اخبار داغ

مدیر کل فرهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا ارز:

بانوان مدیران مصرف در خانواده هستند/ تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است

بانوان مدیران مصرف در خانواده هستند/ تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است
مدیر کل فرهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا ارز گفت: بانوان مدیران مصرف در خانواده‌ها هستند و اگر به آنهادر این زمینه آگاهی لازم داده شود قطعا اتفاقات خوبی در کشور رخ می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آساره خبر؛ عبدالمجید نگارش نژاد مدیرکل فرهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا  ظهر امروز در کارگاه آموزشی توجیهی نخبگان لرستان که در سالن آمفی تئاتر استانداری لرستان برگزار شدبا اشاره به سخن مقام معظم رهبری در سال 81 در زمینه ژرف نگری مسئله مبارزه با قاچاق کالا و ارز را مطرح کرده بودندگفت: مقام معظم رهبری فرمودند: گسترش پدیده قاچاق و تاثیر مخرب آن در امر تولید، تجارت قانونی و سرمایه گذاری خطر جدی و بزرگی است لذا همه کسانی که در امر تولید دخیل هستند به سهم خود می توانند نقش آفرینی باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آساره خبر,

وی عنوان داشت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: قاچاق کالا و ارز خنجری است که از پشت به اقتصاد مقاومتی وارد می‌شود و این در حالی است که تنها راه برون رفت از مسائل و مشکلات اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است.

,

مدیر کل فرهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در امر تولید و اشتغال خاطرنشان کرد: یکی از پیامدهای قاچاق کالا و ارز بیکاری است واین  بیکاری به معنی عدم وجود اشتغال،است  بنا براین می‌توان گفت که سهم قابل توجهی از بیکاری به قاچاق کالا و ارز بر می‌گردد.

,

نگارش نژاد افزود: یکی از دغدغه‌های مقام معظم مسئله قاچاق است بعد از 80 سال قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصویب و برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

,

وی تصریح کرد: ما باید بتوانیم موضوع قاچاق را گفتمان سازی کنیم واگر قرار است  که اتفاقی در این راستا  بیفتد باید بستر فرهنگی را به وجود بیاریم  که الحمدالله این اتفاق افتاده است .

,

این مسئول یاد آور شد: قاچاق یک پدیده ماهیتاً اقتصادی و چند وجهی است  از آنجای که قاچاق علت‌های مختلفی را دارا است و برای مقابله با آن نیز باید راه‌های مختلفی را طی کنیم.

,

وی قانون گریزی و قانون ستیزی، ارزش بودن استفاده از کالاهای خارجی به ویژه کالاهای برند، ارجحیت منافع فردی بر منافع عمومی، مصرف گرایی، از بین رفتن قبح فعل و مصرف کالای قاچاق، پذیرش فساد توسط مسئولان و مردم و ترجیح منافع کوتاه مدت به بلند مدت از جمله عوامل فرهنگی علت قاچاق کالا و ارز را عنوان کرد.

,

نگارش نژاد با اشاره به اینکه قاچاق کالا و ارز همیشه به دنبال منافع اقتصادی نیست گفت: ما باید توجه کنیم که کشورهای صادر کننده کالای قاچاق ارزش‌های ما را نشانه گرفته است.

,

مدیر کل فرهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا ارز کشور اظهار داشت: تقاضا باید مدیریت شود تا کالایی که به مصرف خانواده‌ها می سد جزوکالاهای  قاچاق نباشد.

,

نگارش نژاد گفت:  در یک برنامه سه ساله دو هدف بزرگ برای این امر  ما تعریف کرده‌ایم که نخستین جامعه هدف ما بانوان هستند چون که 50 درصد از جمعیت کل کشور را بانوان تشکیل می‌دهند بنابراین تاثیر گزاری این قشر در مصرف بیش از 90 درصد است.

,

مدیر کل فرهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا ارز کشور اظهارداشت: بانوان مدیران مصرف در خانواده‌ها هستند  و اگر به بانوان در این زمینه آگاهی لازم داده شود قطعا اتفاقات خوبی در کشور رخ می دهد.

,

انتهای پیام/صا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه