اخبار داغ

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش:

۳۰ درصد مدارس کشور توسط خیرین ساخته شده است

۳۰ درصد مدارس کشور توسط خیرین ساخته شده است
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در طول ۴ سال اخیر ۳۶ هزار کلاس درس با زیربنای ۵ میلیون مترمربع ساخته شده که معادل ۳۰ درصد آنها یعنی ۱۲ هزار کلاس درس کشور توسط خیرین ساخته شده که رقم بالایی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، محمدتقی نظرپور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ظهر امروز(پنج‌شنبه) در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان که در سالن اجتماعات دانشگاه تربیت معلم قزوین برگزار شد، اظهار کرد: براساس آخرین آمارها تعداد مدارس ماندگار ما در کشور کمتر از ۱۰۰ مدرسه است یعنی در هر استان حدود ۳ مدرسه ماندگار وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,
 
,
وی افزود: متاسفانه تعدادی از مدارس ساخته شده پس از گذشت ۴۰ سال در لیست مدارس تخریبی یا نیاز به مقاوم سازی قرار می‌گیرند که این زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست بنابراین از خیرین که با وقف ثروت و دارایی خود در حوزه مدرسه سازی مشارکت دارند تقاضا داریم مدارسی بسازند که عمر بالایی داشته باشند و دانش‌آموزان بتوانند سال‌های متمادی از مدارس استفاده کنند.
,
 
,
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مدارس خیری ما در کشور باید بدرخشند تا نسل‌های آینده متوجه زحمات و همت خیرین نسل گذشته خود باشند که توجه وافری به این امر داشتند.
,
 
,
نظرپور تصریح کرد: نکته مهم دیگر بحث نگهداری از مدارس ساخته شده با کمک بخش دولتی و خیرین است چراکه اعتبار آموزش وپرورش در این زمینه محدود است از این رو از خیرین تقاضا داریم در زمینه نگهداری مدارس نیز مساعدت لازم را داشته باشند ضمن اینکه معلمان ‌و دانش‌آموزان دوره‌های مختلف نقش مهمی در ماندگار بودن مدارس بر عهده دارند.
,
 
,
وی عنوان کرد: در طول ۴ سال اخیر ۳۶ هزار کلاس درس با زیربنای ۵ میلیون مترمربع ساخته شده که معادل ۳۰ درصد آنها یعنی ۱۲ هزار کلاس درس کشور توسط خیرین ساخته شده که رقم بالایی است.
,
 
,
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: از آمار مذکور ۳۸۸ کلاس درس مربوط به استان قزوین است که از این تعداد ۱۸۴ کلاس درس توسط خیرین استان ساخته شده است.
,
 
,
وی تصریح کرد: اعتبارات تعهد شده خیرین معمولا با مبلغ تخصیص داده شده فاصله دارد اما سال گذشته تعهد خیرین استان قزوین ۱۲ میلیارد تومان بود که از این مبلغ ۸.۵ میلیارد تومان یعنی معادل ۷۰ درصد آن تحقق یافته است در سال جاری نیز خیرین استان ۵ میلیارد تعهد داشتند که رقم بالایی است و امیدواریم تا پایان سال افزایش چشمگیری یابد.
,
 
,
این مقام مسئول ادامه داد: از سال ۸۴ تا ۹۵ خیرین کشور بالغ بر ۲۸۰۰ میلیارد تومان در حوزه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اختصاص دادند.
,
 
,
گفتنی است، برگزاری میزگرد خیرین، اجرای سرود توسط دانش‌آموزان و پخش کلیپ از فعالیت خیرین استان قزوین از جمله برنامه‌های این مراسم بود همچنین در حاشیه برگزاری این جشنواره، نمایشگاه خیرین مدرسه ساز استان با هدف معرفی توانمندی‌‌ها و نوآوری‌‌های دانش‌آموزان مدارس و معرفی خدمات خیرین برپا شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه