اخبار داغ

رییس فنی و حرفه‌ای گالیکش:

ثبت‌نام هجدهمین دوره مسابقات ملی مهارت آغاز شد / راه‌یابی سه گالیکشی به رقابت‌های استانی سال 95

ثبت‌نام هجدهمین دوره مسابقات ملی مهارت آغاز شد / راه‌یابی سه گالیکشی به رقابت‌های استانی سال 95
رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گالیکش از آغاز ثبت‌نام هجدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در سال 1396 خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیلکوه محمدرضا ملکان با اشاره به اینکه ثبت‌نام مسابقات ملی مهارت سال 96 آغاز شد گفت: هدف از برگزاری این مسابقات ارتقاء فرهنگ مهارت‌آموزی در بین جوانان، معرفی آموزش‌های مهارتی و اهمیت نقش آن در توسعه اقتصاد به عموم مردم، جلب نظر مسئولان، بنگاه‌های اقتصادی، آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای، صنایع و صنوف برای مشارکت هر چه بیشتر در اجرای مسابقات ملی مهارت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیلکوه ,

وی افزود: ایجاد بستر مناسب برای ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای کشور تا سطح مهارت‌های جهانی و شناسایی کمبودها در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و برنامه‌ریزی برای رفع آن‌ها، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای، فراهم نمودن فرصت مناسب برای رقابت سالم میان جوانان کشور، کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان و معرفی افراد ماهر به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات است.

,

به گفته ملکان داوطلبان رشته‌های ساخت و تولید تیمی و مکاترونیک می‌توانند متولدین 11 دی‌ماه 72 به بعد و سایر رشته‌ها نیز متولدین 11 دی‌ماه 75 به بعد باشند.

,

وی تصریح کرد: کارآموزان و آموزش دیدگان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، هنرجویان آموزش‌وپرورش در رشته‌های کار و دانش، فنی و حرفه‌ای و نظری، دانشجویان آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش عالی و همچنین کارگران واحدهای صنعتی و صنفی می‌توانند با رعایت شرایط سنی ذکرشده در این دوره از مسابقات ملی مهارت شرکت کنند.

,

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گالیکش اظهار داشت: مدارک لازم برای ثبت‌نام در هجدهمین مسابقات ملی مهارت شامل: عکس 4×3 تمام‌رخ جدید، کپی از تمام صفحات شناسنامه، کپی کارت ملی، کپی آخرین مدرک تحصیلی یا معرفی‌نامه از نهاد آموزشی مرتبط، کارت پایان خدمت یا معافیت نظام‌وظیفه (برای داوطلبان ذکور و مشمول)، گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان و محصلان به‌ویژه داوطلبان ذکور که معافیت تحصیلی است.

,

ملکان افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به‌عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت (WSI )، متولی برگزاری مسابقات ملی مهارت در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری به‌صورت سالانه است که مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات ملی مهارت تا تاریخ 23 دی‌ماه 96 در هر شهر و مرحله استانی در تاریخ 5 و6 مردادماه و مرحله کشوری نیز در نیمه دوم آذرماه برگزار می‌شود.

,

به گفته وی مرحله شهرستانی مسابقات ملی مهارت، پس از ارزشیابی لازم که توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای هر استان صورت می‌گیرد نفرات برتر در هر شهر انتخاب و به مرحله استانی معرفی می‌شوند که در مرحله استانی نیز با برگزاری آزمون عملی (حداکثر 2 روز) نسبت به انتخاب نفرات برتر و معرفی به مرحله کشوری اقدام خواهد شد.

,

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گالیکش خاطرنشان کرد: هجدهمین مسابقات ملی مهارت در 36 رشته شامل: آکواترونیک (فناوری آب)، الکترونیک، آجرچینی، تأسیسات الکتریکی، تبرید و تهویه، تراش CNC، رباتیک (تیمی 2 نفره)، طراحی و توسعه وب، طراحی مهندسی مکانیک، فناوری اطلاعات (راه‌کارهای نرم‌افزاری برای تجارت)، فناوری اطلاعات (مدیریت سیستم‌های تحت شبکه)، فناوری طراحی گرافیک، فرز CNC، خیاطی ( فناوری مد)، کاشی‌کاری دیوار و کف، کابینت سازی (چوبی)، لوله‌کشی و گرمایشی، مکاترونیک (تیمی 2 نفره)، فناوری خودرو، نقاشی خودرو، اتصالات چوبی، آشپزی، قنادی ( شیرینی‌پزی)، طراحی فضای سبز (تیمی 2 نفره)، جوشکاری، جواهرسازی، ساخت و تولید (تیمی 3 نفره)، کنترل صنعتی، صافکاری خودرو، کار بر روی صفحات فلزی و گل‌آرایی، معماری سنگی، نجاری، گچ کاری، شبکه‌های کابلی و تعمیر و نگهداری وسایل نقلیه سنگین برگزار می‌شود.

,

ملکان تصریح کرد: برگزیدگان نهایی هجدهمین و نوزدهمین مسابقات ملی مهارت پس از شرکت در اردوهای آماده‌سازی و گزینش نهایی، در چند رشته منتخب به چهل و پنجمین مسابقات جهانی مهارت که در سال 2019 در کشور روسیه برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.

,

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان گالیکش گفت: در مسابقات ملی مهارت سال گذشته تعداد 51 نفر از علاقه‌مندان شرکت در این مسابقات ثبت‌نام به عمل آمد که تعداد 3 نفر به مسابقات استانی راه یافتند.

,

وی در پایان از علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام در این مسابقات دعوت کرد و گفت: با داشتن مدارک موردنیاز به مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان گالیکش واقع در خیابان میرزا کوچک خان پژوهش سرای باقرالعلوم مراجعه نمایید.

,

انتهای پیام/صا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه