اخبار داغ

درآمد ۲ میلیون تومانی یک تولید کننده بدلیجات دست‌ساز؛

بازار بدلیجات هم در محاصره چشم بادامی هاست/ تعطیلی واحدهای تولید داخل ارمغان واردات بی‌رویه+عکس

بازار بدلیجات هم در محاصره چشم بادامی هاست/ تعطیلی واحدهای تولید داخل ارمغان واردات بی‌رویه+عکس
کارآفرین هنرمند گفت: شرایطی که بسیاری از جوانان کشور در جستجوی کار هستند، چرا باید ارز کشور صرف واردات بدلیجات شود و آیا بهتر نیست این هزینه‌ها صرف کارآفرینی و ایجاد اشتغال شود؟!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ کالاهای زینتی از قدیم الایام مورد توجه زنان و حتی مردان ایرانی بوده است، اما امروزه به مرور زمان با افزایش تجمل گرایی مردم و گران شدن جواهرات، مردم به خرید بدلیجات گرایش بیشتری داشته و بازار این صنف را داغ کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر, فراهان خبر, فراهان خبر,

این گرایش در حالی است که افزایش واردات در سال های گذشته منجر به تعطیلی و رکود واحدهای تولیدی داخلی شده و بازار بدلیجات در احاطه اجناس وارداتی است.

, سال, , های,

اکثر این بدلیجات وارداتی از گوشواره و دستبند گرفته تا ساعت و گردنبند تولید کشور چین است که به گفته اکثر واردکنندگان این زیور آلات به دلیل حجم کم، مصرفی بودن و قیمت مناسب یکی از به صرفه‌ترین محصولات برای وارداتمحسوب می شود و سود خوبی را این چشم بادامی ها به جیب می زنند.

, این زیور, , آلات, مصرفی, به, , صرفه‌ترین,

مرضیه حاج اکبری، جوان تحصیل کرده دانشگاهی یکی از دست سازان بدلیجات است. او توانسته با تولید این زیورآلات چرخ زندگی اش را به گردش درآورد و منبع درآمدی برای خانواده باشد.

,

, ,

وی در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر گفت: علاقه به کارهای هنری و صنایع دستی سبب گرایش من به این حرفه شد، با شرکت در کلاسهای صنایع دستی کار ساخت بدلیجات را یاد گرفتم و از طریق آموزش های اینترنتی و بکارگیری خلاقیت انواع بدلیجات را به صورت دست ساز تولید می کنم.

, فراهان خبر, فراهان خبر, فراهان خبر,

حاج اکبری افزود: فعالیت های هنری دیگری نیز از جمله تولید کیف چرمی انجام می دهم اما به دلیل قیمت بالای چرم و رکود بازار فروش به سمت تولید بدلیجات دست ساز روی آوردم.

,

, ,

فعال بدلیجات دست ساز بیان کرد: این بدلیجات به دلیل قیمت مناسب بازار فروش بهتری دارند، در نمایشگاه های متعددی حضور پیدا کردم و تولیدات خودم را از طریق نمایشگاه ها به فروش می رسانم.

,

وی گفت: اقلام مورد نیاز ساخت این بدلیجات چینی به راحتی در دسترس است و ابزار خاصی برای ساخت نیاز ندارد و با کمترین سرمایه و آموزش کوتاه مدت می توان این بدلیجات را تولید کرد.

,

حاج اکبری تصریح کرد: متاسفانه بازار بدلیجات در چینی ها در ایران فتح کرده اند و واردات بی رویه بدلیجات، بازار فروش بدلیجات داخلی را با رکود روبه رو کرده است.

,

, ,

وی گفت: در شرایطی که بسیاری از جوانان کشور در جستجوی کار هستند، چرا باید ارز کشور صرف واردات این گونه کالاها شود و آیا بهتر نیست این هزینه‌ها صرف کارآفرینی و ایجاد اشتغال شود؟!

, این, , گونه, هزینه‌ها,

تولید کننده بدلیجات ادامه داد: خریداران بدلیجات به دنبال تنوع هستند و فعالان این عرصه مدام باید به دنبال ارتقای کیفیت کار و ارایه مدل های جدید با خلاقیت خود باشند تا بتوانند در بازار با تولیدات خارجی رقابت کنند.

,

وی گفت: ماهانه حدود ۲ میلیون از فروش بدلیجات درآمد دارم و همسرم در کنارم برای شرکت در نمایشگاه حضور پیدا می کند که حمایت های وی سب موفقیت های من بوده است.

,

حاج اکبری خطاب به جوانان تحصیل کرده دانشگاهی که جویای کار هستند، گفت: جوانان فارغ التحصیل دانشگاه نباید به دنبال کار پشت میزی باشند بلکه باید با شناسایی علایق و توانمندی های خود با توجه با تاکیدات رهبری در عرصه اقتصاد مقاومتی وارد شده و چرخه تولید کشور را به دست بگیرند.

,

فعال هنری ادامه داد: اکثر جوانان به دلیل نداشتن شغل از تشکیل خانواده هراس دارند اما آنچه که زندگی را به حرکت در می آورد، دست به دست دادن زوج ها برای درآمدزایی است، حمایت همسران در عرصه اقتصاد مقاومتی پیشیبانی از یکدیگر است.

,

وی خاطر نشان کرد: مسئولان هم باید زمینه ورود جوانان را به عرصه اقتصاد مقاومتی ایجاد کنند و با حمایت هایی از جمله حمایت از تولید داخلی، ارایه تسهیلات، ایجاد بازار فروش کمک به اشتغالزایی جوانان و تولید در کشور داشته باشند.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

, ,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه