اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد خبر داد؛

اجرای طرح گلخانه‌ای پیش رس کردن انگور در خلیل‌آباد

اجرای طرح گلخانه‌ای پیش رس کردن انگور در خلیل‌آباد
مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد از روش گلخانه‌ای جهت پیش رس کردن رقم پیش رس در این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح به‌صورت آزمایشی در شهرستان خلیل‌آباد در حال اجرا می‌باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید طاهرپور در گفت‌وگو با خبرنگار یار خراسانی با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای تحقق و اجرایی شدن شعار سال باهمت کارشناسان ناظر گیاه‌پزشکی جهاد کشاورزی شهرستان طرح پیش رس کردن انگور از زمستان سال گذشته در شهرستان آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی بابیان اینکه این طرح در سطح شهرستان به صورت آزمایشی عملیاتی شده است خاطرنشان کرد: این روش قابلیت اجرا برای تمام باغات انگور رقم پیش رس شهرستان خلیل‌آباد را دارد.

,

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد در ادامه بیان کرد: در زمان به بار نشستن این رقم انگور از مناطق گرمسیر مانند زاهدان و زابل باکیفیت پایین‌تر به بازار عرضه می‌شود که در مقایسه با محصول تولیدی شهرستان در سطح پایین‌تری و اختلاف قیمت بیشتری قرار دارد و همین اختلاف قیمت می‌تواند موجب توجیه‌پذیر بودن این طرح شود.

,

وی هزینه تمام‌شده ثابت اجرای این طرح را در حدود 650 هزار تومان برآورد کرد و گفت: پوشش گلخانه‌ای این طرح بین سه تا چهار سال قابلیت استفاده مجدد را دارد و باعث کاهش هزینه‌های کشاورز می‌شود.

,

طاهرپور در پایان بابیان اینکه در اردیبهشت‌ماه پوشش گلخانه‌ای برداشته می‌شود، تأکید کرد: طرح پیش رس کردن انگور می‌تواند به رونق اقتصادی شهرستان کمک کند و اجرای این طرح در سطح استان کم‌نظیر است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه