اخبار داغ

دلایل سقوط تیم فوتبال ماشین سازی؛

چوب دخالت ها لای چرخ ماشین سازی سقوط به بار آورد/ نشاطی که به افسردگی و تحقیر منجر شد!

چوب دخالت ها لای چرخ ماشین سازی سقوط به بار آورد/ نشاطی که به افسردگی و تحقیر منجر شد!
تیم فوتبال ماشین سازی نیامده به دسته پایین تر لیگ برتر سقوط کرد. این بار از بی پولی خبری نبود چرا که قدیمی ترین تیم فوتبال آذربایجان با صاحب متمول خود یعنی شهرداری پای به مسابقات لیگ برتر نهاد اما نتیجه بر خلاف انتظار پیش رفت و ماشین سازی باید دوباره به دسته پایین تر فوتبال باز گردد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریزبیدار، تیم فوتبال ماشین سازی نیامده به دسته پایین تر لیگ برتر سقوط کرد. این بار از بی پولی خبری نبود چرا که قدیمی ترین تیم فوتبال آذربایجان با صاحب متمول خود یعنی شهرداری پای به مسابقات لیگ برتر نهاد اما نتیجه بر خلاف انتظار پیش رفت و ماشین سازی باید دوباره به دسته پایین تر فوتبال باز گردد. مرور آنچه بر سر ماشین سازی آمده یکی از راه علت یابی و آسیب شناسی در سقوط ماشین سازی است خاصه اینکه این بار پای بودجه میلیاردی خرج شده برای این تیم از بودجه شهرداری تبریز است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریزبیدار,



احیا ماشین با عابر بانک شهرداری/ ماشینی با بدنه شهرداری!

,
,
,

پس از آنکه سالها پیش ماشین سازی در سری رقابت های لیگ آزادگان به لیگ دسته یک سقوط کرد و با تغییر ساختار لیگ ایران به حرفه ای، با توجه وضعیت نابسمان اقتصادی کارخانه ماشین سازی، این تیم قدیمی فوتبال آذربایجان نیز با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کرد تا جایی که ماشین سر از لیگ دو هم در آورده بود، فصل گذشته مسئولان شهرداری تبریز در یک اقدام قابل تامل اقدام به خرید سهام این باشگاه نمودندو ماشین سازی لیگ دو با نام ماشین سازی شهرداری جایگزین تیم فوتبال شهرداری در لیگ دسته یک شد! اقدامی که شاید در ایران نمونه آن را سراغ داشته باشیم.



خطیبی پشت فرمان ماشین سازی

,
,
,
,
,

با سرمایه گذاری شهرداری نادر دست نشان با تعدادی بازیکن جوان بومی و بعضا سرشناس کار خود را آغاز کرد اما در میانه راه هدایت تیم را به رسول خطیبی، مربی نام آشنای فوتبال آذربایجان سپرده بودند. خطیبی که پیش از این تجربه صعود با گسترش فولاد به لیگ برتر را داشت با کسب نتایج قابل قبول توانست ماشین را پس از سالها به سطح اول فوتبال ایران برساند. پس از صعود، با حمایت مالی شهرداری تبریز، ماشین سازی با بستن قرداد با چند بازیکن مطرح همچون آندارانیک تیموریان، محمد نصرتی،  پیام صادقیان، سامان نریمان جهان و.... خود را در قواره یک مدعی نشان داد. بازی ها شروع شد ماشین به خوبی استارت زده و در اهواز فولاد را مقتدرانه شکست داد اما این پایان کار نبود چرا که ماشین پس از این بازی در سراشیبی سقوط قرار گرفت. اما هیات مدیره همچنان از رسول و کادرش حمایت کرد تا با کسب ۶ امتیاز از ۱۶ بازی چاره ای جز قطع همکاری با خطیبی برای مدیران باشگاه نماند. هر چند خطیبی در گفتگویی با تبریزبیدار مدعی شد تنها وی می تواند این تیم را از شرایط بحرانی خارج کند اما تصمیم هیأت مدیره سهامی باشگاه چیز دیگری بود.

,


تونی، حاشیه های هیأت مدیره و حضور استاد بقا در لیگ برتر در نیمکت ماشین سازی

پس از قطع همکاری ماشین سازی با خطیبی، گزینه های مختلفی برای هدایت این تیم در نظر گرفته شد از جمله تونی اولویرا، سرمربی سابق تراکتور سازان، اما وی ترجیح داد دیگر به تبریز نیاید یا شاید هم نخواست رو در روی پرشورها قرار بگیرد. حاشیه جلسات هیأت مدیره از استعفای مدیرعامل و جانشین مدیرعامل نام آشنای باشگاه گرفته تا یکی از اعضای هیأت مدیره یکی از اتفاقات عجیب در هنگامه سرمربی جدید ماشین سازان بود. نهایتا از بین گزینه های گل محمدی و فرهاد کاظمی، کاظمی که به حفظ تیم های در آستانه سقوط در لیگ برتر شهره یافته بود هدایت سبزپوشان قدیمی تبریز را بر عهده گرفت و از وعده بقای حتمی در لیگ سخن گفت. حاشیه های ماشین تمامی نداشت چرا که آندارنیک تیموریان، که پس از حضور در جمع ماشین سازان، شرایط این تیم هم بر روی او اثر گذاشته بود برای بازگشت میان ترکیب کی روش ترجیح داد تبریز را به مقصد تیم های تهرانی ترک کند.



کاظمی هم نتوانست

,
,
,
,
,
,
,
,

در ادامه کار کاظمی هم نتوانست ماشین سازی را از کما خارج کند و حتی شوک پیروزی خیره کننده مقابل سپاهان در اصفهان هم برای فرار ماشین سازی از سقوط اثر گذار نبود.

,

 

,


چوب دخالت ها لای چرخ ماشین سازی فاجعه به بار آورد

,
,

این روزها همه منتظر پاسخگویی مدیران امر در خصوص عملکرد ضعیف ماشین سازی یا عبارت دیگر ماشین سازی شهرداری هستند. محمد حسین جعفری عضو شورای شهر تبریز و مدیر عامل باشگاه تراکتورسازی در گفتگو با تبریز بیدار دخالتهای نابجای شهردار تبریز در روند کار تیم را موثر می داند و در این خصوص می گوید: برخی از این مشکلات به نگاه مدیریت شهرداری در قبال ماشین سازی برمی گردد چرا که متاسفانه خود شهردار و مجموعه شهرداری در روند کارهای باشگاه از انتخاب اعضای هیات مدیره گرفته تا انتخاب سرپرست و سرمربی دخالت می کنند و همین تعدد دخالت ها در روند کاری این تیم مسئله ساز شد. این مشکلات در حالی است که باید مجموعه شهرداری بدانند که این دخالت با حرفه ای گری در ورزش منافات دارد واقعا شهرداری شهری که خود ۲ میلیون جمعیت دارد چگونه می تواند در امور ورزش حرفه ای به صورت ریز دخالت کند اگر می خواستند این تیم نتیجه بگیرد باید به صورت مستقل اجازه می دادند تیم مدیریت می شد.

وی می افزاید: در موضوع سقوط ماشین سازی باید یک آسیب شناسی جدی صورت بگیرد چرا که در سالهای اخیر تیم های فوتبال مورد حمایت شهرداری یک سال در میان به دسته پایین تر سقوط کرده اند و همین موضوع نشان میدهد که تیم داری شهرداری در حوزه فوتبال با مشکل جدی روبرو است.

شیاری دیگر عضو شورای شهر که منتقد عملکرد شهرداری در قبال تیم داری ماشین سازی است در گفتگو با تبریز بیدار می گوید: چرا باید هزینه ۱۵ الی ۲۰ میلیاردی که برای باشگاه ماشین سازی شد با دخالت شهردار تبریز و برخی اعضا شورای شهر به هدر رود؟ باشگاه از هیأت مدیره گرفته تا مدیر عاملی و دیگر پست های این تیم، محل سهم خواهی آقایان شد و مشخص است در این وضعیت نتیجه بهتر از این نمی شود.

,
,
,
,
,


وی ادامه می دهد: باید تاسف بخوریم با این عملکرد و نتیجه شهردار تبریز نه تنها پاسخگو نیست بلکه بی اعتنا رد می شوند. واقعا اگر این هزینه میلیاردی را از جیب خودشان خرج می کردند این چنین راحت می نشستند.

,
,


اما مدیر فنی باشگاه ماشین سازی در اظهار نظری جالب می گوید: مشکلات تیم ماشین سازی از ابتدای فصل بود و این مشکلات آرام آرام پیش آمد تا منجر به سقوط تیم شد. 



حرکت رو به جلو برای فرار از پاسخگویی با چاشنی انتخاباتی!

,
,
,
,
,
,

انتقادها از ماشین سازی در حالی است که مدیران باشگاه و مسئولین امر به جای پاسخگویی راه دیگری را برگزیده اند. شهردار تبریز در این خصوص از حمایت همه جانبه از تیم می گوید و بی اعتنا به سقوط، از بازگشت به لیگ برتر در فصل آتی خبر می دهد.

,

اما اظهارات سهرابی، مدیرعامل تیم، سبک جدیدی از فرار رو به جلو را به نمایش گذاشت. میرمعصوم سهرابی، مدیرعامل باشگاه و رئیس سازمان ورزش شهرداری ضمن انتقاد از کسانی که مطالبه گر پاسخگویی مدیران باشگاه ماشین سازی هستند می گوید: منتقدان حق اظهارنظر بی پایه و اساس و بدون اطلاعات و آگاهی آن هم در برهه انتخابات و با تاکتیک تبلیغاتی را ندارند. انتقاد تخریبی و مغرضانه و به خصوص رنگ و بوی انتخاباتی در برهه انتخابات داشته باشد، بی توجه به محتوای آن به مقابله با آن می پردازم.

,


شهرداری متولی ورزش قهرمانی یا ...؟!

,
,

آنچه سوال بحث در خصوص ماشین سازی است هزینه هایی است که از جیب مردم برای این تیم شده است. شهرداری نهاد عمومی و خدماتی شهری است و طبق قانون هزینه کرد در ورزش قهرمانی غیرقانونی است. جعفری در این خصوص به تبریزبیدار می گوید: این دیدگاه که شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی و خدمت رسان باید بودجه های خود را به جای صرف کردن در ورزش حرفه ای صرف ورزش همگانی کند صحیح است اما باید توجه داشته باشیم با نظر به اینکه در کشور ورزش حرفه ای بدون حضور بخش دولتی عملا شکست خورده است اما حضور نهادهایی همانند شهرداری در ورزش باید به صورت نرم در جهت خودکفایی تیم های ورزشی باشد.

,


نشاطی که به افسردگی منجر شد!!

,
,

شیاری هم درباره سرمایه گذاری شهرداری در تیم های حرفه ای به تبریزبیدار می گوید: طبق قانون شهرداری نباید در ورزش قهرمانی سرمایه گذاری کند و این کار خلاف است اما حال که برای نشاط اجتماعی شهر تبریز از بودجه های فرهنگی در این محل هزینه کردند باید پاسخ دهند. نمی شود برای نشاط اجتماعی هزینه کنیم اما نتیجه اش افسردگی شهروندان باشد.

,

 

,

وابستگی کار دست ماشین سازی داد

,

ماشین سازی با تجربه ای تلخ دوباره راهی دسته یک شد اما ای کاش مسئولین امر به جای دخالت های نابجا در مسیر بهبود این تیم حرکت می کردند تا چرخ ماشین بدون وابستگی حرکت می کرد. مردم دیده بان تمامی این مشکلات هستند و این مسئولین هستند که باید با پاسخگویی راه را برای بهتر شدن شرایط باز کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه