اخبار داغ

قطع آب؛مشکل همیشگی ساکنان عباس آباد محمدشهر/ حفرچاه جدید راه حلی مقطعی است

قطع آب؛مشکل همیشگی ساکنان عباس آباد محمدشهر/ حفرچاه جدید راه حلی مقطعی است
بسیاری از مناطق شهرهای جنوب شهرستان کرج با کم آبی و قطع آب مواجه هستند و علت آن خشک شدن چاه های اصلی تامین آب عنوان می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «طنین شهر»، افت فشار و قطع آب از جمله مشکلات اساسی و بارز محله عباس آباد محمدشهر است که بارها زمینه گلایه مندی ساکنان این منطقه را فراهم آورده و از سال 93 تا کنون ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از «, طنین شهر, »، افت فشار و قطع آب از جمله مشکلات اساسی و بارز محله عباس آباد محمدشهر است که بارها زمینه گلایه مندی ساکنان این منطقه را فراهم آورده و از سال 93 تا کنون ادامه دارد.,

سال گذشته خشک شدن تدریجی چاه اصلی تامین آب این منطقه دلیل قطع مکرر آب عنوان شد و مقرر گردید برای رفع این مشکل چاه جدیدی حفر شود، اما  با وجود نزدیک شدن به فصل گرما بازهم شهروندان این منطقه در تماس با خبرگزاری ها از تکرار مشکل و عدم رفع آن گلایه دارند.

,

مشکل آب شرب منطقه عباس آباد معضلی است که بسیاری از مناطق شهرهای جنوب شهرستان کرج با آن مواجه هستند.

,

در سال گذشته  قطع آب و افت فشار در مشکین دشت و ماهدشت نیز تجربه شد و دلیل هربار قطعی، خشک شدن  و کم آبی چاه تامین آب این مناطق عنوان گردید.

,

گفته می شود، برای رفع این مشکل  در عباس آباد محمدشهر ، حفر چاهی با عمق 200 متر  از سوی سازمان آبفای محمدشهردرنظرگرفته شده و با وجود آغاز عملیات حفاری در تیرماه 955 اکنون در مراحل پایانی حفاری قرار دارد!

, ،,

با این وجود  قطعا چنانچه  این راه حل در سایر مناطق شهرهای جنوب کرج  نیز تکرار شود در آینده خود مشکلات دیگری را به بارخواهد آورد، چرا که کسر آب های زیر زمینی محیط زیست را به خطر انداخته و حفرچاه های عمیق و جدید  راه حلی اصولی و بنیادی نخواهد بود.

,

بسیاری از کارشناسان این حوزه معتقدند، مسئولین این بخش می توانند با اقدامات جانبی چون ، نصب شیر کنترل فشار شبکه توزیع ، شناسایی سفره های آب شور و استفاده از آن توسط دستگاههای آب شیرین کن و... این معضل را کنترل و تا حد بسیاری مرتفع کنند.

,

در پایان لازم به ذکر است که، باوجود پیش بینی کم آبی و حتی هشدار وقوع جنگ بر سر آب در سال های آینده،  انتظار می رود مردم و مسئولین با حساسیت بیشتری معضل کم آبی را کنترل و مصارف آب خانگی ، کشاورزی و... را مدیریت کنند، در غیر این صورت تمام سطح شهرها مملو از چاه خواهد شد و "چاهستان"  زیبنده ترین نام  برای این مناطق به شمار خواهد رفت!

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه