اخبار داغ

نماینده شهرستان سراب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:

خسارت چند صد میلیارد ریالی به اراضی و زیر ساخت های روستای سراب/ در سالهای اخیر لای روبی مناسبی در بستر رودخانه ها صورت نگرفته

خسارت چند صد میلیارد ریالی به اراضی و زیر ساخت های روستای سراب/ در سالهای اخیر لای روبی مناسبی در بستر رودخانه ها صورت نگرفته
یوسف داوودی با بیان اینکه سیلاب, خسارت چند صد میلیارد ریالی به اراضی و زیر ساخت های روستایی سراب وارد کرده بر لزوم ایجاد سیل بند در ۱۶ روستای سراب تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صدای سراب, یوسف داوودی در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده منطقه مهربان در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه کشور ما متاسفانه جزو ۱۰ کشور حادثه خیز در جهان هست اظهار داشت: این هشداری است برای ما تا کشور خود را در مقابل بلایای طبیعی ایمن سازی کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صدای سراب,

وی افزود: اگر در این حوزه برنامه ریزی نداشته باشیم این حوادث تلفات غمناک و سنگینی را متحمل مردم ما خواهد کرد.

,

نماینده سراب در مجلس شورای اسلامی سیل, زلزله, آتش سوزی و تصادفات رانندگی را عمده ترین حوادث کشور عنوان و خاطرنشان کرد: در حال حاضر زلزله بزرگترین تهدید کشور هست و بایستی مقاوم سازی ساختمان ها اولویت دولت فعلی و دولت های آتی باشد

,

داوودی ضمن ابراز تسلیت به خانواده جان باختگان سیلاب اخیر و مردم آذربایجان و کشور تاکید کرد: هر چند سال یک بار طغیان رودخانه ها به دلایل طبیعی در شهرها و بخصوص روستا ها جان و مال مردم را تهدید می کند.

,

عضو کمیسیون تلفیق و بودجه مجلس شورای اسلامی بارش های اخیر و سرعت ذوب شدن برف های ذخیره شده در کوه ها و اطراف موجب جریان یافتن سیلاب در شهرستان سراب که دارای ۱۶ رودخانه هست شد.

,

وی ادامه  داد: متاسفانه لای روبی رودخانه های سراب در سال های اخیر به صورت محدود انجام شده که یکی از عوامل خسارت سیلاب اخیر بود .

,

داوودی تاکید کرد: در فصولی که بارندگی نیست بایستی سریعا بستر رودخانه ها لای روبی شود .

,

نماینده سراب با بیان اینکه حدود ۲۵ روستا در سراب از سیلاب آسیب دیده اند اظهار داشت: در سراب و بخش مهربان بیش از ۴ هزار هکتار از اراضی و باغات آسیب دیده اند که احتمال داده می شود میزان خسارت اراضی به ۶ هزار هکتار برسد.

,

عضو کمیسیون کشاورزی و منابع آب مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این خسارات برای کشاورزان و دامداران سنگین هست از دولت درخاست کرد تا کمک به کشاورزان آسیب دیده را مد نظر قرار دهد.

,

این نماینده مجلس بر ضرورت ایجاد سیل بند در ۱۶ روستای سراب که در بستر رودخانه هستند تاکید و خاطرنشان کرد: در روستاهایی مانند اندراب نیز که در محاصره رودخانه هست این نیاز بیشتر احساس می شود.

,

داوودی علاوه بر خسارت سیلاب به اراضی کشاورزی از خسارات سیل به جاده ها, پل ها , زیرساخت های روستایی و منبع های آب چاه های آب کشاورزی و سایر زیر ساخت ها خبر داده و بر تسریع در کمک رسانی به مردم تاکید کرد.

,

وی با بیان اینکه خوشبختانه تلفات انسانی در شهرستان سراب گزارش نشده ابراز داشت: این سیلاب خسارت چند صد میلیاردریالی متحمل مردم کرده است.

,

نماینده مردم سراب از وارد شدن خسارت ۵۰ دمیلیون تومانی به یکی از استخرهای ماهی در شهرستان خبر داده و گفت: خوشبختانه با تدبیر مدیر جهاد کشاورزی سراب و انتقال ماهی های به یک استخر دیگر , از افزایش خسارت به این استخر جلوگیری به عمل آمد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه