اخبار داغ

گزارشی از مشکلات روستای فرومد؛

بهداشت و درمان روستای فرومد چشم انتظار تحول/"فرومد" از کمبود امکانات درمانی درد می کشد!

بهداشت و درمان روستای فرومد چشم انتظار تحول/"فرومد" از کمبود امکانات درمانی درد می کشد!
مردم روستای فرومد شهرستان میامی از فقدان امکانات بهداشتی و درمانی در این روستا رنج می کشند که حل این معضل نیازمند توجه بیشتر مسئولان استان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، بهداشت و درمان یکی از نیازهای جدی هر شهر و روستایی است که با توجه به شیوع بیماری ها و وقوع حوادث غیر قابل پیش بینی، این نیاز در روستاهای محروم بیش از پیش احساس می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

برخی از روستاهای استان سمنان از وضعیت نامناسب درمانی رنج می‌برند طوری که روستائیان در این چند روز باقی مانده از عمر دولت نیز همچنان به امید اجرای کامل طرح تحول سلامت در روستاهای خود هستند.

,

روستای فرومد از توابع شهرستان میامی با جمعیتی بالغ بر 2 هزار نفر با محرومیت زیادی دست و پنجه نرم می کند و مردم این روستای علی رغم تلاش های صورت گرفته توسط مسئولین، همیشه از کمبود امکانات بهداشتی و درمانی رنج برده اند.

,

روستاییانی که با مشکل کمبود پزشک و نبود اورژانس مواجه هستند باید مسافت‌های طولانی را برای مراجعه به پزشک طی کنند که این هم خود معضل دیگری است.

,

در همین خصوص، ابوالحسن مرادی دهیار روستای فرومد در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به اینکه این روستا یکی از محرومترین روستاهای استان است که از کمبود امکانات درمانی رنج می برد، گفت: امکانات درمانگاه فرومد درحد پایین است و نیاز روستاییان را رفع نمی کند.

, مرآت,

مرادی در ادامه اظهار کرد: امروزه که آمبولانس به عنوان اولیه ترین نیاز هر مجموعه درمانی است، متاسفانه این روستا همچنان از کمبود آن رنج می برد.

,

وی با اشاره به اینکه این مرکز درمانی اورژانس ندارد، افزود: روستای فرومد تا شاهرود 205 کیلومتر و تا سبزوار 110 کیلومتر فاصله دارد و روستاییان برای مراجعه و پیگیری بیماری خود باید مسافت زیادی را طی کنند.

,

دهیار روستای فرومد همچنین تصریح کرد: به علت فاصله زیاد این روستا  تا بیمارستان های شهرستان های مجاور باید اورژانس در سطح روستا فعال باشد.

,

وی با بیان اینکه بهداشت و درمان روستای فرومد چشم انتظار تحول از سوی مسئولان امر است، گفت:اورژانس بین راهی باید در این روستا فعال شود تا روستاییان سریعتر مسائل درمانی خود را پیگیری کنند.

,

مرادی با اشاره به اینکه فرومد یکی از مقاصد گردشگری ویژه استان است، اظهار کرد: وجود امکانات مناسب در حوزه بهداشت و درمان این روستا  موجب افزایش و بهبود کیفیت زندگی شهروندان خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه