اخبار داغ

فرماندار سلسله خبر داد:

برخورد قاطع با تخلفات انتخاباتی و سوء استفاده از بیت‌المال/ آمادگی کامل مجموعه دولت و فرمانداری سلسله برای برگزاری انتخابات

برخورد قاطع با تخلفات انتخاباتی و سوء استفاده از بیت‌المال/ آمادگی کامل مجموعه دولت و فرمانداری سلسله برای برگزاری انتخابات
فرماندار سلسله گفت: استفاده از امکانات ادارات، نهادها و مؤسساتی که از بودجه عمومی به هر میزان استفاده می‌کنند برای انجام تبلیغات انتخاباتی ممنوع است و با متخلفین به شدت برخورد خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «قدرت‌الله فلاح‌نژاد» در حاشیه هفتمین جلسه ستاد انتخابات شهرستان سلسله، در گفتگو با لرسو اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با محوریت ولایت فقیه، متکی به آرای مردم است و برای استمرار حرکت خود و رسیدن به آرمان‌های والای انقلاب نیز به حضور مردمی در همه صحنه‌ها نیاز دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, لرسو ,

فرماندار سلسله با اشاره به آمادگی همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور، تصریح کرد: برای برگزاری انتخاباتی سالم با حضور حداکثری مردم، آمادگی کامل داریم و در این راستا دستورات لازم جهت اقدام به ادارات و مسئولین مربوطه ابلاغ گردیده است.

,

وی با تأکید بر بی‌طرفی دستگاه‌های اجرایی شهرستان در امر انتخابات، گفت: همه کاندیداها از نظر دولت برابرند و مجریان باید اصل بی‌طرفی در انتخابات را به طور کامل رعایت کرده و به هیچ وجه نباید از امکانات خود، له و علیه هیچ نامزدی استفاده کنند.

,

این مقام مسئول با اشاره به پیشرفت علم و فناوری و لزوم استفاده از همه این ظرفیت‌ها، بیان داشت: همه ما باید پیرو قانون باشیم و با استفاده قانونی از فضایی مجازی، مانع از تضییع حق‌الناس شویم.

,

وی به تدوین دستورالعمل تبلیغات در فضای مجازی اشاره و با بیان اینکه همگان بایستی به این دستورالعمل توجه داشته باشند، بیان داشت: بهره گیری از فرصت‌های فضای مجازی برای ایجاد شور انتخاباتی، افزایش مشارکت مردمی در انتخابات، مقابله با تخریب و شائبه‌افکنی علیه نامزدها، ضابطه‌مند کردن استفاده از فضای مجازی و تسری قوانین و مقررات انتخاباتی در بخش‌های قابل تسری به فضای مجازی به استناد قانون مجازات اسلامی و قانون جرائم رایانه ای و قوانین انتخاباتی از جمله مهم‌ترین اهداف تدوین و ابلاغ دستورالعمل فعالیت تبلیغی انتخابات در فضای مجازی است.

,

فرماندار سلسله ضمن تأکید بر لزوم رعایت دقیق قوانین انتخاباتی توسط کاندیداها و طرفداران آنان، به زمان آغار رسمی تبلیغات توسط نامزدهای اتخاباتی تأیید صلاحیت شده اشاره و افزود: زمان تبلیغات رسمی شوراهای اسلامی شهر و روستا، ۸ روز قبل از زمان رأی‌گیری آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رأی ادامه دارد و تبلیغ در هر زمان دیگر، عملی خلاف قانون خواهد بود.

,

وی با بیان اینکه در زمان قانونی تبلیغات، نصب و الصاق هرگونه اعلامیه، عکس، پوستر، بنر و پارچه تبلیغاتی به طور کلی بجز محل‌هایی که شهرداری و دهیاری ها در نظر گرفته اند، ممنوع است، ابراز داشت: هر گونه تابلو، بنر و پارچه نشان‌دهنده مکان ستاد تبلیغات انتخاباتی نامزدها باید در محل ستاد نصب شود و نصب پلاکارد توسط اقشار، گروه‌ها، احزاب و جمعیت‌ها، فقط در جهت ترغیب مردم برای شرکت در انتخابات بدون درج اسامی داوطلبان امکان‌پذیر است.

,

فرماندار سلسله با اشاره به اینکه داوطلبان نمایندگی و طرفداران آنان به هیچ وجه مجاز به تبلیغ علیه داوطلبان دیگر نمی‌باشند، خاطرنشان ساخت: کاندیداهای محترم شوراهای اسلامی شهر و روستاها فقط می‌توانند شایستگی‌های خود یا داوطلب مورد نظرشان را مطرح نمایند و هر گونه هتک حرمت و حیثیت نامزدهای انتخاباتی برای عموم ممنوع می‌باشد.

,

وی تصریح کرد: هر گونه اظهار نظر در خصوص تأیید و یا رد صلاحیت هر کدام از کاندیداها بدون استناد به قانون و استعلام و استناد به نهادهای ذی‌ربط جرم به حساب می‌آید و باید از این اقدام پرهیز نمود.

,

فلاح‌نژاد در ادامه با اشاره به برخورد قاطع با تخلفات انتخاباتی و سوء استفاده کنندگان از بیت‌المال اضافه کرد: استفاده از امکانات ادارات، شرکت‌های دولتی و موسسات وابسته به دولت، شهرداری‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به آن‌ها، نهادها و مؤسساتی که از بودجه عمومی به هر میزان استفاده می‌کنند و یا در اختیار گذاشتن آن‌ها برای انجام تبلیغات انتخاباتی داوطلبان نمایندگی ممنوع است.

,

وی در پایان به انتخابات ریاست جمهوری و زمان آغاز فعالیت‌های ستاد انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری اشاره و خاطرنشان ساخت: فعالیت‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری رسماً از تاریخ اعلام اسامی آنان بوسیله وزارت کشور آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رأی خاتمه می‌پذیرد .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه