اخبار داغ

پای درد دل مردم درباره گرانی ها؛ واقعیت هایی که با آمارهای دروغین هم پوشانده نمی شود!

پای درد دل مردم درباره گرانی ها؛ واقعیت هایی که با آمارهای دروغین هم پوشانده نمی شود!
بازار های ملتهب خرید و مایحتاج خانواده شاید امروز بیشتر از همیشه دغدغه خانوادهای کردستانی باشد، بازاری که هر روز و شاید هر ساعت قیمت های متغیر و بالا و پایین آن باعث کلافکی و سردرگمی مردم شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، شاید در این آغازین روزهای بهار که باید موسم سور و شور و شادی و شعف باشد، گفتن از دردها و مشکلات چندان خوشایند نباشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,

 

,

سوء مدیریت مسئولین در تنظیم بازار مایحتاج مردم تنها یک نمونه ملموس از طوفان سهمگین مشکلاتی است که مدت هاست بی وقفه بر زندگی روزمره مردم آوار شده است.

,

 

,

جالب است که در نزدیکی انتخابات برخی از مسوولین اجرایی کشور با اصرار بر سوء مدیریت خود زندگی مردم را به بازی گرفته اند و با دادن وعده های واهی به مردم، سریال تلخ بی اعتنایی به فهم و شعور عمومی جامعه را ادامه داده اند اما امید به بهبود امور و یا اصلاح رویه‌های ناصحیح مدیریتی دیگر برای مردم به یاس مبدل شده است.

,

 

,

بازار های ملتهب خرید و مایحتاج خانواده  شاید امروز بیشتر  از همیشه  دغدغه خانوادهای کردستانی باشد، بازاری که هر روز و شاید هر ساعت قیمت های متغیر و بالا و پایین آن باعث کلافکی و سردرگمی مردم شده است.

,

 

,

حقیقت این است که درد مردم تنها قیمت میوه یا حبوبات و... نیست، درد مردم طیف وسیعی از مشکلات و محرومیت‌ها و محدودیت‌هاست. درد مردم فاصله گرفتن شتابان از حداقل‌های زندگی است.

,

 

,

هنوز یک ماه  از سال 96 گذشته است  و دولت در اولین روزها قول های مساعدی برای کنترل بازار ، کنترل تورم، وضعیت معشیتی خوب مردم و بویژه بازرار میوه داد، اما این سخنان سریعتر از آن که مردم پیش بینی می کردند رنگ باخت و گرانی ماحصل تدبیر و دولت یازدهم بود.

,

 

,

, ,

 

,

بسیاری از نظرسنجی ها در کشور ثابت می کند مهم ترین دغدغه مردم در ماه های اخیر مشکل گرانی کالاها بوده است.

,

 

,

یکی از شهروندان سنندجی در گفتگو با خبرنگار ما می گوید: از آقای رئیس جمهور سوال دارم که من با حقوق 700 هزار تومانی چگونه می توانم هم اجاره خانه، هم هزینه های خوراک و پوشاک را بدهم!

,

 

,

سیروان با گلایه از وضعیت گرانی می گوید:  یکی از بازارهایی که همزمان با شب های عید در این شهر بسیار متلاطم بوده  و گرانی در آن بیداد می کند بازار میوه بوده است که تاکنون نیز ادامه دارد.

,

 

,

محمد که به تازگی ازدواج کرده است، می گوید: من یک کارگر ساده هستم و پولی هم که چند روز در میان درمیاورم کفاف زندگیم را نمی دهد شاید باور کردن آن برایتان سخت باشد اما نزدیک به 2 ماه است حتی 1 کیلو میوه نتوانسته ام بخرم.

,

 

,

رضوان، خانم خانه داری است که برای خرید مایحتاج روزانه به بازار آمده است؛ وی می گوید: متاسفانه دولتمردان فکر می کنند که پولداران زیادی در جامعه هستند اما واقعیت این است که همه مردم دارا نیستند و بیشتر مردم در بی پولی خود غوطه ور هستند و مشکل از همین جا آب می خورد که مسئولین بالادستی مردم را درک نمی کنند.

,

 

,

, ,

 

,

محمود مغازه دار سنندجی است و دل پُری از گرانی وشرایط اسف بار اقتصادی دارد، خطاب به مسئولین می گوید: ای مسوولین چرا قدر مردم به این خوبی را نمیدانید شما به واسطه این مردم نفس می کشید بهترین مردم دنیا را دارید حتما باید دادشان در بیاید که کاری کنید چرا جلو گرانی سرسام آور و لحظه ای را نمی گیرید یعنی واقعا خبر ندارید یا خودتان را به بی خبری زده اید!

,

 

,

وی با ناراحتی در ادامه می گوید:  با این وضعیت، شغل و منصب و مقام برای شما حرام است. خسته و ناامید شدیم آنقدر که شعار دادید و عمل نکردید. اگر هیچ کاری از دستتان برنمی آید حداقل وجدان داشته باشید کنار بکشید.

,

 

,

این روزها هزینه‌های زیستن برای مردم چنان در حال افزایش است که اگر نهادهای قانونی و نظارتی با بازخواست آنان مرهمی‌بر دردهای مردم نگذارند، باید هر آن منتظر بلعیده شدن خود و تمام دلبستگی‌های مادی و معنوی و مدیریتی شان توسط امواج خروشان بحرانهای اجتماعی رو به رشد در میان طیف‌های مختلف جامعه باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه