اخبار داغ

جوانان گچسارانی با نوشتن طوماری اعلام کردند؛

بی حجابی در گچساران بیداد می کند/چرا مسئولان فرهنگی گچساران چاره ای نمی اندیشند

بی حجابی در گچساران بیداد می کند/چرا مسئولان فرهنگی گچساران چاره ای نمی اندیشند
جمعی از جوانان شهرستان گچساران با نوشتن طوماری از مسئولان فرهنگی انتقاد کردند که چرا برای حل این مشکل چاره ای نمی اندیشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازپایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،جمعی از جوانان گچسارانی در اواخر اسفندماه 95 در طوماری که در مرکز شهر به امضاء و اثر انگشت منتقدین تکمیل شده بوداز وضعیت عفت ،حیا و حجاب و عفاف در شهرمان ناراضی بودند«اینجا»بخوانید و با انتقاد از ستاد امر به معروف و نهی از منکر گچساران این عوامل را ناشی از ضعف عملکرد این ستاد می دانستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب, اینجا,

گودرزمحمدی یکی از اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گچساران در یادداشتی در این خصوص نوشت:محضر دوستان محترمی که در 28 اسفند 95 عیدی نیکویی را به اعضای افتخاری ستاد امر به معروف که قصد نذر فرهنگی کرده اند و بدون مزد و منت و تنگ کردن جای جوانان در حد بضاعت مالی و جانی در پیشگاه خداوند و اطاعت عملی  از ولایت امر زمان در راه شهیدان گام بر می دارند، داده اند .

,

دوستان خوبم ، یکی از نشانه های جامعه زنده و فعال و حضور مردم در صحنه ، انتقاد کردن از عملکرد افراد است  ، اسلام عزیز این حق را به همه افراد جامعه داده که وضع جامعه خود را نقد و بررسی کنند و نقاط ضعف و قوّت آنرا گوشزد نمایند ، جوانان دلسوز ، از آنجایی که در تمام امور حد افراط و حد تفریطی هست در انتقاد هم افراط و تفریط وجود دارد .

,

 افراط در انتقاد ، انسان را به عیب جویی و تفریط در آن سبب بی تفاوتی می گردد ، برای اینکه انتقاد جنبه  سازنده و الهی داشته باشد و در جوانی گناهکار نشوید نکاتی را در انتقاد رعایت کنید چرا که گناه نوعی عریان شدن است و ربایش حق الناس است که عذاب الهی را به همراه دارد .

, ،,

*انگیزه و هدف از انتقاد ارشاد خیر خواهانه باشد ، نه حسادت ، نه سوء ظن ، نه خیانت ، نه خباثت ، نه کینه و نه افشاگری

,

*با اطلاع دقیق انتقاد کنیم و از تکیه کردن بر شایعات بپرهیزیم .

,

*انتقاد با احترام و انصاف داشته باشیم و در کنار اشکالات موجود ، خدمات انجام شده را هم در نظر بگیریم .

,

*انتقاد باشد نه انتقام ، در انتقاد کردن صفا و صمیمیت حاکم باشد نه کینه توزی .

,

*در انتقاد کردن از توهین به شخصیت افراد بپرهیزیم .

,

*سعی کنیم در انتقاد از غیبت، تهمت و بهتان دوری کنیم .

,

*انتقاد به تجسس کشیده نشود ، در زندگی خصوصی افراد" خصوصاً افراد متدین " سرک نکشیم .تمام جوانب مسئله را در نظر بگیریم تا انتقاد ما حربه ی دست دشمن نشود .

,

*همه انتقادها را یکجا نگوییم و شغل ما انتقاد نشود .در مورد زمان و مکان انتقاد فکر کنیم و ظرفیت افراد و اختیارات قانونی ، اعتبارات و امکانات مالی را در نظر بگیریم .

, .,

*شرایط سنی ، شغلی ، تحصیلی ، اجتماعی خود و انتقاد شونده را در نظر بگیریم .

,

*از خودمان هم انتقاد کنیم ، واعظ و معلم خود باشیم .

,

*از انتقاد دیگران نرنجیم و انتقاد دیگران را با آغوش باز بپذیریم همانگونه که در کلام معصومین علیهم السلام آمده آینه همدیگر باشیم )

,

*آگاهانه و با بصیرت انتقاد کنیم ، چشممان به دهان و تحسین و آفرین دیگران نباشد و خود را طعمه اهداف دیگران نکنیم .

,

در ادامه سعی کنیم آبروی امام زمان (عج) و ائمه (ع) و ولایت باشیم ، گاهی انسان به اخلاق و رفتار خود جاهل می شود و فکر می کند فقط او درست می گوید ، کلمات پیامتان حکایت از احساس ناخوشتان داشت لذا واژه ها هستند که حال خوب و بدمان را برایمان خلق می کنند و احساسمان را بر ملا  می نمایند.

,

بیاد داشته باشید طومار نویسی نوعی طوطی وارونه نویسی است که در انقلاب اسلامی مان سابقه خوبی ندارد ، به چیزهایی تکیه کنید که در آینده نقطه تاریکی در عملکردتان در پیشگاه خداوند نشود .

,

ستاد امر به معروف و نهی از منکر " ستاد " است نه اداره ، نه ردیف استخدام دارد و نه سازمان است، از حقوق و مزایا هم بهره ندارد ، اگر منافع مادی در بر داشت صاحبان قدرت و نور چشمی ها نمی گذاشتند به ما برسد، غصه نخورید ، ما حقی از کسی را از چنگش در نیاورده ایم که از چنگمان در آورند .

,

میدان امر به معروف شجاعتی بالاتر از جنگ نظامی می خواهد ، حقیقتاً 5 سال است ما التماس می کنیم ولی کسی حاضر به آبرو گذاشتن بر سر این فریضتین نشده ، بسم الله این ستاد منتظر حضور صادقانه شما در قرارگاه فرهنگی ستاد نماز جمعه است ، اما چرا جواب ندادیم ، گاهی سوزش سکوت نیشتری سوزنده تر از مسئله گفتاری و نوشتاری است و حامل پیامهایی رساتر می باشد .

, ، ,

این مکتوب پاسخ به نامه شما نیست و حق پاسخ را برای خود محفوظ می داریم ، فقط از باب تذکر و یادآوری است ،

,

ما شما را افرادی دلسوز می دانیم ، سعی کنید دفاع غلط از اسلام نکنید چرا که کسانی بودند بر اثر ناآگاهی گرفتار افراط شدند و با موضع گیری های اشتباه بد نام شدند.

,

تلاش کنید در فضای مجازی نوشته های خود را باز بینی کنید و سطح نوشته ها را به منطق و سلامت گفتار نزدیک نمائید، امر به معروف و نهی از منکر قانون دارد و تبعیت از قانون واجب است ، اینطور نیست که  با لطفاً لطفاً بشود قانون را شکست .

, ،,

ما هم بر این باوریم هر جا که جوانان مخلص ، منطقی، با دانش و بینش و منش برابر ضوابط و شایستگی وارد شدند ، با خلاقیت و ابتکار و ایده های نو توانستند تحول ایجاد کنند .

,

در پایان ، بد اخلاقی تنها در الفاظ چهره به چهره نیست بلکه بد اخلاقی های نوشتاری عذابی سخت تر  دارد، در لسان پیامبر (ص) در کتاب " در محضر پیامبر (ص)" آمده که :هر گناهی توبه دارد مگر بد اخلاقی ، چون آدم بد اخلاق از هر گناهی توبه کند ، به خاطر اخلاقش به گناهی دیگر مبتلا می شود ، چون باعث تضییع حق مردم و بی احترامی به بندگان و عصبانیت زمینه ساز گناهان دیگر می شود از نظر من گناه و حرام است .

, ،,

به خاطر بسپاریم ما با هم دعوای فضایی یا زمینی نداریم به جمع اندیشه ها نیاز داریم و تعمیر قلب های یاغی و ترک خورده .مردم هم به قیم نیاز ندارند ، اگر ما خود را اصلاح کنیم مردم راه را خود می یابند.

, ،,

وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقینَ

,

ارادتمند ، گودرز محمدی

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه