است که کاربرد مناسبی تاکنون نداشته است. همچنین سازمان های مردم نهاد به تنهایی در حوزه مسایل شهری موفق نبوده اند و نیاز به همکاری سازملن های مربوطه دارند.

وی گفت:در کلانشهر تهران 25 هزار معتاد خیابانی وجود دارد که شورای شهر هیچ اقدامی را برای ساماندهی آنها انجام نداده است. وجود معتادان خیابانی منجر به خسارت 300 میلیارد تومانی به جامعه می شود.معضل معتادان خیابانی  بزرگترین عامل تخریب فرهنگ ایران محسوب می شود. تجربه ثابت کرده است کمپین های اجتماعی تا کنون عملکرد بهتر و مفیدتری را نسبت به کمپین های سیاسی داشته اند.

صفاتیان  افزود: ضعف کارشناسی و آموزشی در حوزه مدیریت شهری ثابت کرده است مردم باید در انتخاب نفرات شوراها بیشتر توجه کنند تا بیش از این شاهد حوزه مشکلات شهری نباشیم.
,
 
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه