اخبار داغ

محرومیت روستاهای پیرانشهر ازفضای اینترنت

محرومیت روستاهای پیرانشهر ازفضای اینترنت
در دورانی که دسترسی به اینترنت یک ضرورت است باید اقدامات لازم برای دسترسی همگان به آن انجام گیرد و از سوی دیگر نیز سرعت و کیفیت اینترنت این روزها به یکی از بزرگترین دغدغه‏ های روزمره مردم تبدیل شده است اما یک بخش از 2 بخش شهرستان پیرانشهر فاقد خدمات اینترنتی است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کورد پیام،در عصری که فضا مجازی شده و اینترنت یک ضرورت است و در شرایطی که در کشورهای همسایه سرعت اینترنت و دیگر خدمات ارتباطی و مخابراتی از رشد بالایی برخوردار است، در پیرانشهر که امروز به قطب اقتصادی منطقه و حتی به کشور تبدیل شده  و اما متاسفانه می بینیم در یک  بخش آن از ۲ بخش شهرستان، مردم  با مشکلاتی مواجه شده اند که به یکی از بزرگترین دغدغه‏ های روزمره مردم محروم این منطقه تبدیل شده است و مردم تاکید فراوانی بر بهبود وضعیت داشته و از مسئولان خواهان بهبود هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کورد پیام,

که همه روزه و بدون اطلاع قبلی ارتباط شبکه اینترنت و خطوط تلفن همراه تا ۱۲ ساعت نیز در خاموشی به سر می‌برد.
استفاده از ظرفیت و پتانسیل های بسیار بالای اینترنت در دنیا و به ویژه در عصر ارتباطات به عنوان یک نیاز مهم بشر امروزی به شمار می رود زیرا هر فرد از جامعه بشری برای رفع حداقل نیازهای خود و ارتباط برقرار کردن با محیط اطراف خود به اینترنت احتیاج دارد .
در سال های اخیر گام‌های بسیار مهمی در زمینه توسعه شبکه‌های مخابراتی صورت گرفته و اپراتورهای بزرگ تلفن همراه در کشور مشغول به فعالیت هستند که دامنه گسترش آنها از کلان‌شهرها تا روستاهای دور افتاده نیز کشیده شده و به تبع آن نیز دسترسی به اینترنت در شهرها و روستاها به یک ضرورت انکارناپذیر تبدیل شده و این امر لزوم توسعه و گسترش اینترنت پرسرعت در همه نقاط شهری و روستایی  را ضروری می کند اما بی توجهی مسئولان به بشاگرد محروم مشکلاتی را برای مردم این شهرستان به وجود اورده است.
حسن درویسی ، رئیس شورای  روستای شهرستین و عضو شورای بخش مرکزی در گفتگو با کوردپیام با اشاره به وجود مشکلات خدمات اینترنتی روستای این بخش، گفت: ساکنان بخش مرکزی خصوصا روستاهای شهرستین، حجران، قلات ، گردشینان، زیویه قوره، بازرگان، باسطام بیگ، کرمندار، شختان و … از عدم خدمات اینترنتی رنج می برند.
وی اظهار کرد: از سال ۸۶ که امتیاز پست بانک به روستای شهرستین و هنگ آباد داده شد از آن زمان اینترنت ضعیف بود که با هزار مکافات به مردم می توانستیم خدمات ارائه نماییم از ۳۰ روز ماه ۱۵ روز بیشتر قطعی اینترنت بود و هم اکنون هم از اول سال ۹۶ با ارتقاء نرم افزاری پست بانک اینترنت قطع شده و مردم این روستاهای محروم که فاصله ۴۵ کیلومتر از شهر فاصله دارند باید برای واریز یک فیش این مسافت را طی نمایند.
رئیس شورای  روستای شهرستین و عضو شورای بخش مرکزی افزود: تا اکنون چندین بار به مسئولان شهرستان در مورد این وضعیت بد انترنت و تلفن نامه نوشته ایم و حتی حضوری رفته ایم اما متاسفانه اقدامی نشده است.

,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه