اخبار داغ

صبح امروز انجام شد؛

جشنواره نوجوان خوارزمی در شهرستان خدابنده برگزار شد+تصاویر

جشنواره نوجوان خوارزمی در شهرستان خدابنده برگزار شد+تصاویر
مرحله شهرستانی سومین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی مدارس متوسطه دوره اول شهرستان خدابنده در دبیرستان نمونه دولتی اشراق شهر قیدار برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اشراق۲۴،سومین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی مدارس دوره اول متوسطه که در مرحله آموزشگاهی با حضور ۶۵۰۰ نفر برگزار شده بود با راهیابی ۱۶۰ آموز به مرحله شهرستانی  در ۶ محور در دبیرستان نمونه دولتی اشراق شهر قیدار برگزارشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اشراق۲۴,

این جشنواره در ۶ محور پژوهش، فعالیتهای آزمایشگاهی،زبان و ادبیات فارسی، بازارچه دانش آموزی ، زبان انگلیسی و دست سازه ها برگزار شد که آثار راه یافته به این مرحله  پس از داوری به مرحله استانی راه می یابند.

,

مراسم افتتاح این جشنواره با حضور علی اسدی مدیر آموزش وپرورش شهرستان خدابنده و ، جمعی از دبیران ومدیران مدارس برگزار شد .

,

مدیر آموزش وپرورش شهرستان خدابنده در گفت و گو با خبرنگار اشراق24  هدف این جشنواره را رشد و توسعه استعدادهای دانش آموزان و پرورش قوه خلاقیت ، شناسایی ایده های جدید ،تنوع بخشی به محیط یادگیری، تعمیق یادگیری و کاربست مفاهیم و دانش در امور واقعی زندگی عنوان کرد .

,

وی افزود: در جشنواره نوجوان خوارزمی امسال رشد ۱۱۰ درصدی مشارکت دانش آموزان دوره اول متوسطه را شاهد بودیم که به همت وتلاش دبیران و مدیران مدارس محقق شده است .

,

, ,

اسدی ادامه داد: جشنواره نوجوان خوارزمی بین دانش‌آموزان اجرا می‌شود که این جشنواره فرصتی برای بروز استعدادهای دانشی و مهارتی بوده و بسترمناسبی را برای ترویج و تعمیق فرهنگ پژوهش و مهارت‌آموزی در دانش‌آموزان فراهم ساخته است.

,

وی اظهار داشت: هدف از برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی ، ایجاد بستر مناسب و متنوعی از فعالیت های علمی ، پژوهشی ، مهارتی و در عین حال با نشاط در جهت رشد  استعدادهای دانش آموزان و تحقق یادگیری پایدار است.

,

اسدی ضمن تقدیر از زحمات همکاران فرهنگی و دانش آموزان زحمت کش و خلاق ، چنین جشنواره هایی را عاملی برای شناسایی استعداد های دانش آموزان نخبه دانست و خاطر نشان کرد: برای داشتن آینده ای پیشرفته باید از ظرفیتهای علمی و عملی چنین دانش آموزانی استفاده کنیم و تا جایی که می توانیم آنها را ساپورت کنیم.

, اسدی ضمن تقدیر از زحمات همکاران فرهنگی و دانش آموزان زحمت کش و خلاق ، چنین جشنواره هایی را عاملی برای شناسایی استعداد های دانش آموزان نخبه دانست و خاطر نشان کرد: برای داشتن آینده ای پیشرفته باید از ظرفیتهای علمی و عملی چنین دانش آموزانی استفاده کنیم و تا جایی که می توانیم آنها را ساپورت کنیم.,

وی این جشنواره را نقطه عطف تبدیل علم به عمل دانست و با اشاره به هوش و استعداد بالای دانش آموزان ایرانی افزود: برنامه ریزی به منظور شرکت فعال افراد مستعد در این جشنواره و نیزالمپیادهای علمی را ضروری دانست.

, وی این جشنواره را نقطه عطف تبدیل علم به عمل دانست و با اشاره به هوش و استعداد بالای دانش آموزان ایرانی افزود: برنامه ریزی به منظور شرکت فعال افراد مستعد در این جشنواره و نیزالمپیادهای علمی را ضروری دانست., .,


این مسئول اضافه کرد: به منظورایجاد، پرورش، رشد و شکوفایی استعدادها و خلاقیت های نوجوانان و تعمیق روحیه پژوهش، نوآوری و حمایت و هدایت مادی و معنوی از دانش آموزان جشنواره جوان خوارزمی در دستور کاری - اجرایی وزارت آموزش و پروری قرار گرفته است  و کاربردی کردن علوم و ارتباط دادن آن با زندگی و نیازهای جامعه، ارزش بخشیدن به دستاوردهای علمی و فنی نوجوانان و جوانان و آماده سازی نسل جوان برای ورود به میدان رقابت های علمی و فنی از اهداف مهم این جشنواره ملی است.

,
, این مسئول اضافه کرد: به منظورایجاد، پرورش، رشد و شکوفایی استعدادها و خلاقیت های نوجوانان و تعمیق روحیه پژوهش، نوآوری و حمایت و هدایت مادی و معنوی از دانش آموزان جشنواره جوان خوارزمی در دستور کاری - اجرایی وزارت آموزش و پروری قرار گرفته است  و کاربردی کردن علوم و ارتباط دادن آن با زندگی و نیازهای جامعه، ارزش بخشیدن به دستاوردهای علمی و فنی نوجوانان و جوانان و آماده سازی نسل جوان برای ورود به میدان رقابت های علمی و فنی از اهداف مهم این جشنواره ملی است.,   و ,

مدیر آموزش و پرورش خدابنده در پایان گفت: ازهر محور یک طرح و یا تیم های برتر که بالاترین امتیاز راکسب کردند به مرحله ی استانی جشنواره نوجوان خوارزمی معرفی شدند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه