اخبار داغ

وقتی عمل از اقدام سبقت می گیرد؛

دستاورد ابداع حل مشکلات جامعه است/ضرورت بهره گیری از فرصت ها

دستاورد ابداع حل مشکلات جامعه است/ضرورت بهره گیری از فرصت ها
مبتکر ایجرودی با بیان اینکه مهم ترین دستاورد اختراع و ابتکار حل مشکلی از دوش جامعه است، گفت: نقطه قوت ما استفاده از وسایل دور ریختنی در این ساخت ایده ها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ برگزاری مسابقات و جشنواره ها از جمله فرصت هایی است که آموزش و پرورش برای پرورش استعداد و شکوفایی ابتکارات دانش آموزان از آن بهره می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛,

در همین راستا سومین جشنواره نوجوان خوارزمی بهترین فرصتی شد تا دانش آموزان مبتکر ایجرودی به ارائه و دفاع از طرح های خود بپردازند.

,

سومین جشنواره نوجوان خوارزمی که با حضور 35 آموزشگاه از شهرستان ایجرود در پژوهشسرای شیخ اشراق ایجرود در حال برگزاری بود که با مشاهده هر یک از طرح ها می شد فهمید که نوجوانان ایجرودی هر کدام برای مرتفع کردن مشکلی از جامعه پا به این عرصه گذاشته بودند بنابراین همین امر بهترین بهانه ای شد تا پای صحبت های این مبکترین نوجوان بنشینم.

,

 مهدی سلطانی مبتکر ایجرودی  با ارائه طرح ماشین چند کاره به مرحله استانی راه یافت.

,

مهدی سلطانی «مبتکر ایجرودی» در گفت و گو با خبرنگار ایجرود خبر، با اشاره به اینکه با طرح ماشین چند کاره در جشنواره نوجوان خوارزمی شرکت کرده است، اظهارداشت: این طرح من مربوط به حل مشکل کم آبی و نیز برف روبی بصورت کامل است همان طور که خودتان هم مستحضر هستید عمده ترین مشکل مربوط به کم آبی است بنابراین با طراحی این ماشین علاوه بر اینکه برف ها بصورت کامل از جاده ها پاک سازی می شود با استفاده از مخزن تصفیه آب تعبیه شده در ماشین برف ها مبدل به آبی برای آشمیدن می شود، بنابراین در این طرح ما حدر رفت آب را نخواهیم داشت.

, ایجرود خبر،,

, ,

وی با با تاکید بر اینکه برطرف کردن معضل کم آبی مهم ترین انگیزه من برای طراحی این ماشین چند کاره است، افزود: من سال گذشته با طرح گلدان هوشمند که در هنگام نبود آب در گلدان هشدار می داد و نیز در مواقعی که آب گلدان بیش از اندازه بود هشدار می داد مقام اول را سب کردم.

,

, ,

سلطانی با بیان اینکه طرح خود را با وسایل دور ریختی طراحی کرده است تا آسیب کمتری به محیط زیست بزند و نیز طرح کم هزینه اما پر کاربردی داشته باشد، تصریح کرد: تنها 30 هزار تومان برای طرح آن هم چسب تایرها و نصب چند قطعه استفاده کرده ام.

,

مهدی سهرابی یک دیگر از دانش آموزان مبتکر ایجرودی است که با ارائه طرح حمام سیار در جشنواره خوارزمی شرکت کرده است.

,

وی در خصوص طرح خود می گوید: وقتی سال گذشته به پیاده روی اربعین رفته بودم عمده مشکلی که به چشم می خورد حمام زائران بود، بنابراین تصمیم گرفتم حمام سیار برای حل این مشکل طراحی کنم.

,

, ,

سهرابی با اشاره به اینکه طرح او هزینه زیادی را در بر نمی گیرد، عنوان کرد: حل مشکل با استفاده از ابتکار و خلاقیت هدف ارائه من بود.

,

, ,

امیرحسن قاسمی یکی دیگر از مبتکرین ایجرودی است که نرم افزار اندرید را طراحی کرده بر پایه php  و کار آن دانلود رایگان نرم افزار اندروید است.

, php ,

, ,

وی با بیان اینکه از تمامی دانش آموزان می خواهم که در هر زمینه ای که استعداد وتوانایی دارند فعالیت کنند، اذعان کرد: بچه ها امید داشته باشند که تلاش و کوشش آن ها روزی به نتیجه خواهد رسید و همیشه برای پیشرفت و سربلندی سرزمین خود در جهان تلاش باید کنند

,

.

, ., ,

امیرحسن محمدی از دیگر دانش آموزان مبتکر ایجرودی است که با طرح دست سازه که حرکات ژیمناستیک را انجام می دهد، در جشنواره نوجوان خوارزمی شرکت کرده است.

,

محمدی با اشاره به اینکه چوب و نخ تنها ابزار استفاده شده در این طرح است، ابراز کرد: مهم نیست که از چه ابزاری برای ساختن ایده های خود کمک بگیریم بلکه مهم این است که این ایده و طرح  قرار است چه مشکلی را از دوش جامعه بردارد.

,

, ,

وی ادامه داد: طرح ارائه شده توسط من یک سازه آموزشی است.

,

مبتکرایجرودی با بیان اینکه همه مشکلات فقط با تلاش مرتفع می شود، گفت: اگر دوستان و هم سن و سالان من تلاش کنند قطعا ایده های خود را عملی می کنند.

,

گفتنی است این گزارش تنها گوشه ای از خلاقیت و ابتکار عمل دانش آموزان پسر و دختر شهرستان ایجرود بود که فقط توانستم بخشی از آن را در این گزارش بیاورم.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه