اخبار داغ

ائمه جمعه استان کرمان مطرح کردند؛

کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید از نتیجه شورای نگهبان تمکین کنند/سپاه در سخت ترین شرایط بیشترین خدمات را به انقلاب داده است/ملت ایران بهترین را با اکثریت آرا انتخاب خواهند کرد

کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید از نتیجه شورای نگهبان تمکین کنند/سپاه در سخت ترین شرایط بیشترین خدمات را به انقلاب داده است/ملت ایران بهترین را با اکثریت آرا  انتخاب خواهند کرد
ظهر امروز نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار در سراسر شهرستان های استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر میخوانید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان؛  ظهر امروز نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار در سراسر شهرستان های استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر میخوانید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان, شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان,

 

,

 

,

امام جمعه موقت کرمان: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید از نتیجه شورای نگهبان تمکین کنند 

, امام جمعه موقت کرمان: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید از نتیجه شورای نگهبان تمکین کنند , امام جمعه موقت کرمان: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید از نتیجه شورای نگهبان تمکین کنند ,

 

,

 

,

حجت‌الاسلام محمد صباحی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کرمان اظهار‌ داشت: اگر می‌خواهیم مردم را به دین دعوت کنیم و بیگانگان به دین متمایل شوند، باید با اخلاق اسلامی انجام شود.

,

وی با اشاره به 27 رجب سالروز بعثت پیامبر گرامی اسلام‌(ص) گفت: خداوند در این روز بهترین هدیه خدا را به بشر داد و حضرت محمد‌(ص) را به پیامبری مبعوث کرد.

,

امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه اگر بخواهیم ارزشمند‌ترین ویژگی پیامبر‌(ص) را نام ببریم، اخلاق آن حضرت بود، خاطر‌نشان کرد: عده زیادی از مردم به دلیل اخلاق بسیار خوب پیامبر(ص) به دین اسلام روی آوردند.

,

وی با اشاره به اینکه در بحث انتخابات هم باید اخلاق اسلامی رعایت شود گفت: هر کس که پیرو دین اسلام و رهرو پیامبر اسلام(ص) است باید در جریان انتخابات اخلاق اسلامی را رعایت کرده و از قانون تمکین کند.

,

صباحی با بیان اینکه در زمان ثبت‌نام داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری هرج و مرج زیادی بود و هر کسی که خواست، نام‌نویسی کرد، افزود: برای ثبت‌نام در انتخابات شوراهای اسلامی حداقل از افراد مدرک تحصیلی می‌گرفتند اما در انتخابات ریاست جمهوری اینگونه نبود، که باید در قانون اصلاح شود.

,

وی با قدردانی از شورای نگهبان کشور برای احراز صلاحیت افراد تصریح کرد: شورای نگهبان وطیفه سنگینی را عهده‌دار بود و باید افرادی را انتخاب کند که از تراز بالایی برخوردار باشند و توانایی لازم در اداره کشور را داشته باشند.

,

امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه بعضی از این افراد اصلا نباید ثبت‌نام می‌کردند افزود: حالا هم باید از قانون تمکین کنند و از آنها هم به دلیل تمکین از قانون تشکر می‌کنیم.

,

وی با اشاره به اینکه در نتیجه 6 نفر صلاحیت آنها تایید شده است گفت: حضور این افراد سبب شور انتخاباتی شده و به مردم قدرت تصمیم‌گیری و انتخاب را می‌دهد.

,

صباحی اظهار داشت: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید از نتیجه شورای نگهبان تمکین کنند و از بیان حرف‌هایی که سبب خدشه‌دار شدن نظام اسلامی می‌شود، خودداری کنند.

,

وی با اشاره به اینکه در هفته پایانی ماه رجب هستیم گفت: ثواب زیادی برای روزه‌گرفتن در این ماه از سوی بزرگان دین سفارش شده است و پیغمبر‌(ص) فرمود ثواب روزه ماه رجب با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.

,

امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه مسلمانان باید با سه کتاب قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه انس بگیرند افزود: نهج‌البلاغه برادر قران معرفی شده و باید با این کتاب مانوس شد.

,

امام جمعه سیرجان: تنها راه مقابله با تحریم، خودکفایی در سایه اقتصاد مقاومتی است

, امام جمعه سیرجان: تنها راه مقابله با تحریم، خودکفایی در سایه اقتصاد مقاومتی است, امام جمعه سیرجان: تنها راه مقابله با تحریم، خودکفایی در سایه اقتصاد مقاومتی است,

حجت الاسلام سید محمود حسینی در خطبه های نمازجمعه سیرجان افزود: تبعیت از قانون همیشه و همه جا دشمن را در توطئه ها شکست داده و دشمنان ما از حاکمیت قانون و وحدت و آرامش در توطئه های پیش رو نیز ناکام می مانند.

,

وی اختلافات را به نفع دشمن و اختلاف افکنی را کار دشمن دانست و اظهار کرد: دشمنان ملت ایران در روزهای سرنوشت ساز تلاش بیشتر برای تفرقه بین گروه های مختلف و مردم دارند و می خواهند با اختلاف، فتنه ای جدید را به وجود آورند که همه ما باید جلو اختلافات و فتنه ها را بگیریم.

,

امام جمعه سیرجان با اشاره به نگرانی استکبار و در راس آنها آمریکا از اوضاع کشور و دلسوزی نسبت به ملت ایران گفت: دشمنان شکست خورده و قسم خورده همراه با توطئه به تهدید و ابراز نگرانی در مورد ملت ایران می پردازند که باید گفت امروز ملت ایران می داند ترس از دشمن موجب قدرت او می شود و تنها راه پیروزی بر دشمان مقاومت و ایستادگی در برابر آنهاست.

,

وی همچنین به مناسبت های مختلف از جمله ۲۹ فروردین روز ارتش اشاره کرد و افزود: دشمنان به فکر توطئه انحلال ارتش در بدو پیروزی انقلاب اسلامی بودند که حضرت امام خمینی (ره) مقاومت کرد و به تقویت ارتش پرداخت و امروز می بینیم وجود ارتش همراه وحدت و اتحاد با سایر نیروهای مسلح قدرت دفاعی کشور را با اقتدار رقم زده است.

,

وی با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) و همچنین گرامیداشت عید مبعث، مناسبت ها را موجب حضور مردم در اسلام و اتحاد و وحدت با یکدیگر عنوان کرد و گفت: یادآور این مناسبت ها الگوپذیری از ارزش های اجتماعی، اخلاقی و سیاسی است و حضور مردم همیشه در اسلام موجب هراس دشمن بوده است.

,

حسینی توجه به اقتصاد مقاومتی و اجرایی شدن آن برای تولید و اشتغال را راه پیروزی بر استکبار در جنگ افتصادی دانست و بیان کرد: امروز حربه های دشمن برای ملت ایران مشخص شده و تنها راه مقابله با تحریم، خودکفایی در سایه اقتصاد مقاومتی است.

,

امام جمعه رفسنجان: کسی حق ندارد به شعور مردم توهین کند

, امام جمعه رفسنجان: کسی حق ندارد به شعور مردم توهین کند, امام جمعه رفسنجان: کسی حق ندارد به شعور مردم توهین کند,

حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با اشاره به آغاز هفته سلامت ضمن قدردانی از تلاش پزشکان و پرستاران در خدمت رسانی به مردم اظهار داشت: اکثریت پزشکان متدین هستند و گاهی سواستفاده جزء کوچکی از این مجموعه ضربه ای بزرگی را به جامعه بزرگ پزشکی می زند که نیاز است توجه شود.

,

وی ضمن عرض تسلیت شهادت هفتمین اختر تابناک آسمان امامت امام موسی کاظم(ع) حدیثی از ایشان ذکر کرد و بیان داشت: خداوند پیامبران را به سوی بندگانش نفرستاد مگر انکه از سوی خداوند در جامعه تعقل کنند ، نیکوترین انها از نظر معرفت به خداست  و داناترین آنها در کارها بهترین از نظر عقل است.

,

رمضانی پور با تبریک مبعث حضرت رسول اکرم(ص)، این روز را سرآغاز حیات بشری عنوان کرد و گفت: عید مبعث عید تاریخ انسانیت و بازخوانی عزت نهضت برای همه زمان هاست.

,

وی افزود: امام علی(ع) در نهج البلاغه در این باره می فرماید پیامبران انسان ها را وادار می ساختند که آنها معاهده فطری که در نهاد بشر نهادینه شده به ان عمل کنند و این نعمت فراموش شده را به یا آنها بیاورند.

,

امام جمعه رفسنجان نقش انقلاب اسلامی در ایجاد پیوند نهضت و ظهور منجی عالم امام زمان(عج) را نقشی بی بدیل دانست و گفت: ما هم اکنون د رحال اماده سازی زمینه ظهور ان حضرت هستیم.

,

رمضانی پور به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در جمع ارتشیان در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: این رهنمودهای گهربار نیاز به خواندن و فهمیدن دارد؛ امروز کسی که از عزت ایران اسلامی دفاع می کند و بر ملت ، این کشور و دیکر کشورهای اسلامی منطقه و حتی دوردست ها اشراف دارند رهبر فرزانه انقلاب هستند و حتی دشمنان نیز اعتقاد دارند که رهبر ایران یک رهبر پرتوان مدیر و مدبر است.

,

وی در ادامه به دیگر مناسبتها پیش رو اشاره کرد و گفت: ۲ اردیبهشت ماه جاری سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۵۸ است، این نهاد در کنار پاسداری از انقلاب گام های محکمی در راه سازندگی کشور و در بحث اقتصاد مقاومتی برداشته است و این نیروی با عظمت را در قسمت های مختلف داریم.

,

رمضانی پور به تجاوز آشکار نیروهای ویژه آمریکا و شکست آنها در صحرای طبس در سال ۵۹ اشاره کرد و گفت: قطعا ماموران الهی در انجاحضور داشتند و همچون اصحاب فیل انها را گرفتار کردند و این حادثه رسوایی برای آمریکاییها بود.

,

امام جمعه رفسنجان به سالروز تاسیس شورای انقلاب فرهنگی در کشور اشاره کرد و گفت: نیازمندیم که در این حوزه توجه ویژه شود.

,

وی در ادامه به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم انتخاباتی با ارزش و پرقدرت و تحسین آفرین داشته باشیم باید به قانون عمل شود. کسانی که می خواهند به اسم قانون قانون شکنی کنند باید مچشان را گرفت و انها را به مردم معرفی کنند.

,

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه تشخیص و نظر شورای نگهبان نص صریح قانون و الزام آور است خاطر نشان کرد: شورای نگهبان با اقتدار از میان بیش از ۱۶۰۰ ثبت نام کننده نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ۶ نفر را حائز شرایط دانست و تشخیص داد که صلاحیت دارند.

,

رمضانی پور بیان داشت: با کسی تعارف نداریم هرکسی می خواهد باشد باید این تشخیص محرز شود که به درد کشور می خورد.تشکر می کنیم از شورای محترم نگهبان که با این انتخاب مردم را خوشحال کردند و همچنین نیرویهای انتظامی که با بصیرت و اگاهی مسائل را رصد می کنند.

,

وی با بیان اینکه اخلاق انتخاباتی باید رعایت شود تصریح کرد: ریاست جمهوری جایگاه خدمت است نه قدرت که کسی بخواهد ان را به زور بدست اورد می توان از ابزارهای صحیح و بدون فریب استفاده شود.برخی افتتاحیه ها الان زمانش نیست و می توان ان را به بعد از انتخابات موکول کرد با این کار نباید در دل مردم شائبه ایجاد کرد.

,

رمضانی پور گفت: به صدا و سیما هم عرض می کنم که اینقدر از دولت نگوید دولت تامرداد ماه فرصت داری برای افتتاح طرح های خود نه اینکه الان فشار بیاورد.

,

وی ادامه داد: از امروز تبلیغات اغاز شده و شخص رئیس جمهور می تواند تبلیغ کند اما نه از پول بیت المال مانند دیگر نامزدها از جیب خودش خرج کند. عملکرد این دولت برایش تبلیغ است.

,

رمضانی پور خاطر نشان کرد: مردم فهیم و با بصیرت هستند کسی حق ندارد به شعور مردم توهین کند مردم انتخابگر هستند.

,

امام جمعه بم:عده ای فتنه گر بی آبرو در شهرها به راه می افتند و می گویند ما تذکر داده بودیم، شما غلط کردید

, امام جمعه بم:عده ای فتنه گر بی آبرو در شهرها به راه می افتند و می گویند ما تذکر داده بودیم، شما غلط کردید, امام جمعه بم:عده ای فتنه گر بی آبرو در شهرها به راه می افتند و می گویند ما تذکر داده بودیم، شما غلط کردید,

حجت الاسلام دانشی امام جمعه بم در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر شان فرمودند: «مسئولین نظام باید در برابر دشمن باید انسان هایی شجاع و افرادی که از تشر دشمن نمی ترسند باشند، کسانی باشند که در مقابل دشمن با قاطعیت برخورد انقلابی داشته باشند».

,

وی افزود: امام خمینی (ره) فرمودند: «تشخیص شورای نگهبان را که قانون و میزان است بپذیرید»، امیدوارم مسئولین مان قانون انتخابات را اصلاح کنند و قرار نباشد ۴ سال دیگر نیز هرکسی از راه رسید در انتخابات ثبت نام کند و برای شورای نگهبان زحمت درست کنم و در مواردی قانون انتخابات و نظام را به تمسخر بگیرند.
امام جمعه بم بیان داشت: جای تشکر ویژه از شورای محترم نگهبان وجود دارد به علت کار انقلابی که انجام دادند در رد صلاحیت رئیس جمهور سابق و نکاتی را در این خصوص عرض می‌کنم اماا عدم احراز صلاحیت و یا رد صلاحیت رئیس جمهور سابق بهانه ای شد و بهانه ای شده است برای برخی گروه ها برای زیر سوال بردن کارهای انجام شده در طول هشت سال دولت نهم و دهم و سرزنش کردن افرادی که به این رئیس جمهور رای داده بودند.

,
,

وی تشریح کرد: اگر ایشان محترم بود به خاطر پایبندی به نظام و ارزشهای نظام بود، به خاطر ولایت پذیری و همچنین استکبار ستیزی او بود، فراموش نکرده ایم که به خاطر مدیریت جهادی و خستگی ناپذیر ایشان بود چرا که تنها رئیس جمهوری که تحسین مقام معظم رهبری را به وفور داشتند ایشان و دولتشان بود، اما از زمانی که با نظام ولایت و رهبری زاویه پیدا کرد از چشم مردم افتاد.
حجت‌الاسلام دانشی افزود: این خود بیانگر این است که مردم با احدی عقد اخوت نبسته اند و هر کسی که در چارچوب قانون اساسی برای مردم خدمت می‌کند و وفاداری خود را به نظام وو ارزش ها، ولایت و راه امام و شهدا در عمل و نه در شعار به اثبات می‌رساند برای مردم محترم است اما اگر مردم احساس کنند که ذره ای زاویه پیدا کند همین فرد از چشم آنها خواهد افتاد.

,
,

امام جمعه بم اذعان داشت: من وکیل مدافع ایشان نیستم من کلیت موضوع را مطرح می کنم و شاید به یاد داشته باشید، وقتی ایشان برای دور دوم انتخاب شده بود و معاون اول خود را انتخاب کرده بود، فکر می‌کنم اولین فردی که از ایشان انتقاد کرد بنده بودم، چرا که با کسی ملاحظه نداریم و به خاطر عدم تبعیت و پیروی نکردن از دستور مقام معظم رهبری در جهت کنار گذاشتن معاون اول خود، از او انتقاد کردیم لذا باید تاکید کنم سخنان بنده دفاع از شخص نیست بلکه دفاع از مدیریت جهادی و انقلابی است و آن مدیر هر کس که میخواهد باشد ضمن اینکه مبرای از اشتباه هم نبوده است.

,

خطیب جمعه بم افزود: خدمات انجام گرفته را نباید نادیده گرفت و آن همه تعریف و تمجیدی که مقام معظم رهبری از مدیریت ایشان داشته است نباید فراموش شود لذا کاستی هایی که وجود داشته است نباید باعث شود که ما از جاده انصاف خارج شویم و هشت سال پیش از این دولت را سیاه مطلق جلوه دهیم چرا که این‌ها خدمات نظام است و حالا توسط یک گروه انجام شده است.

,

وی گفت: ایشان به عنوان کسی که به قول خودش از مقام معظم رهبری کسب تکلیف می‌کند و حضرت آقا در پاسخ به وی توصیه می‌کند که صلاح نیست در انتخابات حضور پیدا کنی، پس دیگر نام نویسی برای انتخابات چه معنایی می دهد؟و اگر واقعاً راست می‌گوید که ولایت مدار است معنایی ندارد که وارد عرصه انتخابات شود.

,

حجت الاسلام دانشی بیان داشت: از شورای نگهبان به علت رد صلاحیت این شخص تشکر میکنیم اما عده ای نیز توجه داشته باشند که یک عده رو سیاه و فتنه گر در شهرها به راه می افتند و در جلسات مختلف شرکت کرده و می‌گویند بله ما قبلا نصیحت کرده بودیم و گفته بودیم!، که در پاسخ باید بگویم شما غلط کردید که گفته بودید، شما غلط کردید که نصیحت کردید وقتی مقام معظم رهبری از یک مدیریت پشتیبانی می‌کند و کارهای انجام شده را تایید می‌کند شما کی هستید که بخواهید تذکر دهید!، آن زمان شما در کنار موسوی و کروبی خائن بودید.

,

امام جمعه بم تصریح کرد: این افراد کسانی اند که همچنان حاضر نیستند از فتنه و فتنه گر و سران فتنه ابراز برائت کنند مدعی می‌شوند که تذکر داده اند و این روسیاهان و بی آبرویان بخواهند برای خودشان کسب آبرو کنند، آن هم پس از فتنه ای که مقام معظم رهبری فرمودند خط قرمز نظام است، کسانی که زیر پرچم موسوی و کروبی خائن که خیانتشان بر هیچ منصفی پوشیده نیست قرار گرفتند و اینها کسانی هستند که اوج فضاحت و رسوایی خود را با مسجد آتش زدن و پایگاه بسیج به آتش کشیدن و کشتن و در روز عاشورا هلهله و سوت و کف زدن و پرچم امام حسین را به آتش کشیدن نشان دادند، لذا کدام شیعه و کدام منصف و متدین می‌آید از اینها حمایت کند؟
وی افزود: عده ای هنوز این مسائل را قبول ندارند و حالا اگر عده ای بخواهند به بهانه رد صلاحیت شدن فردی به دنبال کسب آبرو برای خود باشند و برای بازسازی و ترمیم چهره کریه خودشان خط قرمز نظام را نادیده بگیرند اما انتظاری که از عموم کاندیداها از جمله دولتمردان که خودشان در عرصه رقابت ریاست جمهوری قرار دارند، رعایت انصاف است، کارهایی که انجام گرفته است را بگویید، این کارها جلوی چشم مردم هست و قضاوت هم با خود مردم خواهد بود، اما اینکه عده ای بگویند ما ۴ سال آواربرداری کردیم معنی نمی دهد، این فرصتی بود که ملت در اختیار شما قرار داد، این در شان دولتی که خود را حلال مشکلات در ۱۰۰ روز معرفی کرد نیست و بازی کردن با شعور مردم است.

,
,

حجت‌الاسلام دانشی گفت: آنچه خدمات انجام داده اید بگویید و مشکلاتی که در پیش رو داشته اید را نیز بیان کنید اما خدمات دیگران را نادیده نگیرید و این توقع از همه کاندیداهای ریاست جمهوری است.

,

امام جمعه کهنوج:تشخیص شورای نگهبان مخالف قانون و اسلام نیست،میزان است که همه باید بپذیریم

, امام جمعه کهنوج:تشخیص شورای نگهبان مخالف قانون و اسلام نیست،میزان است که همه باید بپذیریم, امام جمعه کهنوج:تشخیص شورای نگهبان مخالف قانون و اسلام نیست،میزان است که همه باید بپذیریم,

حجت‌الاسلام اکبر افشارمنش ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کهنوج نمازگذارن را به تقوای الهی توصیه کرد و بیان داشت:باید بدانیم تنها چیزی که دست مایه سفر طولانی ما به سمت برزخ و قیامت است همین عنصر تقوا و از خداوند یاد کردن در برابر  سختی ها و گرفتاریها توکل به خداست.

,

وی با اشاره به 27 رجب و عید مبعث  ضمن عرض تبریک این ایام  در رابطه با رمز و راز موفقیت پیامبر (صلی الله علیه و آله) مطرح کردند.

, 27 رجب و عید مبعث  ضمن عرض تبریک این ایام  در رابطه با رمز و راز موفقیت پیامبر , (صلی الله علیه و آله),  مطرح کردند.,

امام جمعه کهنوج افزود: روز یکشنبه 25 رجب همزمان با سالروز شهادت امام موسی بن جعفر (ع) فرارسیدن ایام شهادت  این امام بزرگوار را به همه شما برادران و خواهران تسلیت میگویم.

,

افشارمنش با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از فرماندهان ارتش پرداختند و محور های این بیانات را بیان کردند  :

,  بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از فرماندهان ارتش پرداختند و محور های این بیانات را بیان کردند  :,

محور ا ول:سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با انتخابات بود.و محور دوم: در مورد اهمیت مسائل اقتصادی و معیشتی مردم بود.

, محور ا ول, :, سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با انتخابات بود.و , محور دوم, : در مورد اهمیت مسائل اقتصادی و معیشتی مردم بود.,

افشارمنش با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب به جایگاه مهم انتخابات تصریح کرد:همه باید قدر انتخابات را بدانند،و انتخابات سالم با امنیت و با گستردگی انجام بگیرد.

,

امام جمعه کهنوج باتوجه به سخنان رهبر انقلاب درمورد ترس از تهدیدات آمریکا اظهار کرد : اگر شخصی از تهدید امریکا می ترسد باید بداند که کسی حق ندارد از جانب ملت شجاع و حاضر در صحنه ایران بترسد. و در رابطه با نامزد های تایید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان قانون اساسی و افرادی که صلاحیت آنها احراز نشده است.

, درمورد ترس از تهدیدات آمریکا اظهار کرد : اگر شخصی از تهدید امریکا می ترسد باید بداند که کسی حق ندارد از جانب ملت شجاع و حاضر در صحنه ایران بترسد. و , در رابطه با نامزد های تایید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان قانون اساسی و افرادی که صلاحیت آنها احراز نشده است.,

افشارمنش گفت:اعضای شورای نگهبان ایدهم الله تعالی حافظ مصالح اسلام و مسلمین هستند و همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرند و  برخلاف رای دشمنان باشد باید بپذیرید بر اینکه میزان اکثریت است و تشخیص شورای نگهبان مخالف قانون نیست مخالف اسلام هم نیست  میزان است که همه باید بپذیریم.

, همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرند و  برخلاف رای دشمنان باشد باید بپذیرید بر اینکه میزان اکثریت است و تشخیص شورای نگهبان مخالف قانون نیست مخالف اسلام هم نیست  میزان است که همه باید بپذیریم.,

وی ادامه داد: مردم خواهان برگزاری پخش مستقیم مذاکرات نامزدهای ریاست جمهوری هستند .

,

وی با اشاره به روز شنبه دوم ادیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران در سال 1358  خاطرنشان کرد:از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی و از مهمترین یادگارهای حضرت امام (ره) تاسیس سپاه پاسداران در سال 1358 اهمیت نقش سپاه در انقلاب آنقدر زیاد است که حضرت امام (ره ) در کلامی می فرمایند اگر سپاه نبود کشور هم نبود.

,

امام جمعه ریگان:نامزدهای انتخاباتی آب به آسیاب دشمن نریزند/ملت ایران بهترین را با اکثریت آرا  انتخاب خواهند کرد

, امام جمعه ریگان:نامزدهای انتخاباتی آب به آسیاب دشمن نریزند/ملت ایران بهترین را با اکثریت آرا  انتخاب خواهند کرد, امام جمعه ریگان:نامزدهای انتخاباتی آب به آسیاب دشمن نریزند/ملت ایران بهترین را با اکثریت آرا  انتخاب خواهند کرد,

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهارداشت: یکی از خدمات ارزنده سپاه پاسداران در کشور محرومیت زدایی است مدیریت جهادی در مناطق محروم که امروز از طرف قرارگاه خاتم الانبیا سپاه پاسداران از مهمترین شاخصه‌های سپاه است در عرصه اقتصاد مقاومتی هم دوشادوش دولت این سپاه پاسداران بوده است که گام‌های بلندی را برداشته است.

,

امام جمعه ریگان ادامه داد:سال گذشته در شهرستان ریگان به 109 نفر از مزدوجین کمیته امداد جهیزیه کامل از طرف سپاه پاسداران اهدا شد.

,

وی افزود:اکنون هم در برخی روستاهای شهرستان در عرصه اقتصاد مقاومتی خدماتی به مردم عزیزمان دارند که همینجا، جا دارد از فرمانده محترم سپاه ثارالله استان جناب سردار نوری و فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان ریگان سرهنگ استایی تقدیر و تشکر کنم.

,

رنجبر ماهانی اشاره‌ داشت به دیدار رهبر معظم انقلاب با فرماندهان ارتش و بیان داشت: رهبری در این دیدار سه الویت که این سه الویت، الویت‌های درجه یک برای کشور هستند که آقا این سه الویت مهم را در این دیدار مطرح فرمودند؛ الویت اول: پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بویژه در بخش تولید و اشتغال و تلاش جدی برای حل مشکلات معیشتی مردم، وقتی آقا این را به عنوان الویت قرار می‌دهد یعنی آقا دارد به ما کد می‌دهد که رئیس جمهوری را انتخاب کنید که در این مسیر قدم بردارد. دومین الویت: ایستادگی در مقابل ابرقدرت‌ها و نترسیدن از تشر آنها. این هم دومین اولویت است.

,

خطیب جمعه ریگان ادامه داد:امروز رئیس جمهوری می‌تواند مملکت را از مشکلات اقتصادی نجات دهد که در مقابل ابرقدرت‌های شرق و غرب و توپ و تشر آنها نترسد این هم یک کدی است، کد انتخاباتی است که آقا فرمودند. ببینید مصداق این کدهایی که آقا می‌دهد در وجود کدام یکی از نامزدهای انتخاباتی است. اولویت سوم، آقا فرمودند: انتخابات نماد مردم سالاری دینی و مایه عزت و افتخار و قدرت و سربلندی است و انشالله که مسئولین زمینه انتخابات پرشور را برای حضور مردم فراهم کنند.

,

وی افزود:حضرت امام خمینی (ره) در یک جمله‌ای فرمودند: کسی حق ندارد در مصاحبه‌ها و نطق‌ها و رسانه‌ها، شورای محترم نگهبان را تضعیف یا توهین کند هر چند که مخالف نظر و سلیقه شخصی ما باشد. و همین جا لازم می‌دانم از زحمات خستگی ناپذیر شورای محترم نگهبان که ظرف مدت 5 روز توانست صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را بررسی  و صلاحیت آنها را تائید یا رد یا عدم احراز آنها را ثابت کند.

,

رنجبر ماهانی تصرح کرد:یک سخنی هم با نامزدهای انتخاباتی که مورد تائید شورای محترم نگهبان چه شده اند و چه نشده اند داریم. نامزدهای انتخاباتی که صلاحیت‌های آنها محرز نشده یا رد صلاحیت شده یا رای قابل قبول برای کرسی ریاست جمهور به دست مردم نیاورند، همه باید تابع قانون باشند مر قانون عمل شود. نامزدهای انتخابات آب به آسیاب دشمن نریزند تا خدای ناکرده فتنه‌ای مثل فتنه سال 88 به وجود نیاید. نکته دوم نامزدهای انتخاباتی بیایند در مناظرات خودشان که صدا و سیمای ما هم آمادگی و استقبال می‌کند و آغوش باز کرده است برای مناظره‌های انتخاباتی، بیایند نامزدهای انتخاباتی در مناظرات طرح و برنامه‌های خودشان را ارائه دهند و ملت ایران هم بهترین‌ها را با اکثریت آرا به عنوان رئیس قوه مجریه انتخاب خواهند کرد.

,

وی گفت:هر نامزد انتخاباتی که از مناظره زنده طفره برود چون بعضی‌ها به بهانه اینکه در انتخابات اخلاق انتخاباتی مراعات نمی شود از مناظرات طفره می‌روند هر نامزد انتخاباتی که از مناظره زنده طفره برود و خود را در معرض دید مردم قرار ندهد نشانه آن است که برای تولید و اشتغال و مهار تورم دستش خالی است و طرح و برنامه‌ای برای حل مشکلات اقتصادی ندارد ، نامزدهای انتخاباتی که مورد تائید شورای محترم قرار گرفته اند بدانند شما نامزد انتخابات ریاست جمهوری ملت شهید داده ایران اسلامی هستید. نه نامزد کانال‌های ضد انقلاب و سایت‌های ضد انقلابی که مبلغ شمایند و ارزش‌ها و نهادهای انقلابی را حمله ور می‌شوند.

,

رنجبر ماهانی افزود:مسئولین توجه داشته باشند علیرغم اینکه همه مومنین و مومنات این را به گوش مسئولین عزیز و بزرگوار ما رسانده اند اما از این نکته غفلت شده است ما از همه مسئولین که باند دوم ریگان-شریک اباد را به بهره برداری رساندند تشکر می‌کنیم و دست همه آنها را می‌بوسیم اما این نکته را نباید فراموش کنند که دوبانده کردن این جاده استانداردهای لازم را ندارد. آن اصولی که باید ملاحظه شود در دستور کار قرار نگرفته که خدای نکرده شاهد نباشیم که این جاده از ما قربانی بگیرد.

,

خطیب جمعه ریگان در پایان گفت:مسئولین به فکر باشند فردا دیر است اگر خدای نکرده اتفاقی برای همشهریان ما یا کسانی که مسافر هستند اتفاقی بیفتد فردا چه کسی می‌خواهد جوابگو باشد؟ لذا تابلوهایی که در اول این دوراهی نصب شده دید کافی ندارد جاده یکمرتبه با پیچ تند؛ آنقد جاده خطرناک شده است خدای نکرده ممکن است ما قربانی داشته باشد حتما مسئولین توجه کافی را داشته باشندکه فردا گردن این اداره و آن اداره و این مسئول و آن مسئول نیندازند.

,

 

,

امام جمعه رودبار جنوب:مسئولان به مناطق محروم رودبارجنوب سربزنند/سپاه در سخت ترین شرایط بیشترین خدمات را به انقلاب داده است

, امام جمعه رودبار جنوب:مسئولان به مناطق محروم رودبارجنوب سربزنند/سپاه در سخت ترین شرایط بیشترین خدمات را به انقلاب داده است, امام جمعه رودبار جنوب:مسئولان به مناطق محروم رودبارجنوب سربزنند/سپاه در سخت ترین شرایط بیشترین خدمات را به انقلاب داده است,

 

,

 

,

حجت الاسلام والمسلمین عباس گروهی امام جمعه شهرستان رودبار جنوب در خطبه های نماز جمعه این هفته با یادآور شدن اینکه،آموزش و پرورش یک مجموعه وسیع و مهم فرهنگی است که مسئولین آن باید تمام هم و غم خود را برای  پیشرفت علمی جامعه بگدارند،اظهار داشت: مدارس ما چقدر مجهزاند؟ما هنوز مدارس کپری داریم،برخی از مدارس ما حصار ندارند،لذا یکی از راهکار های این مشکلات این است که مدیران آن براساس شایسته سالاری انتخاب شوند نه بر اساس تفکرات سیاسی.

,

وی ادامه داد: بنده از تغییرات آموزش و پرورش بی اطلاع بودم و استاندار کرمان  تصمیم گرفتند تغییری در سیستم آن انجام پذیرد.هم اکنون نیز ما انتظار داریم یک نیروی انقلابی،متعهد ومتخصص بر مسند آموزش و پرورش این شهرستان قرار گیرد.

,

امام جمعه رودبار جنوب افزود: مسائل و معضلات امنیتی اجتناب ناپذیر است و همه جا اتفاق می افتد لذا هیچ کس نباید طوری سخن بگوید که چهره شهرستان را غیرموجه نشان دهد.

,

گروهی ضمن اشاره به نامه چهل و پنجم حضرت علی (ع) به عثمان بن حنیف انصاری گفت: شنیده ام به میهمانی اعیانی رفته ای و از طعام آنجا خورده ای در حالی که در آن میهمانی، فقرا را رانده اند،گمان نمیکردم به این چنین جایی بروی.

,

وی عنوان کرد: پیغمبر ما بهترین راهنما و دلسوزترین کس نسبت به مردم بود.

,

وی بیان داشت: پیامبر از دنیا چندان نخورد که دهان را پر کند و به دنیا با گوشه چشم نگریست پهلوی ایشان از تمام مردم فرو رفته تر بود،یعنی از زرق و برق دنیا استفاده نمیکرد.این زندگی پیغمبر ماست که حضرت علی (ع) می فرماید:" او را الگوی خود قرار دهید"این بدین معناست که حاکم و کارگزار نظام جمهوری اسلامی باید ساده زیست باشد.

,

نماینده ولی فقیه در شهرستان رودبار جنوب با بیان اینکه مسئولان باید ساده زیستی را پیشه خود کنند؛ افزود: باید طوری باشند که وقتی مردم به خانه آنها نگاه می کنند،آه نکشند؛نباید تفاوت نوع زندگی آنها با مردم از زمین تا آسمان باشد.

,

گروهی اذعان داشت: متاسفانه باید بگویم برخی از مسئولین در خانه های میلیاردی زندگی می کنند و این با ویژگی کارگزار اسلامی سازگاری ندارد.

,

وی متذکر شد: مسئولان ما نمی توانند مانند حضرت علی(ع )زندگی کنند اما باید تلاش کنند،انتظار ما این است که مسئولان بیایند و زندگی مردم در مناطق محرومی مانند رودبار جنوب را از نزدیک ببینند،همه ما در قبال مردم موظف و مسئولیم؛نباید تا کسی به جایی رسید فورا" بهترین امکانات را برای زندگی خودش فراهم کند.

,

وی ساده زیستی را از خصوصیات  زندگی امام خمینی(ره ) دانست و تصریح کرد: بنیانگذار این انقلاب بنایش بر ساده زیستی بود وهمین امروز نیز به زندگی رهبر انقلاب دقت کنید،همه مسئولان باید این چنین باشند.

,

خطیب جمعه شهرستان رودبارجنوب  با بیان حدیثی از امام موسی بن جعفر (ع) که فرمودند:"دنیا به آب شور دریا می ماند هرقدر انسان تشنه،بیشتر از آن بخورد عطشش بیشتر می شود و آنقدر میخورد تا بمیرد"،گفت: این ها همه هشدار هایی برا ماست که دلبسته دنیا و نباشیم.

,

امام جمعه رودبار جنوب ضمن اشاره به دوم اردیبهشت ماه سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: سپاه آن نهادی است که در سخت ترین شرایط بیشترین خدمات را به انقلاب داده است و با دارا بودن نیروهای متدین و مخلص واقعا" از ایران اسلامی ما پاسداری می کند.ما باید قدر این نهاد مقدس را بدانیم،سپاهی که ماموریتش منحصر به یک زمان و حتی جنگ نیست همانطور که پس از ایفای نقش خود به عالی ترین وجه ممکن در دفاع مقدس،به دستور امام راحل(ره) ماموریت سازندگی کشور را به عهده گرفت.

,

وی همچنین از ورود قرار گاه سازندگی خاتم الانبیاء به شهرستان رودبار جنوب ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدواریم شاهد تحولات عظیمی در بخش های مختلف این شهرستان باشیم.

,

گروهی در پایان ضمن اشاره به نقش حاج قاسم سلیمانی در دفاع از سوریه و کشورهای منطقه اشاره کرد و بیان داشت: ما به این سرباز وطن افتخار می کنیم،چرا که باعث ضربه زدن به دشمنان ما در کشورهای منطقه شده است.

,

 

,

 

,

 

,

امام جمعه هنزاء رابر:کسى حق ندارد در برابر تهدید دشمن به‏ حساب ملت ایران بترسد

, امام جمعه هنزاء رابر:کسى حق ندارد در برابر تهدید دشمن به‏ حساب ملت ایران بترسد, امام جمعه هنزاء رابر:کسى حق ندارد در برابر تهدید دشمن به‏ حساب ملت ایران بترسد,

 

,

 

,

 

,

حجت الاسلام علیدای سلیمانی  در خطبه های عبادی و سیاسی هنزاء ، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی درباره  تکبر،غرورو(خودبرتربینی) اظهار داشت:غروریعنی فردی خودرابه جهاتی ازدیگران برتربداند ودیگران راکوچک شمارد، تکبردرچندنوع است ازجمله : تکبردربرابرخداوند، تکبردربرابرهم نوعان وتکبردربرابرفرستادگان الهی است

,

وی افزود:  اسباب تکبر در مواردی از جمله ؛ به خاطرعلم وآگاهی تکبرورزیدن، به دلیل اعمال نیکشان، به دلیل نسبشان، .به جهت زیباییشان، .به خاطرقوت وقدرت بازویشان، .به خاطرمالشان، به دلیل زیادی یارانشان وفامیلشان، .به خاطرحقارت (احساس حقارت) خلاصه کرد.

,

حجت الاسلام علیدادی درادامه به پیامدهای تکبر اشاره کرد و گفت: کسی که غروروتکبرداردمشرک میشود، محروم شدن ازعلم ودانش، سرچشمه بسیاری ازگناهان تکبراست وباعث پراکندگی مردم ازانسان میشود.

,

امام جمعه هنزادربخش دیگر سخنانش بااشاره به مناسبتهای هفته آینده ، ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم علیه السلام درموردسجایای این امام سخن گفت ودرادامه با تبریک  فرارسیدن عیدمبعث حضرت رسول اکرم (ص)، از همه مردم خواست تا درجشن عید مبعث که درسه شنبه شب هفته آینده برگزارخواهدشد شرکت نمایند.

,

خطیب نمازجمعه هنزا درادامه باتوجه به تعیین وضعیت صلاحیت وعدم صلاحیت شماری ازکاندیدای ریاست جمهوری ازطرف شورای نگهبان بیان داشت: این که بعضی ردصلاحیت شدند قطعاًدلیلی داشته است وتضعیف وتوهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک است.

,

خطیب جمعه هنزاء اولین ویژگی افرادبرای انتخاب ریاست جمهوری ولایت پذیری افراد خواند و افزود: اجازه ندهیدکسی ازبیرون شما راعلیه مواضع ولایت وانقلاب اغفال کندوازبین افراداصلح ترین راانتخاب نمائید.

,

حجت الاسلام علیدادی بااشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درجمع فرماندهان ارتش گفت: انتخابات بایدسالم وباامنیت برگزارشود، اگرمسئولان یک کشورازاخم وتهدید دشمن بترسند، در را برای تجاوزدشمن باز کرده اند اگرکسی هم میترسد ازطرف مردم نترسدودر نهایت دشمن هیچ غلطی نمیتواند انجام دهد.

,

وی  درپایان با اشاره به سیل جاری شده دراستانهای غربی به خصوص آذربایجان که منجربه فوت تعدادی ازهم وطنان شد این واقعه رابه همه مردم به ویژه بازماندگان این حادثه تسلیت وتعزیت عرض نمود وازخداوندمتعال علودرجات رابرای عزیزان ازدست رفته خواستارشد.

,

 

,

امام جمعه انار:مسئولان در بهره برداری از آب پشت سدها و تامین آب شرب توجه بیشتری داشته باشند

, امام جمعه انار:مسئولان در بهره برداری از آب پشت سدها و تامین آب شرب توجه بیشتری داشته باشند, امام جمعه انار:مسئولان در بهره برداری از آب پشت سدها و تامین آب شرب توجه بیشتری داشته باشند,

 

,

حجت الاسلام منتظری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر انار  خاطرنشان کرد: هرچه قدر که دین انسان قویتر باشد ،آسیب پذیری اش از مفاسد اجتماعی و فرهنگی کمتر خواهد شد .

,

وی افزود: وجه مشترک حکومت نبوی و حکومت مهدوی حضرت بقیه الله الاعظم (ع) اقامه عدل و ایجاد حکومت الهی با یاری خداوند متعال و حضور پشتیبانی مردم میباشد.

,

حجت الاسلام منتظری در ادامه گفت: امام موسی ابن جعفر می فرماید هر کس دوست بدارد ستمگران زنده بمانند در صف آنهاست و کسی که در صف آن ها باشد داخل جهنم میشود .

,

منتظری  بیان داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان مولود مبارک انقلاب اسلامی در تمام میدان های حفظ و حراست از نظام اسلامی حاضر بوده و در دوران دفاع مقدس با تقدیم هزاران شهید به وظیفه اسلامی و انقلابی خود عمل نموده و بعد از دفاع مقدس در بازسازی و سازندگی کشور و اجرای بسیاری از طرح های عظیم صنعتی و عمرانی حضور داشته و بسیاری از فعالیت های سازندگی ،محرومیت زدایی،ساخت اتوبان ها ،بزرگراهها و فرودگاهها ،بازسازی تاسیسات و اسکله های بنادر ،پروژه های کشاورزی ،آبرسانی ،گاز رسانی ،احداث واحد های مسکونی و صدها فعالیت های دیگر نقش موثر داشته است.

,

منتظری به تجاوز آشکار نیروهای ویژه آمریکا در پایگاه هوایی سوریه اشاره کرد و گفت: آمریکای جنایت کار به بهانه ی حمله‌ شیمیایی درسوریه از تروریست های تکفیری حمایت کرده و پایگاه سوریه را مورد حمله موشکی قرار میدهد ولی نسبت به قتل عام ۱۲۶ نفر از شیعیان مظلوم سوریه که ۸۰ نفر از آنها کودک بودند و زنده زنده توسط تروریست ها در آتش سوختند هیچ واکنشی نشان ندادند.

,

وی در ادامه گفت:  کسی حق ندارد از جانب ملت شجاع و حاضر صحنه ایران از آمریکا و تهدیدات آمریکا بترسد و دشمنان ،هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

,

وی در ادامه به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: کسانی که از ابزار فریب مردم استفاده میکنند و با دادن آمارهای دروغ ، تهمت زنی ،خرید و فروش رای، تخریب رقبا، دادن وعده های دروغ و غیر قابل تحقق و ایجاد ترس میخواهند رای بیاورند صلاحیت رییس جمهور شدن و عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا را ندارند .

,

منتظری گفت: مسئولان محترم شهرستان انار و کسانی که قصد عضویت در شوراهای شهر و روستا را دارند باید به موضوع تامین آب شرب توجه بیشتری داشته باشند.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد:  متاسفانه با بارندگی های کمی که وجود دارد اگر رودخانه هایی که به سمت شهرستان انار در جریان هستند مهارشوند و با ایجاد سد ها و بند های خاکی از هدر رفتن این منابع خدادادی جلوگیری به عمل آید و از حفر چاهها در حوزه آب شرب انار جلوگیری شود ، یقینا در تامین حداقل آب آشامیدنی مردم تاثیر فراوانی خواهد داشت و از بسیاری از بیماری های گوارشی و کلیوی و سرطان ها جلوگیری خواهد کرد.

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه