اخبار داغ

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زابل؛

حضور شاعران ملی و خارجی در کنگره شعر ملی سیستان/ سیستان خاستگاه شعر پارسی

حضور شاعران ملی و خارجی در کنگره شعر ملی سیستان/ سیستان خاستگاه شعر پارسی
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زابل عنوان کرد: با توجه به جایگاه شعر سیستان، کنگره شعر ملی سیستان با حضور شعرای محلی، ملی و خارجی برگزار خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  اوشیدا؛ عباس باقری در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه پس از تشکر از رسانه ها، جهت معرفی قابلیتهای فرهنگی سیستان گفت: سیستان خاستگاه شعر پارسی، زبان و ادیبان است و در این راستا برهیچکس فرهنگ آن ناشناخته نیست.

وی با بیان اینکه سیستان همواره ازگذشته جایگاه رفیعی درتاریخ ایران داشته است، ادامه داد: باید به وسیله برگزاری کنگره ها و همایش ها باهدف تجلی بخشی به شان و مرتبه سیستان ،فرهنگ آن را بشناسانیم و در این راستا بیشترین مسئولیت برای معرفی فرهنگ و هنر این مرز و بوم بر دوش رسانه ها است.

باقری گفت: اولین کنگره ملی شعر سیستان از سال ۱۳۶۹ با دعوت از تعداد ۱۱۰ نفر از شاعران برجسته و مطرح کشور آغاز و تاکنون ادامه داشته است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زابل با بیان اینکه پانزدهمین کنگره شعر سیستان به زودی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: از شهروندان متولیان، ادارات و سازمانهای منطقه سیستان خواهشمندیم باحمایت های همه جانبه، اداره فرهنگ وارشاداسلامی زابل را در برپایی این چنین کنگره ها و همایش ها یاری گر باشند.

باقری در ادامه گفت: علاوه بر شاعران سیستانی از ۱۵ شاعر ملی و برجسته کشوری و نیز از کشورهای افغانستان، تاجیکستان، عراق و پاکستان دعوت شده تا در این کنگره حضور یابند تا بتوانیم جایگاه سیستان را در عرصه شعر و فرهنگ به همگان معرفی کنیم.

وی تاکید کرد: این کنگره در روزهای نهم و دهم اردیبهشت سال جاری در زابل برگزار خواهد شد و بسیاری از فرهنگ دوستان سیستانی از سراسر کشور در این مراسم حضور خواهند یافت.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زابل تصریح کرد: در روز دوم اجرای برنامه تمامی مهمانان کنگره از شهر سوخته، کوه خواجه و سایر آثار تاریخی و باستانی سیستان بازدید خواهند داشت.

وی تاکید کرد: کنگره شعر سیستان با توجه به ظرفیت های موجود در یکی از مکانهای تاریخی برنامه شعرخوانی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام///

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اوشیدا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه