اخبار داغ

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مطرح کرد:

نقل و انتشار مطالب نامعتبر در فضای مجازی از نظر عقلی و شرعی درست نیست

نقل و انتشار مطالب نامعتبر در فضای مجازی از نظر عقلی و شرعی درست نیست
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که کسانی که در فضای مجازی حضور دارند باید هر سخنی را به راحتی قبول نکنند. گفت: نقل و انتشار مطالب نامعتبر در فضای مجازی از نظر عقلی و شرعی درست نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی در گفتگو با قم فردا،  با اشاره به مطالب بازنشری در فضای مجازی ، اظهار داشت: کسانی که در فضای مجازی حضور دارند باید هر سخنی را به راحتی قبول نکنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی ادامه داد: باید در فضای مجازی با این معیار وارد شویم که آیا این سخن از کارشناس این حوزه و مورد اعتماد ما هست یا نه.

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ممکن است اندکی از مطلبی قابل اعتماد باشد، گفت: کسانی در عرصه فضای مجازی فعالیت می کنند که امکان دارد کارشناس باشند اما مورد اعتماد نباشند و یا اینکه ما ندانیم و اطمینان نداشته باشیم که این فرد خیرخواه ما هست یا نه.

,

وی افزود: اگر مطلبی را کارشناس معتبر تائید نکرده باشد و ما هم در نشر و نقل آن سهیم باشیم در صورت ایجاد مشکل ما هم در تبعات آن نسبت به آن فرد مسئول هستیم.

,

 رجبی با اشاره به اینکه اگر از درستی مطالب اطمینان نداشته باشیم نقل و نشر و توزیع آن از لحاظ عقلی و شرعی درست نیست، بیان داشت: در صورت انجام چنین اقدامی در واقع به دیگران آسیب وارد کرده ایم.

,

وی ابراز داشت: بنابراین هم شنیدن و هم پذیرفتن و هم در نشر مطالب اگر این معیارها را داشته باشیم مطمئناً از جنبه های مثبت فضای مجازی می توانیم استفاده و از جنبه های منفی فضای مجازی هم می توانیم خود را حفظ کنیم.

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به کانال های موجود در شبکه های اجتماعی، تاکید کرد: امیرالمومنین علی(ع) می فرمایند وقتی فردی بخواهد مطالب باطل را به خورد دیگران بدهد مطالب حق را با باطل مخلوط می کند.

,

وی اضافه کرد: برخی کانال ها که میدانیم برای ضربه زدن به دین وارد عرصه شده اند اگر مطلب حقی را در کنار مطالب باطل منتشر کنند باید بدانیم که  برای سوء استفاده می باشد و ما هم باید این نوع کانال ها را از گردونه مطالعات خود خارج کنیم.

,

رجبی ادامه داد: کسانی که اهل تحقیق و مسلط به این حوزه می باشند می توانند در این کانال ها برای پاسخگویی به شبهات فعالیت کنند در غیر این صورت نباید در این نوع کانال ها که برای ضربه زدن به ما تأسیس شده است عضو شویم.

,

وی تصریح کرد: برخی مطالب کارشناسی شده نیست و یا از کانال هایی که متخصص این حوزه نیستند نشر داده می شود که در این مواقع باید با منطق و عقل جلو برویم تا سخنان آن‌ها را نشر ندهیم.

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه باید بدانیم در فضای مجازی چه مطالبی را بپذیریم و چه مطالبی را نشر دهیم، گفت: در صورتی از آسیب های فضای مجازی در امان هستیم که از کارشناسی کارشناسان و متخصصان خبره بهره ببریم.

,

وی خاطرنشان شد: در این صورت می توانیم در این عرصه فعال باشیم و دیگران را هم هدایت کنیم تا نتیجه مفیدی داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه