اخبار داغ

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور مطرح کرد؛

عدم تشکیل شورای عالی خانواده در دولت یازدهم/ لزوم تغییر نگاه تساوی جنسیتی به موضوع زنان در دولت

عدم تشکیل شورای عالی خانواده در دولت یازدهم/ لزوم تغییر نگاه تساوی جنسیتی به موضوع زنان در دولت
اصلانی گفت: بسیاری از تصمیمات کلان متناسب با خانواده و جایگاه زن نیست و اگر برای هر پدیده و پروژه ای در کشور بحث فرهنگی مطرح شود حتمأ جایگاه و شخصیت زن هم در آن لحاظ می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مینو اصلانی مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور در خصوص چگونگی حفظ ارزش و جایگاه زنان در جامعه در گفتگو با زنان قم، اظهار داشت: حفظ ارزش ها به چند عامل مهم بستگی دارد و در این راستا اولین عامل،  تشکیل انقلاب اسلامی بود که شاهد احیای هویت زن مسلمان ،کرامت و حضور مؤثر زنان در دفاع از انقلاب اسلامی را شاهد بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان قم,

وی افزود: حفظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن برای آحاد جامعه و بویژه مدیران، یکی از زمینه های احیای هویت و کرامت زن مسلمان است.

,

اصلانی ایجاد زمینه های متناسب با شخصیت و کرامت زن برای حضور در جامعه، را دومین عامل حفظ ارزش ها دانست و افزود: باید در حوزه اشتغال زنان با توجه به توانمندی آنان و حرمت گذاری که می توانند داشته باشند و به جامعه خدمت کنند ، نظام های متعدد بسیاری بوجود بیاورند.

,

وی افزود: اکنون یک نظام اشتغال وجود دارد که مانند مردان تعریف شده است و این یک ظلم مضاعف به زنان است زیرا باید برای زنان، نظام های نیمه وقت، پاره وقت، تمام وقت ، دور کاری و پروژه ای تعریف شود تا بتوانیم ضمن حفظ کرامت و جایگاه زن مسلمان از توانمندی او برای پیشرفت کشور هم استفاده کنیم.

,

مسئول بسیج زنان کشور با ابراز تأسف از محیط های مختلط که امروزه به شدت به آن دامن زده می شود، ابراز داشت: باید برای حفظ جایگاه کرامت خانواده این محیط های مختلط مدیریت شود تا یک خانم بتواند در یک محیط اَمن و توأم با آرامش و آسایش وظایف محوله را انجام دهد.

,

وی ادامه داد: برای حفظ کرامت زن مسلمان لازم است که دیدگاه های جامعه نسبت به این حضور عفیفانه شکل بگیرد و در همه دستگاه های مختلف اعم از دولتی، خصوصی و همه ی موقعیت هایی که خانم ها در آن کار می گیرند، نگاه عفت مدارانه وجود داشته باشد تا بانوان بتوانند با خیالی آسوده در آن جا حضور پیدا کنند.

,

اصلانی با اشاره به وظیفه بانوان نسبت به خودشان ، افزود: خانم ها باید با حفظ شأن خود ، پوشش مناسب و با متانت زن ایرانی در مجامع حضور پیدا کنند و از طرفی صنعت پوشاک کشور باید برای تولید لباس های عفیفانه و شایسته تلاش کند که در واقع همه این موارد زنجیره های به هم متصل شده ای هستند که با همکاری یکدیگر، شأن و شخصیت زن به عنوان مادر ، همسر و فرد فعال اجتماعی و تأثیرگذار در جامعه حفظ شود.

,

وی با بیان این که نقش خانوادگی زنان باید مد نظر باشد ، افزود: کارفرماها نباید به لحاظ این که زنان افراد متواضعی هستند شغل های نامتناسب با دست مزدهای کم و بدون رعایت شأن  را به آن ها ارجاع دهند.

,

مسئول بسیج زنان کشور با بیان این که همه موارد فوق باید اصلاح شود، اشاره ای به سخن رهبر معظم انقلاب داشت که فرمودند: این چه ارزشی دارد که یک زن برای ماشین نویسی استخدام شود، ارزش برای زن نیست و باید مشاغلی برای زنان در نظر بگیرند که کرامت زن حفظ شود.

,

وی افزود: جایگاه هایی از جمله حوزه های علمی، پزشکی، آموزش و پژوهشی وجود دارد که زنان با حفظ شخصیت و کرامت می توانند نقش مؤثری داشته باشند.

,

اصلانی با اشاره به این که بسیاری از تصمیمات کلان متناسب با خانواده و جایگاه زن نیست، افزود: اگر برای هر پدیده و پروژه ای در کشور بحث فرهنگی مطرح شود حتمأ جایگاه و شخصیت زن هم در آن لحاظ می شود.

,

وی با بیان این که دولت نقش اساسی در حفظ جایگاه زنان در جامعه دارد، ادامه داد: بسیاری از تنظیم نظام ها و رویکردی به دولت برمی گردد و دولت نباید نگاه تساوی جنسیتی به موضوع زنان داشته باشد بلکه به معنای واقعی باید نگاه عدالت دین جنسیتی باشد که متأسفانه این نوع نگاه وجود ندارد بلکه شعاری به معنای عدالت جنسیتی مطرح می شود اما عملکرد ، همان تفکیک جنسیتی است.

,

مسئول بسیج زنان کشور در پاسخ به خبرنگار در خصوص میزان انتظارات از رئیس جمهور آینده برای همکاری در حوزه زنان ، گفت: رئیس جمهور آینده باید حتمأ نگاه متعالی عدالت محوری و جنسیتی را نهادینه کند و قوانین اشتغال را تغییر دهد و متناسب با نقش های زنان بازخوانی شود .

,

وی در خاتمه با ابراز تأسف از این که در دولت یازدهم حتی برای یک مرتبه هم شورای عالی خانواده با حضور رئیس جمهور برگزار نشد، بیان داشت: رئیس جمهور آینده باید شورای عالی خانواده را تشکیل دهد و به دنبال آن حوزه خانواده و زن را مورد بررسی قرار بدهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه