اخبار داغ

آیت الله دری نجف آبادی:

۱۱ میلیون حاشیه نشین در ایران فاجعه است

۱۱ میلیون حاشیه نشین در ایران فاجعه است
امام جمعه اراک با اشاره به اینکه جمعیت حاشیه نشین در کشور زیاد است گفت: در حال حاضر حدود ۱۱ میلیون نفر از جمعیت کشور در حاشیه شهرها ساکن هستند که این آمار فاجعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اراک امروز؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در جمع کارکنان بنیاد مسکن استان مرکزی گفت: امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامگذاری شده است باید تلاش کنیم جهت گیری فعالیت ها در راستای تحقق شعار سال باشد و بنیاد مسکن هم باید برنامه های خود را برای سال جدید بر اساس تحقق شعار سال برنامه ریزی کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

IMG_3261

, IMG_3261, IMG_3261,

دری نجف آبادی اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم بر اساس برنامه چشم انداز ۲۰ ساله عمل کنیم و در مقابل تحریم ها ایستادگی کنیم باید اقتصاد داخلی را تقویت کنیم و برای صادرات برنامه ریزی جدی داشته باشیم.

,

وی ادامه داد: در صورتی که برنامه ریزی مناسب برای تولید و اشتغال در کشور نداشته باشیم در برابر توطئه های دشمن آسیب پذیر خواهیم بود.

,

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه کشور و استان مرکزی ظرفیت های خوبی در بخش های مختلف دارند افزود: باید با برنامه ریزی از این ظرفیت ها به نحو مطلوبی در جهت تولید و ایجاد اشتغال استفاده کرد و علاوه بر این به دنبال ایجاد ظرفیت های جدید هم باشیم.

,

استان مرکزی ظرفیت صادرات ۳ میلیارد دلاری در سال را دارد

, استان مرکزی ظرفیت صادرات ۳ میلیارد دلاری در سال را دارد,

دری نجف آبادی با اشاه به ظرفیت های استان مرکزی در بخش های مختلف گفت: استان مرکزی با ظرفیت هایی که در اختیار دارد به تنهایی توان صادرات ۳ میلیارد دلار کالای غیر نفتی را دارد.

,

وی ادامه داد: استان مرکزی می تواند سالانه ۱٫۵ میلیارد دلار در زمینه محصولات پتروشیمی و انرژی و ۱٫۵ میلیارد دلار در بخش های دیگر صادرات داشته باشد.

,

IMG_3263

, IMG_3263, IMG_3263,

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: صادرات کالاهای استان نیازمند بازاریابی، بسته بندی مناسب و استفاده بهینه از محصولاتی که در اختیار داریم است.

,

در احیای بافتهای قدیمی روستا ها عقب هستیم

, در احیای بافتهای قدیمی روستا ها عقب هستیم,

دری نجف آبادی به بافت های قدیمی روستاها اشاره کرد و گفت: در احیای بافتهای قدیمی نمره خوبی نمی گیریم و عقب هستیم؛ نیاز به کار و تلاش بیشتری داریم و باید برای هر روستا برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.

,

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اجرای طرح های هادی روستایی و بافت های تاریخی و تجمیع روستا ها برای ارائه خدمات را از اولویت های بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن باید با برنامه ریزی برای این سه اولیت ها را به نحوه مطلوبی اجرا کند.

,

۱۱ میلیون حاشیه نشین در ایران فاجعه است

, ۱۱ میلیون حاشیه نشین در ایران فاجعه است,

وی ادامه داد: باید فعالیت های عمرانی و ارائه خدمات در روستاها به گونه ای انجام شود تا جمعیت روستا ها به سمت شهر ها سرازیر نشده و جمعیت حاشیه شهرها کنترل شود.

,

دری نجف آبادی با اشاره به اینکه جمعیت حاشیه نشین در کشور زیاد است افزود: در حال حاضر حدود ۱۱ میلیون نفر از جمعیت کشور در حاشیه شهرها ساکن هستند که این آمار فاجعه است.

,

وی با انتقاد از اجرای برخی پروژه های عمرانی در سطح کلانشهر اراک گفت: برخی از این پروژه هایی که در سطح شهر اراک در دست اجرا است علیرغم هزینه های فراوان کارایی لازم را ندارد.

,

امام جمعه اراک به مقاوم سازی ساخت و ساز ها هم اشاره ای کرد و افزود: متاسفانه عمر ساختمان در ایران کمتر از ۳۰ سال است در حالی که در بیشتر کشورهای اروپایی عمر ساختمان هایشان بالای ۱۰۰ سال است.

,

وی با اشاره به اینکه سرمایه های کشور به دلیل مقاوم نبودن ساخت و سازها هدر می رود بیان کرد: باید با برنامه ریزی، ساخت و سازها به گونه ای انجام شود که در برابر حوادث طبیعی هم مقاوم باشد و خسارت های کمتری را به بار بیاورد.

,

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه باید در ساخت و سازها به بعد معنوی هم توجه شود افزود: مسکن و شهر سازی کشور مفهوم دنیای غرب را ندارد که بخواهد در ساخت و سازها از آنها پیروی کنیم بلکه مسکن  و شهرسازی باید حریم و عفاف و حجاب را در طرح ها لحاظ کند.

,

IMG_3269 IMG_3266

, IMG_3269, IMG_3269, IMG_3266, IMG_3266,

انتهای پیام/صا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه