اخبار داغ

در راستای تبیین منویات مقام معظم رهبری صورت گرفت؛

کارآفرین راوری که بدقولی مسئولان مانع پیشرفت او نشد+تصاویر

کارآفرین راوری که بدقولی مسئولان مانع پیشرفت او نشد+تصاویر
در این روزهای ابتدایی سالی که توسط مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید نامگذاری و مزین شده است بر آن شدیم که سری به یکی از کارآفرینان راوری که چند سالی است در زمینه پرورش شترمرغ فعالیت خود را آغاز کرده بزنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کاروانسرا؛ در این روزهای ابتدایی سالی که توسط مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید نامگذاری و مزین شده است بر آن شدیم که سری به یکی از کارآفرینان راوری که چند سالی است در زمینه پرورش شترمرغ فعالیت خود را آغاز کرده بزنیم و در جریان مشکلاتی که در چند روز گذشته برای کاروانسرا مخابره کرده است قرار بگیریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , کاروانسرا, ؛ در این روزهای ابتدایی سالی که توسط مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید نامگذاری و مزین شده است بر آن شدیم که سری به یکی از کارآفرینان راوری که چند سالی است در زمینه پرورش شترمرغ فعالیت خود را آغاز کرده بزنیم و در جریان مشکلاتی که در چند روز گذشته برای کاروانسرا مخابره کرده است قرار بگیریم.,

بر همین اساس به سراغ آقای پیشگویی رفتیم و به مزرعه این کارآفرین در ابتدای روستای دهوج سری زدیم و با ایشان به صحبت نشستیم.
وی در پاسخ به سوال ما در رابطه با اینکه شنیده ایم شما اولین پرورش دهنده شترمرغ در راور هستید گفت: بنده برای اولین بار طرح پرورش شترمرغ را در راور با همهه مشکلاتی که بود از سال 92 شروع کردم به طوری که با صد میلیون وام و پنجاه میلیون سرمایه خودم این کار را شروع کردم و با آغاز کارم، فرزند و پسر خاله ام که به دلیل بیکاری به یزد مهاجرت کرده بودند را به راور برگرداندم و اینجا مشغول به کار شدند.

,
,

آقای پیشگویی می گوید در ابتدا با هشتاد عدد شترمرغ کار خود را شروع کردم که متاسفانه سی عدد تلفات دادم ولی نا امید نشدم و در حال حاضر چهل عدد شتر مرغ در مزرعه ما وجود دارد که سه عدد از آنها مولد و تخم گذار هستند.

,

وی در ادامه از مشکلاتی که در ابتدا پیش رویش بوده گفت و اینکه متاسفانه بعد از گذشت چهار سال از فعالیتش هنوز با گالن بیست لیتری، آب شترمرغ ها را تامین می کند.

,

این کارآفرین در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ما که چرا اقدام به دریافت امتیاز آب نکردید می گوید: "برادر دلت خوش است"چندین بار به سازمان آب مراجعه کردم و هر بار برای دریافت امتیاز آب از من مبلغی را تقاضا کردند یکبار 90 میلیون تومان یکبار 40 میلیون و آخرین دفعه پس از پیگیری های فراوان و بازدید مدیرعامل آب منطقه ای کرمان و راور و هیئت همراه از محل فعالیتم قرار شد 20 میلیون تومان جور کنم تا یک امتیاز آب دریافت کنم.
وی می گوید من که بیشتر سرمایه ام را برای شروع پرورش شترمرغ ها هزینه کرده بودم و پولی در بساط نداشتم مجبور شدم شترمرغ ها را زیر قیمت پیش فروش کنمم تا پول را جور کنم، هرچند در جریان پیش فروش شترمرغ ها ضرر کردم اما دلم خوش بود که امتیاز آب دریافت می کنم ولی از قضا مسئولین باز هم زیر قولشان زدند و گفتند 30 میلیون به حساب واریز کن که این مبلغ دیگر در توان من نبود.
وی می گوید از این کار مسئولین بسیار ناراحت شدم و جالب اینجاست بدانید که همکاری در شهرستان خور از توابع خراسان جنوبی دارم که با فاصله سه کیلومتر سریعاً امتیاز آب را با قیمت پانزده میلیون به او داده اند ولی فاصله لوله‌کشی تا جایی که مزرعه من هست فقط پانصد متر بیشتر نمی باشد.

,
,
,

آقای پیشگویی می گوید نمی دانم شاید قانون راور تا آنجا فرق دارد!؟ در صورتی که خودم حتی حاضر شدم هزینه لوله را متقبل شوم و گودبرداری برای گذاشتن لوله و پر کردن چاله را نیز انجام دهم.
وی در سخن پایانی خود به ما می گوید همیشه در جلسات شنیده‌ام می گویند چرا مردم راور برای اشتغال زایی و آبادانی شهر همت نمی کنند؟ به نظرتان با اینن سنگ اندازیها کسی جرات می کند پا جلو بگذارد!؟

,
,

در انتها امیدواریم با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کارآفرینان، مسئولین شهرستان راور همت کنند و از کارآفرینی همچون آقای پیشگویی حمایت کنند و مشکلات ایشان را رفع کنند.

,

, , , , , , , , ,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه