اخبار داغ

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب

سیلاب ۵۰ میلیارد ریال به کشاورزان میاندوآبی خسارت زد

سیلاب ۵۰ میلیارد ریال به کشاورزان میاندوآبی خسارت زد
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: بر اساس برآورد اولیه، سیلاب سبب وارد شدن ۵۰ میلیارد و ۳۸ میلیون ریال خسارت به کشاورزان این شهرستان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی دیانتی در گفت و گو با زرین خبر، اظهار کرد: طغیان رودخانه های جاری در شهرستان میاندوآب به ویژه در بخش باروق، خساراتی را به کشاورزان و روستائیان منطقه در زمینه دامی و زراعی و باغی وارد کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: طغیان رودخانه ها و افزایش سطح آب، سبب خسارت ۲ میلیارد و ۹۰ میلیون ریالی در بخش دام و ۱۷ میلیارد و ۳۲۵ میلیون ریال نیز به زیربناها و تاسیسات کشاورزی میاندوآب خسارت وارد کرده است.

,

وی با بیان اینکه : بر اثر سیل، یک هزار و ۳۵ هکتار از مزارع و باغ های کشاورزی میاندوآب که شامل ۸۳۵ هکتار محصولات زراعی و ۲۰ هکتار باغی بوده است، خسارت دیده اند، گفت: بر اساس برآورد اولیه، سیلاب  سبب وارد شدن ۵۰ میلیارد و ۳۸ میلیون ریال خسارت به کشاورزان این شهرستان شده است.

,

دیانتی تصریح کرد: در بخش زراعت، یونجه، گندم و جو آبی، چغندرقند و پیاز محصولاتی هستند که در مناطق سیل زده بین ۴۰ تا۸۰ درصد و در بخش باغی نیز محصولات آلو و قلمستان نیز بین ۲۰ تا ۷۰ درصد در مناطق سیل زده، دچار خسارت زدگی شده اند.

,

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: هم چنین بر اثر سیلاب پنج راس دام سبک تلف شده و ۸۲۰ کندوی زنبورعسل نیز از بین رفته است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه