اخبار داغ

هنرمند محبوب کهگیلویه و بویراحمدی:

مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان آزارم می دهد/دستگاه های فرهنگی هیچ گونه حمایتی از هنرمندان ندارند+تصاویر

مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان آزارم می دهد/دستگاه های فرهنگی هیچ گونه حمایتی از هنرمندان ندارند+تصاویر
استان کهگیلویه و بویراحمد از ظرفیت های بالقوه ای در حوزه های مختلف از جمله هنر برخوردار است و هنرمندان این استان با کمترین امکانات و درآمد به ایفای نقش های خاطره انگیزی می پردازند که تا همیشه در ذهن مخاطبان ماندگار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس،استان کهگیلویه و بویراحمد از ظرفیت های بالقوه ای در حوزه های مختلف از جمله هنر برخوردار است و هنرمندان این استان با کمترین امکانات  و درآمد به ایفای نقش های خاطره انگیزی می پردازند که تا همیشه در ذهن مخاطبان ماندگار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس, ،,

صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد در حوزه سیما (شبکه دنا) با بهره گیری از ظرفیت هنرمندان طنز پرداز توانسته است تا بخش زیادی از مشکلات اجتماعی فرهنگی و اقتصادی را درقالب طنز به مخاطبان عرضه کند و ارتباط دو سویه ای بین رسانه و مردم را ایجاد کند.

,

یکی از هنرمندان خلاق و طنز پرداز استان کهگیلویه و بویراحمد که اجراهای متفاوت و لحن زیبایش همواره در رادیو و تلویزیون لخنده را بر لب مخاطبان می نشاند علی اسکندری بازیگر نقش " شلال" است .

,

در زیر گفت و گوی پایگاه خبری صبح زاگرس با این هنرمند طنز پرداز مردمی را دنبال کنید.

,

, ,

- ضمن معرفی از چه سالی وارد دنیای هنر شدید؟

, - ضمن معرفی از چه سالی وارد دنیای هنر شدید؟,

علی اسکندری متولد 1349 در شهرستان بویراحمد و از سال 65 به عرصه تئاتر و بازیگری در استان و خارج استان فعالیت خود را آغاز کردم.در زمان جنگ نیز برای رزمندگان تئاترهای طنز اجرا می کردم که باعث شادی روحیه رزمندگان و تقویت آنها می شد و در دوران دفاع مقدس نیز به درجه جانبازی نائل شدم و جانباز 25 درصد هستم.

, علی اسکندری متولد 1349 در شهرستان بویراحمد و از سال 65 به عرصه تئاتر و بازیگری در استان و خارج استان فعالیت خود را آغاز کردم.,

- چه چیزی باعث شد تا بازیگری را انتخاب کنید؟

, - چه چیزی باعث شد تا بازیگری را انتخاب کنید؟,

عشق و علاقه باعث تا در این عرصه وارد شوم و هم اینک در صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد به عنوان بازیگر در رادیو و تلویزیون فعالیت دارم.

, عشق و علاقه باعث تا در این عرصه وارد شوم و هم اینک در صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد به عنوان بازیگر در رادیو و تلویزیون فعالیت دارم.,

مهمترین نقش هایی که تاکنون بازی کرده ام مجموعه طنز "شلال " گُلی و مَلی" که در آن نقش مهندس کیارش یا غنضفر را بازی می کردم  که  با استقبال گرم مردم مواجه شد و شلال باعث شد تا در سطح جامعه شناخته شوم.

,

- جرقه شلال از کجا زده شد؟

, - جرقه شلال از کجا زده شد؟,

چون ذهنیت قبلی از شخصی با همین اسم داشتم و چون خود نیز قدبلند بودم به اتفاق آقای رضا اکبری راد  تهیه کننده و کارگردان شبکه دنا به توافق رسیدیم که این نقش با این نام خاص اجرا شود که خوشبختانه مورد استقبال مردم و مخاطبان قرار گرفت.

,

- در کدام سریال ها به ایفای نقش پرداخته اید؟

, - در کدام سریال ها به ایفای نقش پرداخته اید؟,

فیلم ها و سریال های زیادی نیز بازی کردم که از جمله آنها می توان به "سبقت ممنوع" ، "ریشه در عشق"، "سی سخت" و " مظنونین" نام برد.ریشه در عشق به عنوان تهیه کننده و بازیگر در این مجموعه حضور داشتم و این مجموعه به سفارش گروه تلویزیونی شاهد در استان ساخته شد.

,

برنامه های شبانه ای با عنوان " شویل دنا " در شبکه دنا روی آنتن دارم که در این برنامه موضوعات مختلف را در قالب طنز اجرام می کنم.

,

برای اجرای نقش تمرین می کنیدیا فی البداهه اجرا می کنید؟

, برای اجرای نقش تمرین می کنیدیا فی البداهه اجرا می کنید؟,

برخی از نمایش هایی که به صورت صحنه ای فی البداهه اجرا می شود اما در تلویزیون قبل از اجرای نمایش حتما تمرین لازم انجام می شود.

,

, ,

- کار در رادیو سخت تر است یا تلویزیون؟

, - کار در رادیو سخت تر است یا تلویزیون؟,

رادیو باید تمام حس یک نقش را از طریق گفتاری به مخاطب القا کرد که این امر کار را سخت می کند درصورتی که در تلویزیون چون دیداری است نیازی به تبدیل کردن نقش به گفتار نیست.

,

از مجریان شبکه دنا که می توانند با بازیگران ارتباط بهتری برقرار کنند می توان محمد صادق آزادی و فریبرز علیزاده را نام برد.

,

- دلیل حضور کمرنگ بانوان هنرمند در تلویزیون استان چیست؟

, - دلیل حضور کمرنگ بانوان هنرمند در تلویزیون استان چیست؟,

به نظر من به دلیل بافت خاص استان و سخت گیری خانواده ها برای حضور بانوان در حوزه بازیگری و ورود به تلویزیون می تواند در این زمینه موثر باشد.

,

- کدام بازیگران طنز را در استان بیشتر می پسندید؟

, - کدام بازیگران طنز را در استان بیشتر می پسندید؟,

بهترین بازیگرانی که از کارشان را دوست دارم احسان دانشی و فردین یزدانی است.

,

- به صورت تجربی بازیگری می کنید یا  تحصیلات آکادمیک دارید؟

, - به صورت تجربی بازیگری می کنید یا  تحصیلات آکادمیک دارید؟,

فعالیت هنری خود را به صورت تجربی کسب کردم و از استادان مختلفی همچون سید جواد موسوی ، استاد سید یونس آبسالان و مرحوم مجید افشاریان در این حوزه کسب تعلیم کرده ام.

,

- مهمترین دغدغه های شما چیست؟

, - مهمترین دغدغه های شما چیست؟,

 مشکلات اقتصادی مردم، بیکاری جوانان، ازدواج، مسکن و نبود مدیریت در سطح استان از مهمترین دغدغه های من است.

,

- مردم با دیدن شما چه واکنشی نشان می دهند؟

, - مردم با دیدن شما چه واکنشی نشان می دهند؟,

مردم به ما لطف زیادی دارند و ابراز علاقه می کنند که این امر وظیفه ما را سنگین تر می کند.

,

- خانواده با کار و فعالیت شما مشکلی ندارند؟

, - خانواده با کار و فعالیت شما مشکلی ندارند؟,

از لحاظ شغلی خانواده با بنده همکاری دارند اما به دلیل درآمد ناچیز فعالیت در حوزه هنر نمی توان جواب قانع کننده ای به خانواده داد و هر روز به دلیل اینکه نمی توانم نیازهای فرزندان و همسرم را با این درآمد ناچیز تامین کنم شرمنده می شوم.

,

, ,

- حمایت دستگاه های اجرایی متولی از هنرمندان استان چگونه است؟

, - حمایت دستگاه های اجرایی متولی از هنرمندان استان چگونه است؟,

دستگاه های فرهنگی متولی در استان هیچگونه حمایتی از هنرمندان ندارند اما بعض از دستگاه های اجرایی که کار فرهنگی وظیفه آنها نیست گاهی نیم نگاهی به فرهنگ و هنر دارند.

,

- از چه چیزی خوشحال و از چه چیزی ناراحت می شوید؟

, - از چه چیزی خوشحال و از چه چیزی ناراحت می شوید؟,

به شدت یک انسان احساساتی هستم هر موقع که می بینم در کشور اتفاق خوبی می افتد و مردم هم خوشحال هستند به تبع آن خوشحال می شوم و نبود انسانیت در دنیا به شدت آزارم می دهد.

,

- با کدام کارگردان های مطرح همکاری داشته اید.؟

, - با کدام کارگردان های مطرح همکاری داشته اید.؟,

از کارگردان مطرح کشوری که تاکنون افتخار همکاری با آنان را داشته ام می توان به حسین قاسمی جامی، محسن توکلی ، علیرضا اخلاقی ( شاعر نویسنده و کارگردان) اشاره کرد و با بازیگرانی شامل صدرالدین حجازی همبازی بودم.

,

- کدام کار هنری می تواند موفق باشد؟

, - کدام کار هنری می تواند موفق باشد؟,

هر کاری واقعیت گفته شود تاثیرگذار است و اگر مشکلات بازیگر و هنرمند باشد تاثیر آن دو چندان می شود و یک بازیگر باید همیشه خودش باشد و انسان ها همه شبیه یکدیگر هستند و نیازی نیست خود را تغییر دهند تا دیگران را بخنداند.

,

, ,

 

,

- آرزوی هنری که دوست دارید محقق شود؟

, - آرزوی هنری که دوست دارید محقق شود؟,

در دنیای هنر آرزو داشتم که همه واقعیت های جامعه را درقالب طنز به مردم بگویم اما نبود مدیران فرهنگی باعث شده است تا این آرزو تاکنون محقق نشود.

,

- نظر شما در مورد برنامه سازی در صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد چیست؟

, - نظر شما در مورد برنامه سازی در صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد چیست؟,

برنامه هایی که در صدا و سیمای مرکز استان تولید می شود برنامه های خوبی است اما به دلیل نبود اعتبار و دست خالی مسئولان و تهیه کنندگان مرکز تداوم چندانی ندارد البته در اواخرسال 95 و ابتدای 96 کارهای بسیار خوبی در حوزه فیلم و سریال در شبکه دنا با حمایت دلسوزانه دکتر افشارنیا مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان در دست تولید است.

,

- آیا هنرمندان می توانند در استان تهران موفق ظاهر شوند؟

, - آیا هنرمندان , می توانند در , استان تهران موفق ظاهر شوند؟,

در شهر خود نمی توانیم یک زندگی معمولی داشته باشیم و زندگی در تهران با گرانی و تورم برای ما مشکل است و اگر هنرمندان ما مشکل مالی نداشته باشند و به تهران مهاجرت کنند می توانند موفق باشند.

,

- کدام هنرمندان طنز را بیشتر دوست دارید و ملاک شما چیه؟

, - کدام هنرمندان طنز را بیشتر دوست دارید و ملاک شما چیه؟,

هنرمندان موردعلاقه ام کسانی هستند که مردم را شاد کنند و من طنزهای مهران مدیری را دوست دارم.

,

- آثار موسیقیایی کدام هنرمندان استان و کشور را گوش می دهید؟

, - آثار موسیقیایی کدام هنرمندان استان و کشور را گوش می دهید؟,

بیشتر موسیقی محلی و سنتی گوش می دهم و خوانند های مورد علاقه ام  کورش رضوانی فر و کاظم کریمی است و در حوزه موسیقی سنتی نیز استاد علیرضا افتخاری ، مرحوم ایرج بسطامی و استاد شجریان را دوست دارم.

,

- در صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد به چه صورتی کار می کنید؟

, - در صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد به چه صورتی کار می کنید؟,

در صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد به صورت حق الزحمه ای فعالیت می کنم که درآمدش به اصطلاح محلی ( تِلی کِمی" است یعنی تنها شکم سیرکن است. 

,

- آثارکدام شاعران هم استانی، گذشته و معاصر را می پسندید؟

, - آثارکدام شاعران هم استانی، گذشته و معاصر را می پسندید؟,

از شاعران هم استانی آقای حاج فریدون داوری و از شاعران قرن های گذشته نیز حافظ و سعدی و از شاعران معاصر نیز خسرو گلسرخی را دوست دارم .

,

بهترین شعری که تا کنون شنیده ام نیز" مَردیم و با مردانگی ها آشناییم              فرزند آریو برزن از کوه دنائیم " از حاج فریدون داوری را بسیار دوست دارم و می پسندم.

,

, ,

- به نظر شما رسالت یک هنرمند چیه؟

, - به نظر شما رسالت یک هنرمند چیه؟,

رسالت یک هنرمند این است که نایده ها و ناگفته ها را به گوش مردم و مسئولان برساند و به نوعی در جامعه روشنگری کند.

,

- نظر شما درباره زنده یاد حسین پناهی چیه؟

, - نظر شما درباره زنده یاد حسین پناهی چیه؟,

زنده یاد حسین پناهی الگوی بازیگری من است و شخصیتی بسیار والایی داشته و دارند ولی با وجود اینکه استان را بانام ایشان و آثار هنری و فرهنگی وی می شناسند متاسفانه هم استانی های ما به ویژه برخی هم ولایتی هایش در شهر سوق قبرش را بلد نیستند.

,

- چرا استعدادهای هنری در کهگیلویه وبویراحمد ناشناخته مانده است؟

, - چرا استعدادهای هنری در کهگیلویه وبویراحمد ناشناخته مانده است؟,

هنرمندان در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم که از استعداد بسیار بالایی برخوردارند اما متاسفانه دلسوزانی که بتوانند این استعدادها را شناسایی و حمایت کنند وجود ندارد.برخی مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد مدرک دانشگاهی دارند اما سواد ندارند که بتوانند مشکلات مردم و استان را مرتفع نمایند.

,

- اهل مطالعه هستید؟ بیشتر چه کتاب هایی را مطالعه می کنید؟

, - اهل مطالعه هستید؟ بیشتر چه کتاب هایی را مطالعه می کنید؟,

بله. بیشتر کتاب های تاریخی و تخصصی در حوزه بازیگری ، کارگردانی و نویسندگی را مطالعه می کنم و آخرین کتابی که خواندم نیز "سرزمین جاوید" نام دارد.

,

- اخبار و رویدادهای کشور را از چه طریقی دنبال می کنید؟

, - اخبار و رویدادهای کشور را از چه طریقی دنبال می کنید؟,

از طریق رادیو و تلویزیون و بعد نیز از طریق روزنامه ها و سایت های خبری را نیز رصد می کنم.

,

- نظر شما درباره پایگاه اطلاع رسانی صبح زاگرس چیه؟

, - نظر شما درباره پایگاه اطلاع رسانی صبح زاگرس چیه؟,

از پایگاه خبری صبح زاگرس به خاطر امانتداری در انتشار اخبار و گزارش های خبری و همچنین مصاحبه با اهالی فرهنگ و هنر تقدیر و تشکر می کنم.

,

سخن آخر: 

, سخن آخر: ,

 خدایا به دنیا آرامش بده.

,

انتهای پیام/200

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه