اخبار داغ

با نزدیک شدن به ایام انتخابات؛

پوپولیسم گرایی در دستور کار مشاوران روحانی

پوپولیسم گرایی در دستور کار مشاوران روحانی
در تازه‌ترین اقدام دولت در آستانه انتخابات شماره شبای سهامداران سهام عدالت دریافت شده است، اقدامی که با واکنش مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت استان تهران مواجه شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا،  نتیجه پوپولیسم، نفی پیش‌بینی و آینده‌نگری است" این تازه‌ترین اظهارات حسن روحانی است که دیروز در جمع روسای دانشگاه بیان کرد البته درست چهار سال پیش نیز در مناظرات انتخاباتی رقبای خود را به عوام‌فریبی مردم و دادن وعده‌های پوپولیستی متهم می‌کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

حال این‌که این صحبت‌های روحانی در عمل برعکس شده و خود وی نیز در همان مسیری قدم برمی‌دارد که در گفته‌هایش آن را نفی می‌کند.

,

اول: عدم قطع یارانه ثروتمندان در سال 95 باوجوداینکه مجلس دولت را مکلف کرده بود که یارانه این اقشار حذف شود.

,

دوم: تجربه نشان داده که دولت‌های مختلف همواره برای افراد نیازمند جامعه بسته‌های حمایتی مختلفی را به‌خصوص در ماه‌های پایانی سال در نظر می‌گیرند اما تیم اقتصادی روحانی فروردین‌ماه را بهترین زمان برای این کار دانست به‌طوری‌که 26 فروردین‌ماه هم‌زمان با یارانه این ماه سازمان هدفمندی یارانه‌ها، مستمری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی را به‌صورت علی‌الحساب افزایش داد و به‌حساب مددجویان واریز کرد.

,

سوم: تیم مشاوران روحانی به این موارد بسنده نکردند و در گام بعدی خود به سراغ سهام عدالت رفتند.

,

در تازه‌ترین اقدام دولت در آستانه انتخابات شماره شبای سهامداران سهام عدالت دریافت شده است، اقدامی که با واکنش مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت استان تهران مواجه شد.

,

وی با غیرقانونی دانستن این اقدام دولت گفت: بر اساس آیین‌نامه‌ها و مصوبات سهام عدالت باید بعد از 10 سال نسبت به آزادسازی آن اقدام شود و اصل پول سهام باید در این دوره تسویه می‌شد.

,

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت استان تهران افزود: دولت باید در شورای اصل 55 برای واریز سود سهام عدالت مصوبه بگیرد.

,

وی تصریح کرد: مردم اکنون به‌طور قانونی از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت مالک سهام هستند و اگر سودی قرار باشد واریز شود باید از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری و طبق قانون انجام شود.

,

وی افزود: اینکه پول پرداخت سود سهام عدالت قرار است از کجا تأمین شود، برای ما نیز جای سؤال دارد چراکه طبق آخرین صورت‌های مالی، هنوز سود سال 94 و 95 شرکت‌های مشمول سهام عدالت واریز نشده است و پس از واریز باید بابت اصل پول سهام تسویه و آن را مستهلک کند. 

,

محمد حسن آصفری نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگار قم فردا بابیان این‌که این اقدامات روحانی تنها برای جذب آرای مردم است، گفت: آقای روحانی درحالی‌که در مناظره‌های انتخاباتی خود دیگران را متهم به دادن وعده‌های پوپولیستی می‌کرد الآن خود این رویه را باقدرت در پیش‌گرفته است.

,

وی ادامه داد: روحانی که در وعده‌های خود می‌گفت باید اقتصاد به‌جایی برسد که مردم نیازی به یارانه نداشته باشند، الآن دولت وی بعد از چهار سال نه‌تنها مردم را بی‌نیاز از یارانه نکرده بلکه نیاز آن‌ها را بیشتر کرده است.

,

 آصفری نتیجه این اقدامات پوپولیستی در سبد آرای روحانی را پایین دانست و اظهار داشت: نمره بسیار پایین روحانی درزمینهٔ اقتصاد وی را وارد این کارکرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه