اخبار داغ

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان مطرح کرد

یک سوم کشفیات مواد مخدر در سال۹۵ مربوط به سیستان و بلوچستان است

یک سوم کشفیات مواد مخدر در سال۹۵ مربوط به سیستان و بلوچستان است
دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفت:استان سیستان و بلوچستان در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است در سال 95 حدود یک سوم کشفیات مواد مخدر کشور دراین استان انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری لادیز؛ همایش پیشگیری از اعتیاد به همت سپاه شهرستان میرجاوه در مسجد صاحب الزمان این شهرستان برگزارشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, لادیز؛,

جانشین سپاه شهرستان میرجاوه در این همایش اظهار کرد: امروزه سوء مصرف مواد مخدر و اعتیاد در اغلب کشورها، آسیبی اجتماعی، بهداشتی، اقتصادی و فرهنگی تلقی شده و به عنوان یک پدیده ویرانگر که سرمایه های انسانی را به نابودی می کشاند، موجب نگرانی های جدی مسوولان شده است.

,

 سرهنگ پاسدار حسین قمبری افزود:برنامه پیشگیری از اعتیاد و اصلاح مناطق آلوده در دستور کار ویژه سپاه شهرستان میرجاوه قرار دارد و اقداماتی نیز در این زمینه انجام گرفته است که شناسایی مناطق آلوده در شهرستان با همکاری ادارات و مسئولین شهرستان ، برگزاری برنامه های فرهنگی ، ایجاد فضاهای ورزشی در مناطق آلوده ، شناسایی خرده فروشان و کمک به رهایی جوانان از دام اعتیاد با همکاری مرکز بهداشت  و سایر ادارت از جمله اقدامات سپاه شهرستان میرجاوه در این راستا است.

,

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم بیان کرد: بیش از 3هزار و 700 شهید و 12 هزار جانباز مبارزه با مواد مخدر در کشور داریم و جمهوری اسلامی قدم های بزرگی برای مبارزه با این بلای خانمان سوز برداشته است ، آموزه های دینی ما اجازه نمی دهد تا به راحتی به سوداگران مرگ اجازه قاچاق مواد مخدر را به  کشور و حتی سایر نقاط جهان بدهیم چراکه نگاه اسلام نگاه انسانیست و آموزه های دینی به ما می آموزد که با این منکر بزرگ مبارزه کنیم.

,

 

,

, ,

 

,

محمد هادی مرعشی افزود: بیش از 4 سال است که مبارزه با مواد مخدر ، شکل مردمی به خود گرفته و مردم در مبارزه با این پدیده شوم به مشارکت گرفته می شوند تا در کنار نیروهای نظامی و انتظامی در مبارزه با مواد مخدر سهیم باشند، همسایگی ما با کشورهای پاکستان و افغانستان مشکلات زیادی را در زمینه قاچاق مواد مخدر از این کشورها به وجود آورده است. افغانستان از این طریق 411 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است و با وجود مذاکرات فراوان در این زمینه، افغانستان حاضر نشد از سود بالای کشت مواد مخدر گذشته و کشت موادر در کشورش را متوقف کند.

,

وی خاطرنشان کرد: امروز مواد مخدر صنعتی معضل جدیدی است که جامعه جهانی با ان روبرو است و 5 تا 6 هزار میلیارد دلار گردش مالی مواد مخدر در جهان است بنابراین وظیفه سنگینی بردوش داریم، اقدامات خوبی برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر در استان سیستان و بلوچستان انجام شده است و این استان در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است، در سال 95 حدود یک سوم کشفیات مواد مخدر کشور در این استان انجام شده است و نیروهای نظامی و انتظامی در این استان از تلاش زیادی برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر در استان انجام می دهند.

,

 

,

, ,

 

,

"شیرازی " عضو هیئت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان در ادامه این همایش، اظهار کرد: همه ما مسلمین نسبت به یکدیگر وظایفی داریم و باید نسبت به آینده و زندگی یکدیگر احساس تکلیف کنیم و مانع از گرایش  افراد به سوی استفاده از مواد مخدر شده و آنها را نسبت به عواقب و آسیب های استعمال مواد مخدر آگاه کنیم.

,

وی اذعان کرد: مسئولین، بزرگان و ریش سفیدان نقش بسزایی در فرهنگ سازی و مبارزه با مواد مخدر دارند،  استفاده از قلیان تبدیل به یک معضل اجتماعی در جامعه امروز ما شده است و حتی بانوان به راحتی از قلیان استفاده می کنند در حالی که استفاده از قلیان زمینه ساز گرایش به سایر مواد مخدر سنتی و صنعتی است.

,

 

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه