اخبار داغ

کارنامه تاریک اوقاف در برخورد با قاریان بین‌المللی آذربایجان‌غربی/ چرا کسی پاسخگوی این بی‌حرمتی‌ها نیست؟!

کارنامه تاریک اوقاف در برخورد با قاریان بین‌المللی آذربایجان‌غربی/ چرا کسی پاسخگوی این بی‌حرمتی‌ها نیست؟!
قطعا سکوت مدیران استانی در برابر بی‌توجهی‌ها و بهانه‌های مختلف سازمان متبوعه خود نشان‌دهنده این امر است که چندان هم ناراضی از اوضاع نبوده و تصمیمی برای واکنش مناسب در این خصوص ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز،روز گذشته شاهد برگزاری مراسم افتتاحیه مسابقات بین‌المللی سال ۹۶ جمهوری اسلامی ایران با حضور چهره‌های برتر قرآنی از سراسر جهان و نیز مسئولین ارشد لشکری و کشوری بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از اروم نیوز،روز گذشته شاهد برگزاری مراسم افتتاحیه مسابقات بین‌المللی سال ۹۶ جمهوری اسلامی ایران با حضور چهره‌های برتر قرآنی از سراسر جهان و نیز مسئولین ارشد لشکری و کشوری بودیم., اروم نیوز,

بر اساس رسم دیرین مسابقات، باید نفر نخست دوره قبلی مسابقات آغازگر این دوره می‌بود؛ یعنی حامد ولیزاده قاری برتر از آذربایجان‌غربی و نخبه قرآنی جهان اسلام که در بسیاری از کشورهای عربی و اروپایی شناخته شده و به‌عنوان نماینده کشورمان در برنامه‌های مختلف حضور می‌یابد.

,

اطلاعات مخابره‌شده از سوی مسئولین اوقاف در روزهای گذشته مبنی بر اینکه قاری آغازین رقابت‌ها فرد دیگری خواهد و نفر نخست مسابقات دوره قبلی در این رقابت‌ها حضور نخواهد داشت موجب شد تا اعتراضاتی بسیاری از سوی اساتید و کارشناسان به مسئولین برگزاری ارائه شود و در نهایت ۲ روز مانده به برگزاری افتتاحیه و بر اساس تصمیم هیات برگزاری این موضوع حل شده اعلام و حامد ولیزاده به‌عنوان قاری افتتاحیه معرفی شد.

,

اما در جریان برگزاری مراسم و در کمال تعجب مشاهده شد که پس از قرائت فرد دیگری به‌عنوان آغازگر برنامه، حامد ولیزاده تنها به‌عنوان خاطره‌گو بر روی سِن دعوت شده و تنها دقایقی را به سخنرانی پرداخت تا دلش به همین حضور خوش باشد!

,

جالب است که مجری برنامه که از سوی مسئولین اوقاف انتخاب شده و توجیه می‌شود، خطاب به ولیزاده می‌گوید: «سوره کوثر را سرپا و ایستاده بخوان!» گویی پسربچه ۳ ساله و در میان اهالی محله خود دعوت شده تا قرائت داشته باشد!

,

البته این کم‌محلی مسئولین اوقاف کشور به قاریان برتر و بین‌المللی آذربایجان‌غربی برای بار نخست نبوده و در گذشته نیز به کرّات مشاهده شده که چنین تداخل‌هایی را داشته‌اند!

,

در دوره قبلی رقابت‌های کشوری هم مشاهده کردیم که «حامد ولیزاده» پس از انتخاب به‌عنوان نفر نخست رقابت‌ها از سوی مسئولین سازمان به آزمون مجدد دعوت شده و باید با نفرات پایین‌تر از خود بار دیگر در بخش‌های مختلف تخصصی آزمون برگزار می‌کرد که خوشبختانه در این مرحله با سربلندی موفق شده و روسیاهی برای بدخواهان استان و قاریان این خطه ماند!

,

اگر از جریانات تلخ و نادرست برنامه رقابت‌های بین‌المللی و دردسرهای قاریان آذربایجان‌غربی بگذریم، اکنون این برنامه جدید سازمان اوقاف بار دیگر تداعی‌گر اوج کینه‌توزی مسئولین برگزاری رقابت‌های قرآن‌کریم در سطوح مختلف نسبت به قاریان و حافظان برجسته این استان است که هر حضورشان برابر با کسب رتبه‌های برتر بوده است.

,

حال بهتر است مدیران اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی و در راس آن شخص مدیرکل این نهاد پیگیر بی‌محلی و کم‌احترامی به قاری برجسته و بین‌المللی استانمان باشند و گزارش آن را نیز از طریق رسانه‌ها منتشر کنند تا هیچ حاشیه‌ای در رقابت‌های کشوری به میزبانی این استان گریبانگیر آن‌ها نباشد.

,

سکوت مدیرکل و دیگر مدیران اوقاف در برابر اتفاقات تلخ گذشته در قبال قاریان برجسته آذربایجان‌غربی، هرچند دردناک بود اما مورد پایانی یعنی بی‌محلی مسئولین مسابقات بین‌المللی به نفر نخست دوره قبلی و نیز اعلام بی‌اطلاعی شخص ریاست سازمان از این موضوع اندکی مضحک و غیرقابل اغماض است چراکه در این مورد نمی‌توان دست‌های پشت‌پرده و پنهان‌کاری‌های همیشگی در راس این سازمان را نادیده گرفت.

,

درخواست اصلی در این خصوص این است که چرا باید تمام طرح‌های نادرست و غیراصولی اوقاف در سال‌هایی شروع شود که قاریان آذربایجان‌غربی در رقابت‌ها صاحب رتبه‌های برتر می‌شوند و در این میان هیچ فردی هم عهده‌دار مسئولیت نبوده و جهل مرکب مسئولین استانی و کشوری همچنان پا بر جای می‌ماند؟!

,

مدیرکل فعلی اوقاف آذربایجان‌غربی که خود جزو مدیران فرهنگی سازمان در سال‌های گذشته نیز محسوب می‌شود به‌خوبی باید آشنا به موقعیت و محیط سازمان در تهران بوده و نسبت به چنین اقداماتی موضع قاطعانه و عقلانی اتخاذ کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه