اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در چالوس:

جوانان ایرانی محکم‌تر از جنگ هشت ساله پای انقلاب و ولایت ایستاده‌اند

جوانان ایرانی محکم‌تر از جنگ هشت ساله پای انقلاب و ولایت ایستاده‌اند
نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه گفت: جوان ایرانی، عراقی، لبنانی، سوری و جوان مسلمان محکم‌تر از جنگ هشت ساله پای انقلاب و ولایت ایستاده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام علی شیرازی در مراسم نخستین سالگرد آسمانی شدن شهید مدافع حرم شهید حسین بواس، شهدای حادثه خان‌طومان و گرامی‌داشت شهدای مدافع حرم استان مازندران که با حضور پروشور خانواده‌های شهدا، ایثارگران، جانبازان و مردم شهیدپرور در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: ماه رجب است و در دعای روزانه این ماه با خدای خود حرف زده و عظمت وی را تبیین می‌کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

وی با بیان اینکه با دقت در معنای این دعا در می‌یابیم که گاهی افراد از خدا درخواست می‌کنند تا ما را عنایت کند و گاهی خدا را نمی‌شناسد و درخواستی ندارد اما سفره عنایت خداوند باز است، خاطر‌نشان کرد: اینکه از خدا بخواهیم خیر دنیا و آخرت را نصیب کند نشان می‌دهد که خداوند دارای لطف کبیر است و در مقابل پرسش هم پاسخ می‌دهد و در غیر این‌صورت نیز همچنان عنایت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه با اعلام اینکه خیر دنیا و آخرت بر مبنای چه فاکتورهایی است، افزود: خداوند کمال آدمی را برای بشر ترسیم می‌کند و راه را به‌شکلی تنظیم می‌کند که ما عزت یافته در این دنیا بنده وی شویم و تابع اولیای الهی و پیامبر و ولی اسلام شویم.

این مسؤول با تأکید بر اینکه خداوند در قرآن کریم خیر آخرت ما را همنشینی با پیامبران، اولیا، شهدا و صالحان عنوان کرد، افزود: اینها بهترین رفیقان و دوستان هستند.

شیرازی با اشاره به اینکه عزت دنیا و عزت آخرت در حقیقت همنشینی با اولیای خدا است، تصریح کرد: درب ویژه بهشت تنها به‌روی دوستان خاص خدا باز می‌شود و در دعای ماه رجب از خداوند عنایت کردن خیر دنیا و آخرت را می‌خواهیم.

وی با بیان اینکه شهدا با این دعاها و مناجات با قرآن انس گرفته و خود را بالا کشیدند، تصریح کرد: شهدا خود را به رتبه کمال رساندند و وقتی به این درجه رسیدند چیزی جز خدا ندیدند چون چیزی جز خیر دنیا و آخرت نخواستند.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه با تأکید بر اینکه در دعای روزانه ماه رجب از خدا می‌خواهیم تا فکر، ذکر، گفتار و عمل ما و پایان زندگی ما برای تو باشد، اظهار کرد: اینها درس بزرگی بود که شهدای ما از سرور شهیدان و الگوی شهدا به ارث بردند و به این مهم رسیدند که وقتی خدا اراده کند که من هستی‌ام را برای دین بگذارم در حقیقت مطیع و تسلیم هستند.

این مسؤول با بیان اینکه با دقت در شهدای انبیا، اولیا و مدافع حرم در می‌یابیم که آنها همواره در این فکر بودند که خدایا تو چه می‌خواهی و بر مبنای آن تسلیم فرمان خداوند می‌شوند، افزود: آنچه که برای شهدا مهم است این بود که آیا خداوند از این حرکت آنها راضی می‌شود.

شیرازی با بیان اینکه آزادگان و جوانان این کشور با صلابت و شجاعت پای این انقلاب ایستادند تا ثابت کنند که پای آرمان‌های خود ایستاده‌اند، افزود: آنها همواره می‌گفتند:«ما کتک خورده و شکنجه می‌شویم و تا پای مرگ ایستاده‌ایم اما دست از انقلاب بر نمی‌داریم و اجازه نمی‌دهیم رهبری در مقابل دشمنان تضعیف شود.»

وی با ابراز خرسندی از تربیت چنین فرزندانی توسط امام راحل اظهار کرد: مرحبا بر امام که این‌چنین فرزندی تربیت کرد که حاضر است شکنجه شود چرا که این حرکت عظیم که نزدیک ۴۰ سال از تشکیل نظام جمهوری اسلامی گذشته ادامه دارد و دشمن از ابتدا تا به امروز تلاش داشت تا این روحیه را بشکند.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه با تأکید بر اینکه آنچه دشمن را به‌وحشت می‌اندازند این صلابت، ایمان، توکل، پایمردی و ایثار‌گری است، ادامه داد: از همین‌جا به دشمنانی که تصور می‌کنند ملت ایران نسبت به ولایت فقیه، انقلاب، آرمان‌ها و راه شهدا سست شده است و امروز به این امید نشسته که ملت ایران در انتخابات ۲۹ اردیبهشت نسبت به ارزش‌های انقلاب بی‌تفاوت بوده و حضورش کمرنگ شود و انتخابش اصلح نباشد باید بگویم که دشمن می‌داند جنگ روانی راه انداخت تا قدرت را تضعیف کند اما ما اعلام می‌کنیم که صلابت جوان ایرانی، عراقی، لبنانی، سوری و جوان مسلمان را در میدان جنگ دیدیم که محکم‌تر از جنگ هشت ساله پای انقلاب و ولایت ایستاده‌اند.

این مسؤول با اعلام اینکه امروز جوان ایرانی محکم‌تر از جوان دوران هشت سال دفاع در میدان ایستاده است، بیان کرد: رهبری در جمع خانواده شهدای حرم فرمود:« دیروز ما و امام مردم را تشویق می‌کردیم تا در جبهه‌های علیه رژیم بعث عراق حضور یابند اما امروز جوان با التماس به سوریه و عراق می‌رود و او می‌رود تا ارزش‌ها بماند.» بنابراین شهدای حرم سند ما برای اثبات این ادعا هستند.

شیرازی با اشاره به اینکه شهید بواس و شهید شیخ‌الاسلامی و شهدای استان مازندران نمونه‌هایی از این ایثارگری و شهادت هستند، خاطر‌نشان کرد: دشمنانی که تصور می‌کنند مردم نسبت به انقلاب بی‌تفاوت هستند بدانند که خانواده شهدای مدافع حرم و خان‌طومان گواه هستند و اینها حقیقت خیر دنیا و آخرت را درک کردند.

وی با تأکید بر اینکه مدیران و رؤسای کشور باید زانو بزنند و سر کلاس شهدای حرم درس بگیرند و بدانند دفاع از دین و زندگی کردن یعنی چه، تصریح کرد: اینها الگوی ما هستند بنابراین همه مردم و مدیران اعم از رئیس جمهور، رئیس مجلس، وزیر، جامعه روحانیت و... باید سر کلاس درس شهدا زانو بزنند و درس بگیرند تا بیاموزند که چگونه زندگی کنند و باید خیر دنیا و آخرت را در این کلاس آموخت.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه با بیان اینکه باید دعا کنیم و با این دعاها مأنوس شویم، تأکید کرد: اگر چه باید با مناجات شعبانیه و روزهای ماه رجب انس بگیریم اما حقیقت این حرکت را باید در زندگی شهدا دید.

این مسؤول با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات قرار داریم تأکید کرد: در این انتخابات باید افرادی را انتخاب کرد که پای شهدا و پرچم انقلاب ایستاده‌اند تا این انقلاب را با همین صلابت پیش ببریم.

شیرازی در پایان با تأکید بر اینکه ملت ایران امنیت امروز را به‌واسطه اقتدار خود دارد، گفت: امروز امن‌ترین کشور در خاورمیانه و دنیا کشور ما است و با وجود توطئه‌هایی که وجود دارد این انقلاب در اوج اقتدار است بنابراین دشمن باید بداند تا یک پاسدار و بسیجی زنده است اجازه نمی‌دهد این انقلاب آسیب ببیند.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه