اخبار داغ

مسدود شدن و پرآبی قنات سبب نشست خیابان شهدا/قنات های پر آبی که با فاضلاب یکی میشود

مسدود شدن و پرآبی قنات سبب نشست خیابان شهدا/قنات های پر آبی که  با فاضلاب یکی میشود
روزانه شاهد ریزش قنات های قدیمی همدان و مخلوط شدن آب برخی قنات های شهری با فاضلاب هستیم روز گذشته در خیابان شهدای این شهر که یکی از خیابان های قدیمی و قناتهای فراوانی از این خیابان رد میشود شاهد ریزش قناتی بودیم که از کنار فاضلاب رد میشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح الوند؛ روز گذشته بود  که در خیابان شهدا  زمین نشست کرد و امروز معاون خدمات شهری شهرداری همدان در گفتگو با صبح الوند، علت فرونشست خیابان شهدا را پس از بررسی های لازم ناشی از نشست کانال سنتی فاضلاب که در نهایت سبب بسته شدن قنات پر آبی شده است که از کنار فاضلاب  رد می شده عنوان و افزود:  در  اثر پر آبی قنات فرو نشست در خیابان اتفاق می افتد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح الوند,

 

,

درویشی گفته است که  این قنات و فاضلاب در کنار یکدیگر بودند و خوشبختانه شهرداری  و اداره آب و فاضلاب مسیرها را ترمیم کرده اند.

,

 

,

معاونت خدمات شهری شهرداری همدان با بیان اینکه به علت ساخت و سازهای غیر مجاز  خیلی از فاضلاب ها داخل قنات می شوند گفت: این قناتها از قبل بودند و فاضلاب آمده و قاطی آنها شده  و هر خانه ای که فاضلاب نداشته است از همان اول فاضلابش را وارد قنات کرده است.

,

 

,

, ,

 

,

بنابر گزارشی که روز گذشته  سایت صبح الوند در خصوص قناتها انتشار داد " http://sobhealvand.ir/node/24716  "بیتا روحی مسئول مدیریت بحران شهرداری همدان گفته که  در حال حاضر و  تا اجرای کامل پروژه های ساماندهی قنات ها، اب قنوات شهری مخلوط فاضلاب میشوند و راهی جز این نداریم.

, http://sobhealvand.ir/node/24716 ,

 

,

ساخت و سازهای غیر اصولی سیستم نادرست  عدم استحکام سازی قنات ها  سبب شده است که روزانه ما شاهد ریزش قنات ها و یا نفوذ ابها به منازل مسکونی در خیلی از نقاط در شهر باشیم ودر حال حاضر شاهد مخلوط شدن این  اب پاک با فاضلاب تنها راه حل موقتی است. هستیم.

,

 

,

, ,

 

,

بنابر گفته مسئولین کارهایی در این زمینه همچون متصل کردن رینگی قناتها در حال انجام است که البته معلوم نیست کی تمام شود اما در اینجا این سئوال است که نباید این اقدامات سریعتر صورت می گرفت  که آب این بارش های اخیر که یک نعمت الهی است هدر نرود و و بحث استحکام سازی قنات ها و هدایت صحیح انها به موقع صورت گیرد و این نعمت الهی به جای اینکه مخلوط فاضلاب شود  منبعی برای تامین اب اشامیدنی شهر باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه