اخبار داغ

در نشست مشترک شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مطرح شد؛

فعالیت بیش از ۴۰۰۰ تشکل مردم نهاد در حوزه اعتیاد/لزوم توجه جدی به اشتغال بهبود یافتگان مواد مخدر

فعالیت بیش از ۴۰۰۰ تشکل مردم نهاد در حوزه اعتیاد/لزوم توجه جدی به اشتغال بهبود یافتگان مواد مخدر
معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: از مجموع ۱۲ هزار و ۵۰۰ تشکل مردم نهاد در کشور، بیش از چهار هزار تشکل در حوزه اعتیاد و موادمخدر فعالیت دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ به نقل از فراهان خبر، جلسه مشترک شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان های تفرش، آشتیان و فراهان در فرمانداری فراهان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر, فراهان خبر,

ایجاد ۳۵۰۰ فرصت شغلی برای معتادان بهبودیافته در کشور

,

پرویز افشار، معاون و سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در این نشست مشترک گفت: مقابله با موادمخدر به عنوان آسیبی که کشور و جامعه را با مخاطرات فراوانی مواجه می‌کند یکی از اولویت‌های مهم است که نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است، در این زمینه و به منظور مقابله با این معضل نیازمند مشارکت همگانی هم مردم و مسئولین هستیم.

,

وی افزود: دغدغه مبارزه با مواد مخدر تنها مختص به کشور ما نیست. اقدامات انجام شده بایستی در راستای رفع معضل اعتیاد و آسیب های اجتماعی به عنوان تهدیدی برای جامعه امروز باشد.

,

افشار اظهار کرد: سه هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی برای معتادان بهبود یافته در سال گذشته در کشور ایجاد شده که پیامدهای مثبتی در کاهش آسیب و ساماندهی وضعیت خانواده های معتادان داشته است.

,

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر کشور بیان کرد: دولت تسهیلات ویژه‌ای برای کارفرمایانی که معتادان بهبود یافته را به کار گیرند در نظر گرفته است و برای این منظور به ازای هر فرد ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات در اختیار کارفرمایان قرار می‌دهد.

,

وی ادامه داد: در راستای ترغیب کارفرمایانی که معتادان بهبود یافته را به کارگیری می‌کنند، پرداخت ۵۰ درصدی سهم بیمه کارفرما از محل اعتبارات ستاد مبارزه با موادمخدر کشور دیده شده است.

,

افزایش ۴۲ درصدی اقدامات پیشگیرانه در حوزه موادمخدر/فعالیت بیش از ۴ هزار تشکل مردم نهاد در حوزه اعتیاد

,

افشار اظهار کرد: اقدام های پیشگیرانه در امر مبارزه با موادمخدر در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴، افزایش ۴۲ درصدی داشته است.

,

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر کشور اضافه کرد: از مجموع ۱۲ هزار و ۵۰۰ تشکل مردم نهاد در کشور، بیش از چهار هزار تشکل در حوزه اعتیاد و موادمخدر فعالیت دارند که از این تعداد، ۲ هزار و ۲۷۱ تشکل در سال ۹۴ دارای شرایط استاندارد بودند و در سال ۹۵ نیز تعداد تشکل‌های دارای واجد شرایط به ۲ هزار و ۳۶۰ رسید.

,

افشار عنوان کرد: بیمه سلامت از سال ۹۲ مکلف به پوشش خدمات به معتادان کم بضاعت و بی بضاعت شده و این مهم ظرفیتی است که کمک کلیدی به خانواده‌های این افراد می کند.

,

جذب ۲۵ درصد اعتبارات تخصیص یافته به بیمه معتادان کم‌بضاعت

,

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر کشور افزود: سال ۹۴ در این خصوص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد که بخشی از آن جذب شد و در سال ۹۵ نیز این با افزایش اعتبار از سوی رئیس جمهوری میزان آن به ۶۶۰ میلیارد ریال رسید که از این میزان ۲۵ درصد جذب شد.

,

وی بیان کرد: آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد از دغدغه های مهم رهبر معظم انقلاب است که همه باید در این راستا دست به دست هم دهند تا مشکلات را حل و دغدغه ها را بکاهند.

,

لزوم آگاهی‌بخشی به جامعه در راستای کاهش نرخ شیوع اعتیاد

,

سید نجیب حسینی، معاون اداری و مالی و امور مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: در دولت تدبیر و امید اتفاقات هدفمند و موثری در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی رخ داده است. و باید کوشید با راهبری و مدیریت شرایط فعلی بستر در آینده نزدیک برای کاهش آسیب هموارتر شود.

,

حسینی ادامه داد: منویات رهبر معظم انقلاب درخصوص اشتغال، تولید و اقتصاد مقاومتی باید سرلوحه کار مسئولان باشد. همه وظیفه دارند به این امور توجه ویژه داشته باشند.

,

معاون اداری و مالی و امور مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب از ۲ سال گذشته بحث آسیب های اجتماعی را به صورت شخصی پیگیری می کنند که بیانگر اهمیت موضوع است و نشست ۱۱ اردیبهشت ماه امسال نیز در خصوص آسیب های اجتماعی با حضور معظم له برگزار می شود.

,

وی تصریح کرد: اعتیاد در کمین تمامی اقشار جامعه است و اگر غفلت شود ممکن است هر فردی به آن مبتلا شود بنابراین نیاز است که در حوزه فرهنگ‌سازی و مصون کردن جامعه با افزایش آگاهی ها بیش از پیش بکوشیم.

,

حسینی خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری در این زمینه نبایدغفلت کنیم به همین دلیل با نگاه روزمرگی نمی‌توان برای مقابله با اعتیاد گام‌های جدی و اثربخش برداشت.

,

اعتیاد بخشی از برنامه های تهاجم فرهنگی است

,

حجت‌الاسلام فیض کرمیان، امام جمعه فرمهین در این جلسه گفت: یکی از مولفه‌های قدرت‌های سلطه‌گر برای سلب پیشرفت جوانان، رواج اعتیاد در میان آنان است.

,

وی افزود: اعتیاد و بروز آن در خانواده‌ها، جنگ مستمر استکبار علیه ایران و ایرانی است. که این موضوع، کم اهمیت‌تر از جنگ نظامی نیست و باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

,

فیض کرمیان اظهار کرد: مسئولان نباید از هیچ کمک و همکاری در راستای مقابله با اعتیاد دریغ کنند، جریان تهاجم فرهنگی درصدد گرفتار کردن جوانان  کشور به اعتیاد است و در این میان دشمن با ایجاد جنگ نرم و اجرای برنامه‌های هدفمند خود برای رسیدن به اهداف شوم خود تلاش می کند.

,

, ,

آموزش رکن اصلی موفقیت در کاهش آسیب‌های اجتماعی ​

,

سید احمد سجادی فرماندار فراهان گفت: شهرستان فراهان در جدول آسیب های اجتماعی استان مرکزی، در جایگاه آخر قرار دارد و این بواسطه فرهنگ اصیل و غنی مردم شهرستان است.

,

وی آموزش افزود: آموزش رکن اصلی موفقیت در کاهش آسیب‌های اجتماعی است. لذا در برنامه‌های اجرایی سال جاری در این شهرستان بحث آموزش در اولویت است.

,

سجادی اظهار کرد: مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد در مبارزه با مواد مخدر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ضروری و موثر است و هر چه میزان مشارکت بیشتر باشد، تاثیر بیشتری خواهد داشت.

,

لزوم توجه جدی به اشتغال بهبود یافتگان مواد مخدر

,

محمد حسنی، فرماندار آشتیان با ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در ستاد مبارزه با مواد مخدر آشتیان گفت: ما باید تمام تلاش خود را در راستای پیگیری هرچه بیشتر مسائل مربوط به اعتیاد انجام دهیم. و همچنین علاوه بر بحث مقابله با مواد مخدر، باید بحث اشتغال بهبود یافتگان اعتیاد مورد توجه قرار گیرد.

,

وی افزود: برنامه ریزی عملیاتی برای رها شدگان از اعتیاد در اولویت برنامه‌های شهرستانی است، ایجاد اشتغال برای این افراد می‌تواند مانع برگشت دوباره آنها به اعتیاد باشد.

,

حسنی با اشاره به مشارکت نهادهای مردمی در پیشگیری از اعتیاد اظهار کرد: گسترش سازمانهای غیردولتی برای مبارزه با اعتیاد و استفاده از ظرفیت سمن‌ها، صاحبنظران حوزه و دانشگاه در امر مبارزه با مواد مخدر ضرورت دارد.

,

فرماندار آشتیان گفت: برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد، فرزندپروری و مهارت‌های زندگی تاثیر بسیاری در پیشگیری از اعتیاد دارد و جزو طرح های اجرایی موفق در پیشگیری از اعتیاد در شهرستان بوده است.

,

اعتبارات لازم برای ایجاد مرکز ترک اعتیاد در تفرش تخصیص یابد

,

علی میرزایی، فرماندار تفرش در این نشست با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مبارزه با مواد مخدردر تفرش گفت: با توجه به محرومیت روستاهای تفرش نیازمند نگاه جدی مسئولان در تخصیص اعتبارات برای اجرای طرح های مبارزه با مواد مخدر هستیم.

,

وی افزود: در صورت تخصیص اعتبارات برای اجرای طرح ها، شهرستان تفرش آمادگی لازم را برای اجرای طرح پایلوت، شهرستان پاک از مواد مخدر را دارد.

,

میرزایی اظهارکرد: با توجه به رویکرد درمانی معتادان، نیازمندان اعتبارات برای ایجاد مرکز ترک اعتیاد در تفرش هستیم که مساعدت و همکاری مسئولان را می طلبد.

,

توجه برنامه ششم توسعه به بحث پیشگیری از اعتیاد/اعتیاد، یکی از عوامل فروپاشی کانون خانواده‌ها

,

محمد حسینی، نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در این نشست گفت: در برنامه ششم توسعه نیز پیشگیری از اعتیاد توجه شده است و فضای خوبی برای پیشگیری و درمان اعتیاد وجود دارد.

,

وی افزود: نظام ما جزو کشورهایی است که اقدامات مطلوبی در زمینه مبارزه با مواد مخدر انجام داده است و به همین دلیل از ایران به عنوان پرچمدار مبارزه با مواد مخدر یاد می شود.

,

حسینی اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، احتمال افزایش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد وجود دارد و دشمن در این زمینه توان خود را به کار گرفته است.

,

نماینده تفرش، آشتیان و فراهان گفت: آمار آسیب های اجتماعی در سطح استان مرکزی بالا نیست اما شاهد فروپاشی کانون خانواده هایی از معضل اعتیاد هستیم.

,

وی ادامه داد: اگر در کنار دستگاه های دولتی، هر شخص و هر نیکوکاری، تنها یک قدم در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در استان بردارد و این مشارکت عمومیت داده شود، به هم افزایی بالایی در این زمینه دست می یابیم، چراکه معضلات اجتماعی با کار دستگاهی و دولتی به تنهایی قابل مهار نیستند.

,

حسنی تصریح کرد: رهاشدگان از بند اعتیاد باید مورد احترام و تکریم جامعه قرار گیرند و با کمک دستگاه های ذی‌ربط و خیرین زمینه اشتغال‌زایی و برگشت آنها به زندگی فراهم شود.

,

گفتنی است؛ تخصیص اعتبار خارج از استانی برای شهرستان های تفرش، آشتیان و فراهان در حوزه مبارزه با موادمخدر از مهمترین مصوبات این نشست بود.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

, ,

, ,

 

,

 انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه