اخبار داغ

در مراسم رونمایی از دو کتاب دوران دفاع مقدس عنوان شد؛

شهید موسوی مومن و نماز خوان بود/رونمایی از "چشم آسمان روشن" و "روزهای ارغوانی" در زنجان

شهید موسوی مومن و نماز خوان بود/رونمایی از "چشم آسمان روشن" و "روزهای ارغوانی" در زنجان
مادر شهید عبدالله بشیری موسوی گفت:شهید سید عبدالله بشیری موسوی پاک و مومن و نماز خوان بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از  موج رسا; مادر شهید موسوی در مراسم رونمایی از دو کتاب دوران دفاع مقدس زنجان، با بیان اینکه فرزندم همیشه به من می گفت که خودم از تو نگهداری می کنم، افزود: امروز هم در سایه فرزند شهیدم زندگی می کنم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , موج رسا;,

این مادر شهید با اشاره به اینکه همیشه جویای احوال خواهرها و برادرانش به ویژه نحوه درس خواندن آنها بود، تصریح کرد: امروز هم همه فامیل وقتی اسمش می آید همه به خاطر خوبی هایش گریه می کنند.

,

خلبان واعظی نیز در این جلسه اظهار داشت: دشمنان و ضد انقلاب تلاش می کردند این کشور را به شش کشور مستقل تقسیم کنند که در کردستان این موضوع را دنبال می کردند.

,

وی با بیان اینکه شهید چمران و شهید فلاحی به پادگان نوژه آمده و مدیریت را برعهده گرفتند، خاطرنشان کرد: در جریان پاوه 4 نفر شهید شدند که شهید نوژه و شهید موسوی با بصیرتی که داشتند داوطلبانه به منطقه اعزام شدند.

,

مراسم رونمایی از دو کتاب دوران دفاع مقدس با عناوین "چشم آسمان روشن" و زندگینامه و خاطرات خلبان شهید سید عبدالله بشیر موسوی در زنجان برگزار شد.

,

"روزهای ارغوانی"خاطرات تاریخ شفاهی شیرالله صمدی نیا به قلم فرزاد بیات موحد نیز دراین مراسم رونمایی شد.

,

گفتنی است،شهید عبدالله بشیری موسوی در منطقه شوقی(خیابان بعثت) زنجان ساکن بودند، یک خانه قدیمی که حیاطش پر از درختهای سیب بود و بهار که می شد هوا را از عطر سیب سرشار می کرد.

,

وی در سال1331هجری شمسی  که ابا و اجدادشان سید بودند به دنیا آمد، پدر خوشحال بود یک نفر به خانواده اش اضافه شده و مادر و برادر هم خوشحال تر...

,

اسمش را عبدا... گذاشتند در مدرسه 15 بهمن خیابان شوقی ثبت نام کردند خیلی باهوش وزرنگ بود، به بچه های مدرسه کمک می کرد و نمره اول هم می آورد، نماز و قرآن را از پدرش یاد گرفت و به برادرها وخواهرش هم که کوچکتر از او بودند نماز خواندن را یاد داد، همیشه نمازش را اول وقت می خواند.

,

بعد از تمام کردن کلاس پنجم طبیعی در مدرسه 15 بهمن در دبیرستان شریعتی فعلی(پهلوی سابق) در ادامه تحصیل داد، همزمان در سالهای 49 و50 در سازمان ملی پیش آهنگی که در زنجان به نام پیش آهنگی جوینده و سیار پسران بود عضویت داشت و در سال52 به علت جدیت دراین فعالیت و تعلیمات به رتبه یک این سازمان نایل آمد.

,

وی به دست منافقین کوردل و گروههای مسلح که از طرف عراق حمایت می شدند درکمین بودند، گرای پروازرا داشتند و اطلاعات پرواز قبلا لو رفته و به دستشان رسیده بود، موقع برگشتن مورد اصابت گلوله پدافند هوایی منافقین قرار گرفته و سقوط کرده و به شهادت رسید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه