اخبار داغ

مدیر عامل شرکت آبفای زنجان:

تنها منبع تامین آب شرب شهرستان طارم سر ریز شده است/مشترکین شهرستان طارم600 متر مکعب کمتر از سرانه خود آب مصرف کردند

تنها منبع تامین آب شرب شهرستان طارم سر ریز شده است/مشترکین شهرستان طارم600 متر مکعب کمتر از سرانه خود آب مصرف کردند
مدیر عامل شرکت آبفای استان زنجان با بیان اینکه با توجه به بارشهای فصلی چند روز اخیر و سر ریز شدن دریاچه چشمه کوثر تنها منبع تامین آب شرب شهرستان طارم ، با مدیریت مناسب و آمادگی لازم از ایجاد بحران جلوگیری شده است، گفت: خط انتقال کوثر از مدار بهره برداری خارج و آب قنات برای تامین نیاز مشترکین وارد مدار شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا جزء قاسمی امروز در گفت و گو با عصر زنجان، اضهار کرد: با توجه به بارشهای فصلی چند روز اخیر و سر ریز شدن دریاچه چشمه کوثر تنها منبع تامین آب شرب شهر ، با مدیریت مناسب و آمادگی لازم از ایجاد بحران جلوگیری شد .
وی با بیان اینکه با توجه به گل آلود بودن رودخانه ورودی به دریاچه، خط انتقال کوثر تخریب و گل آلود شده است، تصریح کرد: در نتیجه خط انتقال کوثر از مدار بهره برداری خارج شد که آب قنات برای تامین نیاز مشترکین وارد مدار شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر زنجان,
,

مدیر عامل شرکت آبفای همچنین با اشاره به اینکه خارج کردن به موقع خط انتقال کوثر از شبکه توزیع از ایجاد یک بحران و آلودگی مخازن و شبکه توزیع جلوگیری کرد، افزود:در صورت آلودگی خط دسترسی شهروندان به آب آشامیدنی مطمئن و سالم بصورت کامل قطع می شد .

,

جزء قاسمی در ادامه تصریح کرد : برای مدیریت مصرف مشترکین به همه مشترکین پرمصرف و کارواشها تذکر داده شد تا از مصرف بی رویه و ذخیره سازی بیشتر خودداری کنند تا از ایجاد بحران و تنش جلوگیری شود .

,

وی گفت : با همکاری و همراهی مردم و مدیران ، مشترکین این شهر  600 متر مکعب کمتر از سرانه خود ،  آب مصرف کردند .
مدیر عامل شرکت آبفای استان زنجان تصریح کرد : خط انتقال 18 کیلومتری چشمه کوثر تنها منبع تامین آب شهر با  اختلاف ارتفاع 700 متری به لحاظ موقعیت مکانی جزء بحرانی ترین خط انتقال استان است که در طی سال از ریزش و رانش کوه در امان نیست.

,
,

جزء قاسمی  همچنین از برگزاری جلسه کمیته بحران با حضور فرماندار شهرستان زنجان ( به عنوان رئیس کمیته بحران شهرستان) و مدیر کل بحران استانداری برای رفع مشکل این خط انتقال در محل حادثه خبر داد و اظهار کرد: با برگزاری این جلسه ارزیابی و برآورد خسارت مربوط به تجهیزات مورد نیاز انجام و تعمیرات خط انتقال و بازسازی آن انجام شد.

,

وی تصریح کرد: در حال حاضر خط انتقال چشمه کوثر ترمیم شده اما به علت کدورت آب و گل آلود بودن آن فعلا وارد مدار بهره برداری قرار نگرفته است که پیش بینی می شود طی 3روز آینده با کاهش کدورت آب و رسیدن به سطح استاندارد های لازم خط انتقال وارد مدار بهره برداری شود .

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه